Toon posts:

7800 GT aan te raden bij 300W voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers.

Ik ben nog een beetje een noob als het aankomt op welke videokaart ik moet kopen. Nu zat ik aan de XFX GeForce 7800 GT te denken, maar trekt mijn 300 Watt voedinkje dat? En zijn er misschien betere altenatieven in de prijsklasse rond de 200-300 euro?

Alvast bedankt :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat zijn de rest van je specs..?

300 watt klinkt namelijk HEEL mager!

En alternatieven voor wat? Voor je gra-ka of je voeding..?

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
AMD Athlon 64 3200+
1024 MBRAM
200 GB HD
Videokaart: Nvidia GeForce 6600 LE

Ik vond 300 W zelf idd ook al aan de krappe kant, maar ik kan verder ook niet vinden waar het staat...

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-07 16:07
Welk merk voeding heb je? Er zit namelijk nogal een verschil tussen een 300W sweex of een 300W Tagan...

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 21:06
Wat voor 300w? Een prul zoals Q-tec of een goede zoals Zalman / Tagan? In het eerste geval kun je het compleet vergeten, in het 2e geval zou het best kunnen werken.

-edit- te laat :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wim8282 op 29-03-2006 19:09 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23
Neem de zuiniger 7900GT. Met een goede 300W voeding kun je een verbazingwekkend eind komen hoor ;) Dus hangt het er ook vanaf welke PSU je hebt, en anders kun je die altijd nog vervangen mocht je huidige tóch in extreme situaties tekort komen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kleine tip: Ga voor de 7900GT, die is een stuk beter als de 7800GT en is ongeveer even duur.
Ik zou zeggen koop een goede voeding van minimaal 400W. Geen qtec of sweex!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik had mijn 7800GT op een Chieftec 360watt draaien, met een aantal HDs, DVD-drives, etc., geen problemen gehad.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 08:02

Dax

Ik heb hier een heel systeem (zie specs) draaien op een 300W zalman PSU :)
Totaal geen problemen, en mn systeem is zelfs redelijk geoc'ed.

Verwijderd

Als je zo'n investering in een videokaart doet, maakt dat beetje extra aan een goede voeding ook weinig uit lijkt mij. Voor goedkope goede voedingen moet je volgens mij bij Huntkey zijn.
Bijvoorbeeld de Huntkey LW-6400SH 400 Watt voor 32 euro bij Azerty --> of geef eigenlijk nog een paar euro'tjes extra uit om helemaal zeker te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Bestec voeding.

Tussen alle chinese tekentjes kan ik dit nog lezen:

Output: 300W Max:

+12V / 19A
+5V / 30A
+3.3V / 28A

etc. etc.

Hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven.

En thx btw voor alle reacties. Ik denk dat ik dan maar voor een 7900 GT ga, als die in prijs niet veel verschilt.

Verwijderd

Koop echt een goede voeding hoor! Ik had een Aopen 300 watt een enkele keer vervangen door een B merk voeding (350watt) en na 5 minuten Battlefield 2 begaf ie het met een lichteffect. Die 300 watt aopen voeding trok het prima. Ik heb een redelijk zwaar systeem en toendertijd zat er een RX600XT op.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:31:
Ik heb een Bestec voeding.

Tussen alle chinese tekentjes kan ik dit nog lezen:

Output: 300W Max:

+12V / 19A
+5V / 30A
+3.3V / 28A

etc. etc.

Hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven.

En thx btw voor alle reacties. Ik denk dat ik dan maar voor een 7900 GT ga, als die in prijs niet veel verschilt.
Aardig wat Ampere voor je 12volt dus ik denk dat het geen probleem wordt.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb ooit met benchen voor de gein een 7800GT SLI rig op een 350 Watt Enlight voeding gehad.
(en dat was een behoorlijk systeem; A8n SLI Premium, Amd Athlon X2 4200+, 160 GB + 250 GB Maxtor Sata150 HDDs...)

