Toon posts:

MYSQL werkt niet, apache herkent mysql_connect() niet

Pagina: 1
Acties:
  • 577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn server geinstalleerd en die werkt dankzij aardig wat mensen zoals te lezen in mijn apache server werkt niet.. topic. maar nu heb ik een ander probleem ik wil een mysql database erop installeren omdat ik IPB 1.3.1 final erop ga zetten. alleen het lukt me niet. ik heb al de configuration wizard gedaan maar die kan security settings niet aply-en dan geeft hij een error.de mysql_connect() herkent hij ook niet. ik weet ook niet hoe ik gebruikers met een wachtwoord kan instellen en de naam van de database enz. en ja ik heb op internet gezocht maar ik kon helemaal niks vinden wat mij holp. ik snap er echt niks van ik zou het heel erg fijn vinden als iemand het probleem snapte en zou willen reply-en hoe ik dit op moet lossen.

Yonathan

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 18:28 ]

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Wat dacht je van mysql support meecompilen in php? ;)

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-02 09:27
yonathandesign: heb je het over windows? welke versie van php/apache/mysql ?

Als het op Windows te doen is: Wampserver (google) is een mooi pakket, en werkt snel.

Verwijderd

Als jij niks op het internet kan vinden zal ik je twee duwtjes in de goede richting geven: www.php.net en www.mysql.com, allemaal propvol documentatie. Ook hoe je gebruikers en databases toevoegt. Verder zou je eens kunnen zoeken op "Apache + PHP howto", ook meer dan genoeg hits. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 21:08 . Reden: juist niet grammaticaal ]

Verwijderd

Topicstarter
windows XP
apache 2
Mysql 5
php 5

en ik heb al of mysql.com en php.net gekeken en ik snap er niks van
en google is ook al geprobeerd en wampserver wil ik niet want ik moet
mysql hebben voor mijn IPB PHP forum

en mysql mee compilen in PHP?? erhmm ksnap ehm niet :|

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus windows ik heb een server geinstalleerd en die doet het ik heb PHP geinstalleerd
die doet het ook. Ik heb MYSQL geinstalleerd en hij deed alles goed zei het programma
toen probeerde ik IPB 1.3.1 te installeren en toen vroeg hij om een database naam, user en password en dat lukt me niet om te krijgen of maken. Dat is het probleem ik kan geen database maken/aan de gang krijgen bij gratis hosts is het makkelijk daar kan je alles klikkend doen en daar werkt het meteen ik snap echt niet wat er mis is.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:24:

Als je windows gebruikt volstaat het volgens mij om in je php.ini (die je als het goed is al in de goede directory hebt staan, het regeltje voor de loadmodule van mysql te uncommenten.

Als je een phpinfo() doet met een php scriptje, zie je daar dan wel mysql spullen staan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:24:
en ik heb al of mysql.com en php.net gekeken en ik snap er niks van
en google is ook al geprobeerd en wampserver wil ik niet want ik moet
mysql hebben voor mijn IPB PHP forum

Dat compilen is eigenlijk alleen van belang op niet-Windows systemen, dus ik denk niet dat je je daar druk om hoeft te maken.

Je kan natuurlijk allemaal heel makkelijk zeggen "ik heb gezocht en ik snap er niks van" maar dat houdt op een gegeven moment natuurlijk op. Of je zoekt verkeerd, of je weet niet wat je zoekt, en in dat geval kan je dus beter een howto lezen die je aan het handje meeneemt en alles voor je detailleert. Ik heb er een voor je uitgezocht (gewoon op GoT te vinden dus) die letterlijk alles covered waar jij mee aan de slag wil, lees die nou eens door. Dat moet zo toch wel lukken dan? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 22:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het meteen!! heel erg bedankt

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als IPB 1.3.1 zelf geen database kan aanmaken, doe je dat zelf met de MySQL Command Line Client.
Je tikt daar het volgende in: create database <naam database>;

<naam database> vervangen voor de database naam die gebruikt wordt door IPB 1.3.1.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mystic_Jack schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:03:
Als IPB 1.3.1 zelf geen database kan aanmaken, doe je dat zelf met de MySQL Command Line Client.
Je tikt daar het volgende in: create database <naam database>;

<naam database> vervangen voor de database naam die gebruikt wordt door IPB 1.3.1.
Of nog simpeler, met phpMyAdmin :P.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu phpmyadmin aan het installeren^^ dus dat is geen probleem meer hoor toch bedankt

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:41:
[...]

Of nog simpeler, met phpMyAdmin :P.
Tja, dat kan ook. :P

Alleen dat vind ik zelf niet echt fijn werken. Ik doe het of met de hand of met een off-line programma zoals MySQL-Front.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Pagina: 1