Boxjes aan mijn monitor bevestigen, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.091 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat ik handig zou vinden is als ik op de één of andere manier de boxjes die op het bureau staan aan de zijkant van mijn monitor kon bevestigen.
Nu zit er een magneet in de speakers, waar de monitor last van zou kunnen hebben. Kan er een laag tussen de monitor en de speakers die problemen voorkomt of is dit helemaal niet nodig?
Verder plak ik ze liever niet vast, ze ergens in kunnen haken zou makkelijk zijn, dan kan ik ze zo weer los halen als ik bijvoorbeeld de compu meeneem naar een LAN party.

Iemand een slimme oplossing?

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ja ... NIET DOEN.

de magnetische afscherming is na paar weken al weer weg en dus gaat je scherm rare trekken vertonen...

choice is yours

Verwijderd

Mocht het toch willen doen boxjes open halen op de een of ander manier. Paar zelftappers erin en zit hardstikke vast >:)

Verwijderd

Om je monitor tegen magnetisme te beschermen kan je zilver follie gebruiken.

Dit filtert de velden en helpt ook bij interverentie (beeldvervorming) problemen als je een video en TV te dicht opelkaar hebt staan!

Toedeledokie!!

Verwijderd

Niet ophangen, magnetische straling is slecht voor zowel je boxen als je beeldscherm.

Magnetisch afschermen is gekut.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
en als je dan TOCH doorzet (ik ben ook jong geweest :) ) dan kun je ze het beste met dubbelzijdig plakband vastmaken...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• mossel
  • Niet online
Hoe kan het dan dat al de Compaq compu's standaard de boxjes aan de monitor hebben zitten?

Als ik geen problemen krijg met zilver folie ertussen doe ik dat. De vraag is alleen: krijg ik dan zeker geen problemen?
Het idee met zelftappers lijkt met niet zo fantastisch, gaten in mijn monitor :( heb ik niet zoveel zin in. Toch zou ik ze graag nog los willen kunnen koppelen, dus dubbelzijdig plakband lijkt me ook niet echt de ideale oplossing.

[voeg toe mode]
nog ff wat gezeur :)
[/voeg toe mode]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 24 januari 2001 16:28 schreef mossel het volgende:
Hoe kan het dan dat al de Compaq compu's standaard de boxjes aan de monitor hebben zitten?

Als ik geen problemen krijg met zilver folie ertussen doe ik dat. De vraag is alleen: krijg ik dan zeker geen problemen?
Het idee met zelftappers lijkt met niet zo fantastisch, gaten in mijn monitor :( heb ik niet zoveel zin in. Toch zou ik ze graag nog los willen kunnen koppelen, dus dubbelzijdig plakband lijkt me ook niet echt de ideale oplossing.

[voeg toe mode]
nog ff wat gezeur :)
[/voeg toe mode]
Die monitoren hebben a. zwakke boxjes.
b. een dikke plaat staal als afscherming, das wel iets anders dan een stukje alu-folie.

• mossel
  • Niet online
Conclusie: Niet doen :'( ?
Niemand een slim idee om die straling tegen te houden?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
lood?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Lood aan je monitor hangen ? ga je vissen ? :+

Sorry maar ik zou het niet doen. Je kunt een stuk plaat er tussen maken maar het werkt altijd maar tijdelijk en het ziet er niet uit.

Koop dan kleine boxjes en zet die achter je monitor.. ver genoeg er van af.en je hebt leuke sound en waar het vandaan komt..geen idee :)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Die monitoren hebben a. zwakke boxjes.
Uhuh...de Compaq monitoren die ken hebben anders behoorlijk strak geluid. Compaq gebruikte in de iets duurdere monitoren zelfs JBL speakers.

Maaruh, ik heb zelf tijden speakers aan mijn monitor gehangen. (van die '60Watt PMPO' gevallen) Dit had ik destijds met dubbelzijdig plakband gedaan, ik heb nu de klittenband met kleefzijde ontdekt, en dat werkt veel fijner :) (15 piek bij de bouwmarkt)

Om te testen of de speakers een bepaalde impact op je monitor heeft moet je ze gewoon even er naast houden, en kijken of de monitor gek gaat doen...als ie dat nu niet doet, dan doet ie dat na een jaar ook niet...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

En voor het geval dat het mis gaat heb je op een monitor gelukkig altijd nog de degauss knop... Hadden ze die ook maar op de TV zitten...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je van die zgn. computerboxjes hebt dan is het meestal geen probleem om ze aan je monitor te hangen, aangezien de boxjes dan meestal al magnetisch afgeschermd zijn. Ook de monitor is aan de zijkanten afgeschermd, dus als ze ver genoeg naar achter zitten lijkt het mij geen probleem.

Verder is het gewoon een kwestie van de proef op de som nemen en ze voor de monitor houden. Zie je vervormingen -> gelijk kappûh. Anders kan je ze gewoon ophangen.

Gr. T.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• mossel
  • Niet online
Nee, geen vervorming als ik ze er naast hou, dus dat moet dan kunnen!
Dat "klittenband", blijft dat een beetje goed zitten? De boxjes die ik heb zijn wel aardig groot, 19x9 cm. Het boxje waar volumeregeling in zit is ook een heel stuk zwaarder...

Dus: blijft dat klittenband goed zitten, lijkt me de slimste en makkelijkste oplossing!

Verwijderd

Die klitte band is perfect en multifunctioneel... m'm zender van m'n staartloze muis heb ik ook bove me kop hange!!! :P

• mossel
  • Niet online
De arme muis... :) Geen staart meer!
Maareh: dat "gevalletje" is wel stukken lichter... Dus zal het wel goed blijven zitten vraag ik mij af.

• mossel
  • Niet online
Ach, laat ook maar. Doe het wel gewoon met dubbelzijdig plakband. Ik heb namelijk helemaal geen last van die magneten in de boxen :? Zal wel komen omdat ze vaak al dicht tegen de monitor aanstaan, zodat de fabrikant daar rekening mee heeft gehouden.

Pagina: 1