Ding werd niet eens warm en voltlijntjes waren lekker stabiel. :P

[ Voor 39% gewijzigd door Da_maniaC op 29-03-2006 23:29 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 19:55
Neem een nieuwe voeding (Huntkey LW-6400SH 400 Watt is perfect voor 32 euro) + 7900GT en niet (te ver) overclocken he ;)

Hope for the best, prepare for the worst...

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Ik snap mensen soms echt niet :P

Ze kopen wel een high-end kaart van 390 euro, maar een degelijke voeding, ho maar.

En wat nou als die voeding ploft en hij de rest van al je hardware meeneemt naar de hemel voor dode voedingen? |:( :r }:O :7

Better, Best, Bendtner

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-07 20:16

Bejit

Svenska Faderland

Jantje88 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:48:
En wat nou als die voeding ploft en hij de rest van al je hardware meeneemt naar de hemel voor dode voedingen? |:( :r }:O :7
Zelfmoord voeding, krijgt die zeker 7 moederborden als die in de hemel komt? :+

Een voeding als Aopen/Tagan/Enermax/Zalman/etc(Zolang A merk is) die plus 350 watt is, is wel voldoende, tenzij je er nog 4 hardeschijven, 3 dvd roms etc erop propt, dan raad ik iets van een 400-450watt.(Vanuit gaande dat de juiste Ampere's worden gegeven)

Systeempje

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap mensen soms echt niet :P

Ze kopen wel een high-end kaart van 390 euro, maar een degelijke voeding, ho maar.

En wat nou als die voeding ploft en hij de rest van al je hardware meeneemt naar de hemel voor dode voedingen?
Het was een standaard voeding, dus veel keuze had ik niet :P

Als er idd een betere voeding voor nodig is, dan koop ik die er gewoon bij natuurlijk, maar als een 7900 GT gewoon op mijn 300W draait, dan laat ik die centen liever op m'n bankrekening staan :P

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-06 21:38
tHe_BiNk schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:15:
Ik had mijn 7800GT op een Chieftec 360watt draaien, met een aantal HDs, DVD-drives, etc., geen problemen gehad.
toch kon mijn 300 watt zalman mijn 3500 s 939 plus gainward 6800 gt golden plus 2 hd. dit trok mijn zalman niet kon een half uur of een uur spelen dan was het afgelopen. ik speelde continu op me piekspanning

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Via V&A heb ik deze week een Antec 550 watt gekocht voor 35,-. Een hele degelijke voeding met stabiele voltages en amperes. Dus als je daar zoekt heb je hoogst waarschijnlijk iets beters voor minder geld dan nieuw. Het enige wat je moet doen is afstoffen. En wat eerder is opgemerkt is ook bijzonder wijs alsmede verstandig, waarom 300 euro voor een videokaart en niet een paar tientjes voor een echte voedig? Ik vrees dat met jouw configuratie er met 300 watt niet te gamen valt op het hoogste niveau. dan is 300 watt te weinig. Ga voor minimaal 400, dan lukt het wel (uiteraard van een A-merk en niet een schrale Tweex of Qtek).

Specs

Verwijderd

Als het niet werkt, koop er een 2e voeding bij, een 300 watt kwaliteitsvoeding is niet zo duur (40 euro voor een FSP).
Maar ik denk dat het wel werkt, al is het krapjes.

Verwijderd

wenneyhanney schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:38:
Neem een nieuwe voeding (Huntkey LW-6400SH 400 Watt is perfect voor 32 euro) + 7900GT en niet (te ver) overclocken he ;)
Mocht je ooit wennen aan het helse lawaai wat die goedkope dingen in je trommelvliezen drukken.

Ik heb nu (van een vriend gekregen die m nog had liggen) een 420 W LPK2 Green P4 voeding.
deze vervangt een Bestec 300W Voeding.

