Dingetjes waarmee de koeler op de 9600XT vast zit.

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een Sapphire Radeon 9600XT waarvan ik laatst de koeler heb vervangen. Daarvoor moest ik natuurlijk de oude koeler eraf halen. Maar nu is er bij het demonteren van de koeler iets fout gegaan, zo'n zwart clipje (die door de gaatjes in de kaart zelf zitten) is gebroken. Nu was ik dus aan het rondkijken of er misschien héél toevallig nog iemand was die die eentje over had... Maar ik weet helemaal niet hoe die dingetjes heten!

Ze hebben het er in deze review over:
http://www.silentpcreview.com/article197-page1.html

"The installation of the ATI Silencer 2 was fairly simple and straightforward. On most cards, removing the stock cooler will be more difficult than installing this new Silencer. The Sapphire 9600XT stock cooler was removed easily by unplugging the fan and squeezing the two clips than held the heatsink assembly to the board. Then the original thermal paste was cleaned off using 99% IPA. (Isopropanol or isopropyl alcohol, not India Pale Ale.)"

Kan iemand mij misschien helpen? Eventueel iemand die deze kaart heeft en de koeler heeft vervangen en dus onderdelen kan missen?

[ Voor 27% gewijzigd door Tanuki op 29-03-2006 16:50 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:25
Bedoel je deze?
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jansaarloos/clipje.jpg

Die zaten ook op mijn 6600GT, toen ik koelpasta ging vervangen brak er ook 1 af, ik heb ze wel bewaard. Als je er 1 nodig heb moet je me maar ff mailen/op msn toevoegen (adres staat in me profiel)
Ik heb ook geen idee wat de officiele naam is :P

[ Voor 9% gewijzigd door 3ddie op 29-03-2006 17:42 ]

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
3ddie schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:41:
Bedoel je deze?
[afbeelding]

Die zaten ook op mijn 6600GT, toen ik koelpasta ging vervangen brak er ook 1 af, ik heb ze wel bewaard. Als je er 1 nodig heb moet je me maar ff mailen/op msn toevoegen (adres staat in me profiel)
Ik heb ook geen idee wat de officiele naam is :P
Inderdaad. Die bedoel ik. Zouden die gevallen universeel zijn? Ik drop in ieder geval even een mailtje, bedankt. :D

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:24

sapphire

Die-hard pruts0r

push pin ?

Gabriël AM5

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-07 22:33

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Anders heb ik er nog wel 2 van een Sapphire Radeon 9600XT 256MB.
Ik heb de cooler vervangen door een Zalman VF-700Alcu cooler nadat de temperatuur van mijn kaart richting de 90C liep tijdens een spelletje World of Warcraft.

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:25
Een push pin is een punaise geloof ik?
Je kan trouwens ook je koeler gewoon vast zetten met M3 boutjes ofzo, heb ik ook gedaan, koeler zit nu veel vaster, en ze breken niet :P. Ik heb ook nog een ander soort bevestingsdingetjes liggen, maak ik ook wel ff een foto van, dat komt wel per mail.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-07 14:09
kunstoffen boutjes van 3mm een idee?
je hebt doorgaans ruimte zat, en die kunstoffen boutjes zijn bij onder andere modelbouwzaken en betere klusmarkten te koop.

ps: geen metalen die geleiden en dat kon weleens fout gaan. ;)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Pagina: 1