TNT2 @ 72 graden! [NON-O/C]

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik zat net te counterstriken, en ineens ging me PC speaker piepen [net een piepje van een 8eruitrijdende vr8wagen]
Ik dus naar windows, staat er een scherm voor me neus:

The temperature of sensor 3 [Video] is 72 degrees, which exceeeds the limit of 70 degrees

[u][i]OEPS![/u][/i]

Het is een Diamond Viper V770 [NON-Ultra] en is niet overgeklokt.
Me FSB was wel 126 [AGP dus 84 MhZ].
Die heb ik direct teruggezet naar 100.
Nu is me vid.kaart 61/62 graden, in windoos, na counterstrike loopt dat richting 67 graden.
Me termal probe zit in me heatsink gedrukt, dus de CORE was waarschijnlijk NOG warmer.

Dit is dus NIET normaal lijkt me, wat kan ik het beste doen¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

heatsink eraf slopen cooler erop maken met koelpasta ertussen en als de temp dan redelijk blijft meteen overclocken die hap :)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Alleen zit die koeler volgens mij vastgelijmd, dus dat maakt wat moeilijk los, is het mogelijk om hem [voorzichtig] met een stanleymesje/afbreekmesje los te porren¿ [Het lijkt mij niet zo gezond voor dat ding]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Na wat gamen o pFSB 100 MhZ word 'ie zon 67 Graden. Scheelt wel iets dus, maar nog steeds iets te warm voor een vidkaart...

\o/

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Plastic zak eromheen en in de diepvries gooien! :P

Door de kou zou dat ding er zo af moeten vallen!!

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Zet er gewoon een 4x4cm fan op (non-ultra's worden geleverd zonder fan). Het zaakje in de vriezer gooien om die heatsink er af te krijgen helpt niets. Heb dat vroeger zelf al eens geprobeert met een CL TNT2 Ultra. Gewoon met een brede spatel (zou ook kunnen met een brede schroevendraaier) tussen heatsink en chip voorzichtig wrikken en bewegen, het moet er dan zo afspringen. Een grotere heatsink heeft bij mij trouwens nauwelijks wat uitgemaakt dus hou het maar op een fannetje.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
kay, moet ik morgen eerst FF wat Thermal paste halen.
Welk spul kan ik het beste voor zo'n videokaart heatsinkie gebruiken [En waar is dat in Zwolle te halen]

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
up

\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/up.gif

\o/

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 12:56 schreef -=!ME!=- het volgende:
kay, moet ik morgen eerst FF wat Thermal paste halen.
Welk spul kan ik het beste voor zo'n videokaart heatsinkie gebruiken [En waar is dat in Zwolle te halen]
Gewoon effe wat Artic Silver pasta kopen (is het beste), bij oc-shop.nl

Ik denk trouwens dat je core beschadigt is hoor, want een GPU core mag nooit zo warm worden. Ik heb ooit een CPU core beschadigd (door OC'en), en die deed het daarna nog wel (na weer terugklokken dus) maar werd echt enorm warm.

Maar koop toch een nieuwe kaart, een ATI Radeon (of een GeForce2 als je van bagger 2D kwaliteit en bagger 32-bit performance houd ;)), ze zijn niet duur, een GF2 MX kan je al krijgen voor 300.

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Elk spul voldoet zolang je het maar dun aanbrengt. Arctic Silver is goed maar (te) duur voor een videokaart modje (30 piek in een spuitje). Koop gewoon het goedkoopste spul en eventueel secondenlijm om met een druppeltje op de hoeken de heatsink op de chip te plakken. Of je ziet een mogelijkheid om de voorgeboorde gaatjes in de kaart te gebruiken.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Pagina: 1