Toon posts:

Een paar IRQ-vragen ..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe en waar ik op m'n Windows95 bak mijn 2 COM-poorten kan uitschakelen zodat hun IRQ's vrijkomen. Dan kan ik die toewijzen aan apparaten die nu IRQ's sharen. Heb ze toch niet nodig.

En nog iets : ik heb net IRQ-besturing uitgezet. Ik hoop dat mijn systeem er stabieler door wordt. Maar weet iemand wat het eigenlijk is, dat IRQ-besturing? Ik weet wat IRQ is, maar wat valt er nog aan te besturen dan?

Tenkz verrie mutsj .. :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Weet iemand hoe en waar ik op m'n Windows95 bak mijn 2 COM-poorten kan uitschakelen zodat hun IRQ's vrijkomen. Dan kan ik die toewijzen aan apparaten die nu IRQ's sharen. Heb ze toch niet nodig.
D8 dat je ze in het configuratiescherm en dan poort, uit moet schakelen.
Verwijder ze niet, want Winloze95 begint na het herstarten te zeuren met nieuwe hardware.

Met dat andere heb ik geen flauw idee, je ehbt mag ik aannemen een PS/2 muis.

Mzzl Diamon

And The Only One

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
COM poorten uitschakelen doe je het makkelijkst in de BIOS, het systeem ziet de poorten dan domweg niet. Binnen Windows disablen werkt niet altijd vlekkeloos.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Correct, BIOS kan ook.
Maar ik heb daar nog geen problemen mee gehad, het niet uitkunnen zetten van com poorten

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, toen ik ze in de BIOS uitschakelde ging hij bij boot meteen allerlei drivers installen voor Floppy en COM-poorten! Aargh ..

• Diamon

Diamon

The Weird One

HlpDsK

Hmmz, toen ik ze in de BIOS uitschakelde ging hij bij boot meteen allerlei drivers installen voor Floppy en COM-poorten! Aargh ..
Zet dan ook effe de Plug and Pray optie uit in de bios.
Dan zal het niet meer op komen, anders effe uit zetten, op de door mij eerder beschreven manier.

Veel Mzzl

Mzzl Diamon

And The Only One

Pagina: 1