Toon posts:

Laptop flatcable draadbreuk

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony VAIO laptop met een gebroken flatcable. Deze is 12 aderig maar dus gebroken :/

Ik kan hem nu niet meer aanzetten :|, iemand een handige tip?

Inkorten haalde ook niks uit helaas.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En over welke flatcable heb je het? Notebooks zitten over het algemeen vol met die dingen. Vaak zijn ze nog wel weer vast te solderen (hoewel dat niet echt makkelijk gaat).

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Uuh, IDE flatcable toevallig? Gewoon nieuwe kopen, zou ik zeggen?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Het ding verbindt m'n powerbutton incl lampjes voor de num caps en scrolllock met het mobo :)

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
CelestialCelebi schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:28:
Uuh, IDE flatcable toevallig? Gewoon nieuwe kopen, zou ik zeggen?
Ik geloof dat IDE-kabels alleen 40-aderig en 80-aderig bestaan... (ik kan het fout hebben hoor ;) )

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 08:35

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dit zijn custom kabels. Precies lang genoeg en het aantal draden. Probeer eens sony te vragen om zo'n kabeltje? Anders kon het nog wel eens lastig worden. Heb die strips nog nooit ergens los gezien.

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
of je soldeerd de volledige kabel eraf en soldeert er losse draadjes voor terug ik heb het ook ooit gedaan bij een andere laptop en het was te doen.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

of is het zo'n stukje plastic met van die baantjes erop ? dat zijn opgedampte geleidende banen, die zijn vrijwel niet te solderen weet ik, zelf ook wel eens met dat probleem gezeten, maar helaas geen oplossing kunnen vinden.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Ebay al rondgekeken? Worden vaak bergen parts aangeboden. Als t al via Sony los geleverd wordt zal t denk ik nogal prijzig zijn (al kun je natuurlijk altijd even informeren)

edit:
http://search.ebay.com/se...&ftrv=1&saprclo=&saprchi=

[ Voor 47% gewijzigd door DJSmiley op 29-03-2006 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nummers ondertussen op kunnen zoeken maar deze zijn niet meer te leveren volgens de electronicazaken hier in de buurt.

1-823-100-11 CABLE, FLEXIBLE FLAT

Verwijderd

Gewoon Sony Badhoevedorp even bellen, al vrees ik het ergste. Half jaar geleden was er ook een nieuw model Sony MD disk schoonmaak diskje beschikbaar, behalve weer voor Europa. Kijk anders ook even in de UK en Duitsland bij speciaalzaken en desnoods onder rembours laten versturen. Wel apart dat zo een kabel breekt ? Voor een kabel die altijd op 1 plaats zit.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
post eens een foto? (mn de connectoren)

Ik heb hier 2 kratten (30x40x50) vol met LCD/invertor/ed flatcables.

Alleen weinig Sony maar goed, kan allicht kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks alvast. Het is een 12 way flatcable van, in totaal, 6mm breed. 3 kwart van de toetsenbordlengte moet ie wel ongeveer hebben :)
Pagina: 1