[Access] Foutmelding na verplaatsen schermpjes

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 21:00

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Alles werkte prima qua selecties, acties, programmacode etc. Toen bedacht ik me dat ik nu dan wel even wat aan het uiterlijk ging doen. Ofwel ik versleep wat schermpjes, verander het lettertype overal en zet alles precies zo als ik het hebben wil. Geen rare code, geen databasetruukjes, gewoon wat sleur en pleurwerk. Save... en testen maar. En bij alles wat ik klik waar een actie uit zou moeten volgen (andere selectie in een lijst, drukken op een knop) krijg ik nu de volgende melding:

De expressie Na bijwerken die u hebt opgegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt: Er is een fout opgetreden in de communicatie tussen Microsoft Office Access en het OLE-bronprogramma of het ActiveX-besturingselement.

Ehmmm WHA? OLE? ActiveX? Ik ben helemaal nergens aan geweest :| Ik heb die melding eerder gehad en heb toen uiteindelijk uit wanhoop besloten dat ik toch al een remake wilde maken en ben overnieuw begonnen... dat wilde ik eigenlijk nu _niet_ doen :+ help

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Acces heeft dit bij mij inderdaad ook eens laten zien na wat zoek werk en veel geklooi toch maar een remake gemaakt.
Acces heeft wel meer grapjes waardoor het helemaal op zijn bek gaat maar goed, niemand is perfect ;)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Mjah maar ik ben hier al redelijk lang mee bezig geweest... en wie zegt me dat ik, als ik alles opnieuw doe, niet opnieuw dezelfde melding tegen ga komen? Ik wil graag weten waar het vandaan komt :)

Update:
Okee als ik de [Gebeurtenisprocedure] weghaal gaat alles prima, het heeft er dus iets mee te maken dat hij geen enkel stukje VB code meer kan lezen? :? Ik open de gebeurtenis en VB popt vrolijk omhoog met de code die er bij hoort...

[ Voor 39% gewijzigd door Kaastosti op 29-03-2006 21:14 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben hiermee :| Het was echt ineens fout, MSDN helpt ook niet echt, die wil me helpen bij het oplossen van problemen die er niet zijn :) Echt niemand met ideeën?

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Het lijkt er op dat de naam van het besturingselement niet overeen komt met de VB code die bij het formulier hoort.

Dus als je een knop op je formulier hebt die Knop6 heet, dan hoort er in de VB code van het formulier een (private) sub te zijn met de naam Knop6_Click() met daaronder de acties die uitgevoerd moeten worden.

edit:
Na net goed gelezen te hebben zou mijn verhaal niet van toepassing zijn maar allicht dat je het even kan controleren

[ Voor 18% gewijzigd door Pyrowired op 31-03-2006 21:45 ]

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Ziet er naar uit dat je VBA-project niet kan compileren.
1. Controleer menu Extra-Verwijzingen
2. Kies menu Foutopsporing - ProjectX compileren

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dank voor de reacties, ik heb het een en ander gecontroleerd. De namen in de code en die op het formulier kloppen precies, dus daar kan het inderdaad niet aan liggen.

De verwijzingen had ik al gecontroleerd na wat zoekwerk bij microsoft... die kwamen ook met die suggestie. Daar komen echter nergens missende libraries of verwijzingen voor.

Het project compileren is idd een interessant idee, alleen is die optie grijs wat ik ook doe, dus wordt helaas lastig :)

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Kaastosti schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 18:21:
Het project compileren is idd een interessant idee, alleen is die optie grijs wat ik ook doe, dus wordt helaas lastig :)
Twee mogelijkheden:
1. Het is een .mde (maar lijkt me niet het geval) of:
2. De file is corrupt.

In geval van 2 kun je proberen om een nieuwe file aan te maken en alles uit de oude te importeren. Als dat niet lukt zit er weinig anders op dan om naar een backup terug te gaan.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Maar ik zie nergens een bestandsnaam oid... als ik de code achter de gebeurtenisprocedure opvraag kom ik nog steeds netjes in de VB file, dus volgens mij zou deze dan niet corrupt kunnen zijn... tenminste, dan zou ik op dat punt al een foutmelding verwachten.

Maar om ook dat uit te kunnen sluiten... waar vind ik dat bestand terug? Want overal waar ik in de editor kijk wordt alleen maar terugverwezen naar Access zelf.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Weer een paar dagen verder en nog steeds heb ik niet de oorzaak gevonden... beetje zonde om weer opnieuw te beginnen als ik niet weet wat de oorzaak is, want dan ga ik het ongetwijfeld weer krijgen :|

Pagina: 1