Powerpoint presentatie met eigen font?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 08:41
Ik heb een vrij korte vraag, maar op internet en in de help functie van Powerpoint kan ik hier geen concreet antwoord op vinden.
Als je een presentatie maakt, en daarin een lettertype gebruikt dat niet standaard op een pc geinstalleerd is. Bestaat er dan de mogelijkheid om het lettertype met de presentatie mee te exporteren? Zodat je op computers die het lettertype niet geinstalleerd hebben tóch dat lettertype ziet ipv het standaard Arial lettertype?
Ik vraag dit omdat ik in mijn presentatie gebruik maak van het Calibri lettertype, en dit niet standaard op een pc is geinstalleerd, maar ik wel wil dat als de demonstratie getoond wordt, dat ze het dan wel in Calibri zien.

offtopic:
Kom nou niet aan met, dan wacht maar tot Vista :9

Wanna play?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Yup, je moet de Powerpoint Publiceren, dan kan je kiezen waarheen je dit wilt doen (folder / CDROM etc) en dan zit er een optie bij om TrueType fonts mee te publiceren.

Human Bobby

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Bestand > inpakken en wegwezen en dan de truetyp font insluiten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Herby op 29-03-2006 16:10 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-03 08:54
Je kan ook even gewoon de fontfile meenemen en plaatsten in de map windows\fonts op de PC waar je je presentatie wil laten zien? Is zo gebeurd, en dan is het probleem opgelost. (Ik neem aan dat je de presentatie niet 100 keer moet doen, waardoor dat vervelend kan worden)

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 08:41
Justice schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:10:
Yup, je moet de Powerpoint Publiceren, dan kan je kiezen waarheen je dit wilt doen (folder / CDROM etc) en dan zit er een optie bij om TrueType fonts mee te publiceren.
HerbyNL schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:10:
Bestand > inpakken en wegwezen en dan de truetyp font insluiten ;)
Dat zocht ik, muchos gracias :P .... Hmmm, en dat werkt dus niet |:(
Hij voegt het lettertype wel toe, en als ik de diavoorstelling wil bewerken dan laat hij wél het goede lettertype zien. Maar als ik de diavoorstelling daarna wil afspelen, dan laat hij alsnog Arial zien 8)7
P4uluz schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:11:
Je kan ook even gewoon de fontfile meenemen en plaatsten in de map windows\fonts op de PC waar je je presentatie wil laten zien? Is zo gebeurd, en dan is het probleem opgelost. (Ik neem aan dat je de presentatie niet 100 keer moet doen, waardoor dat vervelend kan worden)
Dit dan weer net niet, de presentatie moet nl. ook getoond kunnen worden op profielen met minder rechten (bv geen schrijfrechten op de C), daarom moest het echt ingesloten worden.

[ Voor 11% gewijzigd door F-Tim op 29-03-2006 16:31 ]

Wanna play?

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Misschien kun je er een .pdf van maken. Die kun je ook full-screen weergeven als een slide show, je kunt echter geen overgangseffecten e.d. gebruiken natuurlijk.

#StopBurningStuff

Pagina: 1