Toon posts:

Wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik (of eigenlijk mijn ouders) hebben een probleem met hun wireless verbinding met hun laptop. Tot voor kort werkte alles steeds uitstekend, maar nadat een keer in het programma Acer eNetmanagement was geopend en op een knopje (uitschakelen?) is gedrukt gaat het helemaal mis. Je kon de verbinding niet meer inschakelen en de laptop herkende ook geen verbindingen meer in de buurt.

Vandaar dat ik opnieuw de verbinding heb geïnstalleerd. Dit leek in eerste instantie op zich goed te gaan, maar bij de herstart van de laptop herkent hij in eerste instantie weer geen draadloos netwerk in de buurt (melding: kan geen verbinding maken met draadloos netwerk).
Wanneer ik vervolgens de optie 'netwerklijst vernieuwen' kies heeft hij in no-time wel verbinding. Ik heb diverse malen opnieuw de installatie gedaan, maar steeds met hetzelfde resultaat: automatisch verbinden zit er niet in; de laptop maakt pas verbinding, nadat ik op 'netwerklijst vernieuwen' heb gedrukt.

Gegevens Acer 1641 (centrino), Speedtouch modem, winxp sp2

Alvast dank voor de moeite om te reageren.

Verwijderd

Sorry dat ik jou hierbij niet kan helpen, maar had een soortgelijk probleem.

Door jou verhaal over het vinkje ben ik ook gaan zoeken in het EManagement van Acer en nu doet mijn verbinding het weer, in ieder geval dus bedankt voor jou duidelijk verhaal en probeersels, het heeft mijn probleem kunnen oplossen.

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-04 22:18
Al eens andere drivers geprobeerd? Op mijn laptop zijn al veel wireless-problemen opgelost door installatie van nieuwe drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Fuss! schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:01:
Al eens andere drivers geprobeerd? Op mijn laptop zijn al veel wireless-problemen opgelost door installatie van nieuwe drivers.
No-offence maar je suggestie is mij wat te algemeen. Hij heeft het een tijd gedaan en er is behoudens herinstallaties feitelijk niks veranderd.

De vraag kan wellicht worden teruggebracht tot: Hoe kan het dat de laptop niet uit zichzelf de beschikbare netwerken detecteert ?