[web] Sitemap

Pagina: 1
Acties:

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 13:01
Ben bezig met een maken van een website heb toegevoegd aan google. en sitemap's aangemeld.
nu op 1 of andere manier komen er geen resultate terug in google.
welke termen ik ook gebruik. ben nu dik een week later en 0,0 % result

Waar kan het allemaal aan liggen dat deze site niet opgenomen wordt in de indexing van Google.

meta keywords hebben aleen maar met de site te maken.
De sitemap geeft geen foutmelding.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zover ik weet gaat indexering extra langzaam de laatste tijd bij Google, dacht door een nieuw systeem. Iemand anders weet dat vast beter :)

Daarnaast vind ik persoonlijk een week erg kort. Over 6 tot 8 weken nog steeds geen resultaat zou een betere indicatie geven dat er iets mis is .

https://www.google.com/we...emaps/docs/en/faq.html#s5

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 29-03-2006 20:00 . Reden: linkje toegevoegd ]

• jordan2k
ok, daar heb je meschien ook wel gelijk in. dacht dat door gebruik van sitemaps je google voedt met informatie. en de google sitemaps pagina laat veder geen stats zien waaruit ik kan opmaken dat er iets fout is.

• We Are Borg

We Are Borg

Hmm, houdt je zelf toevallig ook stats bij van je site? Want dan kan je kijken of de google crawler al voorbij is gekomen :)

Op wat voor manier gebruik je google's service? Gewoon site toegevoegd, of zelf sitemap gemaakt (text file, sitemap generator, etc?)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Google is bezig geweest met een hele grote infrastructuur update genaamd bigdaddy. Deze is net afgerond en men verwacht dat het spideren weer sneller zal gaan. Alleen moet je bij kleine sites toch rekening houden met een week of 6 tot 8 ;)

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Of ervoor zorgen dat er een linkje op een website komt die wel vaak gespiderd wordt.

• jordan2k
We Are Borg schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:05:
Hmm, houdt je zelf toevallig ook stats bij van je site? Want dan kan je kijken of de google crawler al voorbij is gekomen :)

Op wat voor manier gebruik je google's service? Gewoon site toegevoegd, of zelf sitemap gemaakt (text file, sitemap generator, etc?)
heb aangemeld bij https://www.google.com/webmasters/sitemaps/
en heb die sitemap generator gebruikt van google.
en als ik google sitemaps mag geloven wordt die sitemap zelf wel iedere dag opgehaald van de site.
ds je zou zeggen dat je ergens bent opgenomen.

ben op dit moment wel bezig met er voor te zorgen dat de site gelinkt gaat worden.
maar begreep van heel de ranking van google dat te veel ook weer niet goed is en je je zelf niet moet gaan aanmelden bij link farms. (startpagina ondernemingen)

ik probeer me een beetje te verdiepen in wat nu het beste is. gaat zich om een zakelijke site. en klant weet niet wat hij of zij wilt. dus heb de tijd om dit soort dingen uit te zoeken.

heb net gezien dat de googlebot wel regelmatig langs komt.crawl-66-249-72-43.googlebot.com

[ Voor 5% gewijzigd door jordan2k op 29-03-2006 23:28 ]

• We Are Borg

We Are Borg

Als je je wilt verdiepen, is [rml][ SEO] Tips & Trucs[/rml] wel aan te raden als leesvoer :). Idd, van die linkfarms kunnen nadelig zijn (korte termijn vaak niet, lange termijn weer wel)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

offtopic:
Dude, zou je eens gebruik van hoofdletters kunnen maken? Dan zou het al iets beter leesbaar zijn. "Ben bezig met een maken van een website heb toegevoegd aan google." is toch niet te lezen?
Als we uw site na enkele maanden niet hebben opgepikt, dan is het mogelijk dat onze spiders uw pagina's niet kunnen vinden. Als u het aantal links naar deze pagina's vergroot, neemt de kans dat we uw site vinden toe. Het is ook mogelijk dat we om technische redenen uw site tijdens de crawl-procedure niet hebben gevonden. ...
http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/2.html

Enkele maanden is dus een prima richtlijn.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Heb onlangs ook een site aangemeld, compleet met een google sitemap. Het heeft zeker 2 weken geduurd alvorens deze sitemap "gebruikt" is door google. De site was verder al wel geindexeerd. Overigens voldoet het hele sitemap gebeuren niet aan mijn verwachtingen, gezien hij nog niet alle files netjes oppakt, terwijl naar mijn inzien alles toch bereikbaar moet zijn voor de spider (nice urls, nette opbouw van de pagina's e.d.).

.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Google zegt zelf dat sitemaps alleen gebruikt word als hulpmiddel en niet als startpunt voor de spider. Daarbij is het nog een beta product.
Pagina: 1