[fedora->ubuntu]backup thunderbird terugzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-07 22:57
Ik heb een aantal jaren Redhat/Fedora gedraaid. Als ik dan een nieuwe versie installeerde (clean install) maakte ik altijd een backup van de map ".thunderbird". Als ik dan de map weer terug zette in de nieuwe installatie was alles weer in orde als ik Thunderbird opstartte: settings, accounts, emails etc.

Ik ben nu overgestapt naar Ubuntu 6. Ik heb onder FC4 dus weer van de map .thunderbird een backup gemaakt. Ik heb gezien dat de Ubuntu versie de map ".mozilla-thunderbird" gebruikt en dus heb ik mijn backup map gerenamed en teruggezet. Het werkt echter van geen kant, als ik Thunderbird opstart is het programma volledig schoon en zie ik niks van mijn account en mail.

De accounts kan ik wel weer instellen, maar het kwijt zijn van mijn mail en addressen is minder.....

Wie kan me helpen?

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 17:54
Je kunt eventueel gewoon de binary downloaden van mozilla.com en die gebruiken.. Zo ben ik overgehuppeld van windows naar fedora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
Ik heb het net gedownload van mozilla.org.
Deze versie gebruikt wel gewoon ".thunderbird", maar ziet ook mijn data niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 11:03
Superboer_12 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:25:
Ik heb het net gedownload van mozilla.org.
Deze versie gebruikt wel gewoon ".thunderbird", maar ziet ook mijn data niet.
Je moet een ini bestand aanpassen naar de juiste map. Als ik achter mijn linux installatie zit zal ik het even opzoeken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yootje schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:30:
[...]

Je moet een ini bestand aanpassen naar de juiste map. Als ik achter mijn linux installatie zit zal ik het even opzoeken voor je.
Idd. 1 van de grootste nadelen van thunderbird/firefox is wel dat je geen 'export all state' kunt doen die je dan weer in een andere versie kunt importen. Handmatig is dit zeker wel mogelijk. Nu weet ik ook niet meer uit m'n hoofd om welke files het ging. Voor een Windows -> Linux migratie is het makkelijk omdat je dan gewoon in de hele dir kunt greppen op "C:\" (of welke drive je spul ook stond) en alle hits zijn dus dingen die aangepast moeten worden. Als je echter alle config filetjes even opent dan wijst het opzich wel vanzelf wat je allemaal moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 11:03
Het is het profiles.ini bestandje in .mozilla-thunderbird

Je moet de juiste map in je thunderbird map kopieren naar .mozilla-thunderbird en dan profiles.ini aanpassen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
Path=naamvan.map

Misschien meot je ook iets in Thunderbird zelf aanpassen, ik wete het niet meer rpecies. Maar probeer eerst dit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
Ik heb de volledige map gekopieerd inclusief profiles.ini.
Ik heb het net ook ff geprobeerd om alleen de mail map erbij te kopieren en dan profiles.ini aan te passen.
Helaas werkt ook dit niet.

Is er misschien een andere backup en restore mogelijkheid voor Thunderbird?
Op een andere pc, waar nog FC4 opdraait, werkt m'n backup wel gewoon.... Misschien kan ik dan via die pc m'n mail op deze pc krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superboer_12 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:21:
Op een andere pc, waar nog FC4 opdraait, werkt m'n backup wel gewoon.... Misschien kan ik dan via die pc m'n mail op deze pc krijgen?
Nee dat kan niet. Die functie zit er gewoon (nog) niet in, in iedergeval niet in de versie die ik gebruike toen ik de boel aan het overzetten was (+- 7 maanden geleden).

Het zijn iniedergeval meerdere filetjes die je moet aanpassen, maar het is echt niet onmogelijk hoor! Gewoon alle paden die je in alle filetjes vind aanpassen en het werkt weer. In die filetjes staan een aanta l dingen met een absoluut path. Ik herinner me bijvoorbeeld de locatie van je .sig bestand among others.
Pagina: 1