Het ding is 2x lichter dan de Bestec. produceert (heb nagemeten) 2x zoveel geluid in DB. betekent dus dat ie het geluid x maal verdubbeld....

Ik wil me Bestec terug dit helse lawaai is t allemaal niet waard.....

Koop alsjeblieft kwaliteit dit is niet aan te raden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vaak wordt er voor die kaarten toch wel aangegeven hoeveel watt voeding aanbevolen is? Misschien dat het ergens op de site van de fabrikant staat.

Overigens, ik denk dat ze in Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 heel goed een antwoord kunnen geven op je vraag :)

300 watt lijkt mij te weinig, ik zou het niet proberen, vooral niet met zon onbekend merk (of heb ik dat nou fout?)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Denk dat ik er voor de zekerheid dan maar een Tagan of Zalman 400W bij ga kopen.

Overigens wist extreme psu calculator mij te vertellen dat 300W wel genoeg zou moeten zijn. In hoeverre is die test te vertrouwen?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Volgens mij is die test redelijk te vertrouwen als je alles goed invult.

Mensen met een Coolermaster realpower hebben een meter op hun voeding zodat ze kunnen zien hoeveel watt er opgenomen wordt. Zij kunnen dat wel checken lijkt me.

Overigens lijkt het er wel op dat je een kwaliteitsvoeding hebt.
19A op de 12V lijn voor een 300W voeding is namelijk behoorlijk veel.
Mijn Zalman APS 400W heeft namelijk 18A op de 12v lijn.

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen en kijken wat je voltlijnen doen.

specs

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:14
J0J0 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:30:
Mensen met een Coolermaster realpower hebben een meter op hun voeding zodat ze kunnen zien hoeveel watt er opgenomen wordt. Zij kunnen dat wel checken lijkt me.
Volgensmij is dat ding allesbehalve precies, volgens de SilentPCReview-review iig niet.

Verwijderd

iedereen zegt dat sweex brak is maar ik heb een 650w sweex gehad en die is echt zwaar? er zit geen lood ofzo in, het lijkt of het kwaliteit is :P. dit systeem wat ik nu heb draait nu ook op sweex.
specs:
amd athlon XP mobile 2800+
k7t turbo v3 moederbord
thermaltake sonic tower
256ddr
retestabiel :P OCen heb ik nog niet geprobeerd. ik heb de 650w big fan versie. over het geluid weet k niets:p de rest van mijn systeem maakt al veel herrie.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Is ASUS een A-merk voeding? Ik dacht zelf van wel...

Droogkloot.

Verwijderd

Een beetje in dezelfde reeks:

Ik heb een Leadtec 7900GT Extreme (@520/1430) en een voeding van Arctic @ 350W (zit standaard in mijn Arctic silencium T2)

Randapp:
- Amd A64 X2 3800+
- HD: 250 GB Hitachi
- Corsair 1024DDR (2x512, PC3200, CL2)
- MoBo: Asus A8N-Sli Premium
- 2 CD-ROM Drives
- Nog een aantal PCI kaartjes voor usb ingangen e.d.

Zelf gevonden: Ik heb op verschillende sites (bron weet ik niet precies en kan deze ook niet opzoeken omdat ik op werk zit) gezien dat er een voeding van minimaal 350W nodig is.

Ik denk dat het wel zal werken maar toen ik dit topic zag móest ik het gewoon even vragen.

Bvd,
SureZal

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 22:48 ]

Verwijderd

Die voeding 300 watt heeft toch nog aardig wat ampere op de 12v lijn.Ik denk niet dat het kwaad kan om het te proberen,hoe gewoon de eerste tijd de 12v lijn in de gaten tijdens b.v het gamen.En verder let er ook op,of de voeding erg heet word.

Als dit allemaal stabiel werkt verder,zie ik geen reden om een betere voeding aan te schaffen 8)7
Pagina: 1