Toon posts:

[JAVA] applet officieel signen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen JAVA expert, maar op Tweakers kan ik niet exact vinden wat ik zoek, en op Google heb ik al enorm veel sites doorgespit, en veel wijzer geworden, maar ik ben er nog niet helemaal.

We zijn hier bezig met een applicatie die via internet beschikbaar is, en waarbij men via een Java applet bestanden kan uploaden.

Voor de site hebben we een SSL certificaat aangevraagd via KPN, wat in IIS gebruikt wordt. Dat gaat prima. De volgende stap is echter het signen van de Java applet. Ik heb het SSL certificaat uit IIS geexporteerd, en via Firefox geimporteerd en opnieuw geexporteerd. Nu kan ik met keytool en jarsigner het certificaat gebruiken om de .jar te signen.

Maarrrrrrr.... wanneer ik nu de site bezoek krijg ik de melding dat de uitgever van het certificaat niet bekend is. Nog steeds een melding dus, die ik eigenlijk wil voorkomen. De uitgever is gewoon Verisign. Het valt me wel op dat ik hier bij de details een andere serial en fingerprint heb dan met keytool of het SSL certificaat.

Kan iemand me verder helpen? Kan het wel met dit certificaat? Moet ik een code signing certificaat hebben?

Alvast bedankt.