Campai server

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43
Misschien een vreemde vraag.

Met het oog op een nieuwe server die wij als bedrijf (ca. 10 werknemers en mezelf als parttime "systeembeheerder") moeten gaan aanschaffen wilde ik me ook buiten onze pc-leverancier en ook buiten de bekende MS-stuff om eens goed gaan orienteren. Zelfs een product als Windows Small Business server komt namelijk erg zwaar over op mij. Want in principe dient zo'n apparaat toch voornamelijk als fileserver en emailserver.

Voor het MKB moeten er dus best wel alternatieven zijn zo lijkt me. Zo heb ik al wat gelezen over een product zoals ConnecTUX en zo zag ik in enkele computerbladen een out-of-the-box oplossing van Campai. Dat laatste product trok ook mijn aandacht maar op forums als dit kom ik daarover dus helemaal niks tegen. Is dit procuct zo onbekend of zijn er nooit problemen mee ? Als iemand er bijvoorbeeld ervaring mee heeft zou ik dat graag horen.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Als je alleen gaat voor file/print/email, kijk dan eens naar het installeren van een Linux distro. Met tools als bijvoorbeeld Webmin kun je (gratis) een aardig eind komen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 11:54
Linux != gratis. Teminsten, dat vind ik... en niet per definitie. Okay... je kunt het cdtje gratis downloaden maar de tijd die je erin moet stoppen om het (goed) te begrijpen & te onderhouden moet je daar ook wel in meereken.

Voorbeeld, je kan bezuinigen op de garantie van een pc en tegen je baas zeggen 'we zijn lekker goedkoop klaar'. Maar wat gebeurd er als er iets kapot gaat? Wie moet je dan aanspreken?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02

BCC

Juist (wat Icey zegt), en Campai levert dus een mooie combinatie. Linux bak MET support voor weinig. Ik zou zoiets ideaal vinden als MKBer. Ik heb verder geen geen ervaring met Campai..

[ Voor 7% gewijzigd door BCC op 29-03-2006 20:26 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Geef dan iig de link naar meer info als je een discussie erover wilt beginnen : http://www2.campai.nl/site/

Mijn idee : als je een SBS al zwaar vind klinken zou ik niet aan een OS beginnen waar je nog minder kennis van hebt.

Tijd voor een nieuwe sig..

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43
Koffie schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:36:
Geef dan iig de link naar meer info als je een discussie erover wilt beginnen : http://www2.campai.nl/site/

Mijn idee : als je een SBS al zwaar vind klinken zou ik niet aan een OS beginnen waar je nog minder kennis van hebt.
Ik had de link kunnen geven maar dat is voor de mensen die er zelf ervaring mee hebben niet nodig. Dat had ik tenminste gehoopt :-)

SBS vind ik zwaar idd. Ik vind dat er veel dingen inzitten waar je in principe niks mee doet. Ikzelf ben redelijk thuis in IP of DNS instellingen, instellingen van mailservers e.d. Met een goede webadmin moet e.e.a. wel goed in te stellen lijkt me. Vandaar ook mijn vraag naar ervaringen

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Kijk anders even naar de SME-server (een kant en klare linux server voor kleine werkgroepen met een hele handige en simpele webinterface). Deze software heeft alle opties die je verwacht van een MKB servertje. Ik heb er zelf ook een aantal draaien met grote tevredenheid. Ook is er erg veel over te vinden op het internet (howto's enzo)

www.contribs.org

[ Voor 8% gewijzigd door KC_Kaas op 30-03-2006 17:15 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar zo werkt het hier dus niet.
Een oud topic omhoog schoppen, prima - maar niet om te spammen
Registreren vanuit je bedrijf met bedrijfsnaam voor normaal forum werk en evt. support voor gebruikers die hier posten, prima - maar niet om te spammen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.