Toon posts:

Torrents verbreken ADSL verbinding?

Pagina: 1
Acties:
  • 830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje...Als ik Azureus gebruik om torrents te downloaden dan ligt mn internet verbinding er na een minuut of 10/15 uit :(

Dan moeten de twee computers die op de ADSL zijn aangesluiten uit, router resetten en modem resetten (stroom eraf, minuutje w88 en weer aanzetten). Als die dan weer groenlicht geven de computers aan is het weer okay, maar zo schiet het niet op natuurlijk.

Ook verdenk ik LimeWire PRO (4.10) ervan hetzelfde te veroorzaken, maar dat duurd meestal wat langer...Ongeacht het soort downloads. (Ook als limewire aanstaat zonder te downloaden verbreekt de verbinding standaar :'( ) Heb ik geen filesharing programmas draaien dan is er helemaal niks aan de hand en werkt internet perfect.

Weet iemand een oplossing hiervoor want het is een behoorlijke Pain in the Ass ondertussen |:( ...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 15:49 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Tsja, probeer het aantal connecties te limiteren. Niet meer dan 50 connecties of zo.
Je probleem is dat je router's ARP-cache waarschijnlijk vol zit.

Copy.com

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
zo'n p2p programma's kunnen een hele hoop connecties openen, waardoor de router vastloopt omdat hij dat aantal connecties niet aankan.
oplossing is proberen het aantal connecties te beperken van de p2p applicatie of een nieuwe en betere router aankomen

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 16:34
Je router cache loopt waarschijnlijk vol. Dit gebeurt wanneer hij te veel verbindingen heeft. Je kan het aantal verbindingen in azureus zo instellen dat hij maar weinig verbindingen maakt. (Je kan natuurlijk ook een betere router aanschaffen of een linux router gebruiken)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met name torrent downloads openen heel veel verbindingen tegelijk. Het zit er dik in dat je router dit aantal connecties niet aan kan, waardoor die vast loopt.
Als dit het geval is, kan een andere router het probleem vaak wel oplossen, mits je een goed model koopt natuurlijk.

edit:
Echt waar, toen ik begon te typen stond er nog niets

[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-03-2006 15:53 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 14:05
tjonge wat zijn we weer eensgezind vandaag :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Welke router heb je eigenlijk ? (leuke info om de TS compleet te maken)

Je zou kunnen kijken naar een firmware update voor je modem en als dat niet werkt gewoon een nieuwe/betere router halen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mn startpost net ge-edit, en je raad het al...Internet flikkerd weg:P

Ik ga ff type nummer opzoeken, is iig een Sitecom.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:32
Ik heb hetzelfde gehad met mijn Tiscali multi-pc modem, dit heb ik toen tijdelijk opgelost door de vuurmuur uit te schakelen, later heeft een firmware een permanente oplossing geboden, misschien eens nakijken op de site van je leverancier?? Ik heb een Zyxel 2606 HW fyi en daar is dus gewoon een nieuwe firmware voor. Neemt niet weg dat het handig kan zijn je totaal aantal connecties te beperken in Azureus/Limewire. Bij Azureus staat dit standaard op onbeperkt

edit:
Sitecom heeft ook firmware update's voor routers, misschien even kijken hier

[ Voor 12% gewijzigd door Miglow op 29-03-2006 16:06 ]

Verwijderd

Tsja, ik denk dat je er nu wel uitbent waaraan het zal liggen :+

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Ja, het werd mij ook ineens helemaal duidelijk }:O :+ :+ :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:03:
Tsja, ik denk dat je er nu wel uitbent waaraan het zal liggen :+
Ik denk dat mn cache vol zit :Y)

Maargoed,SITECOM xDSL & Cable Broadband Router PRO, DC-201
serial nr: 9103DY019495

Modem is Acatel Speedtouch home, 3EC18604BCAA03

Beste is dus gewoon aantal verbindingen van oneindig op een beperkt aantal te zetten, maar wat is een reeel getal? Tussen welke waaredn moet ik het proberen?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Bij mij: Max global connections = 30

Thomson UPC modem is de bottleneck.

• ToFast
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik heb ditzelfde probleem alleen met MIRC, dat de verbinding wegvalt. Je ziet dan dat het icoontje van de netwerkverbinding een kruisje krijgt en daarna hij na een 20seconden weer werkt.

Ik kan zoveel opties instellen in de router, welke zouden verbetering geven. Ik heb het dus niet met torrents(utorrent)

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:10:
[...]
Beste is dus gewoon aantal verbindingen van oneindig op een beperkt aantal te zetten, maar wat is een reeel getal? Tussen welke waaredn moet ik het proberen?
LOL!!! Oneindig! Jah dan zou ik als router er ook mee kappen :P
Ik heb meestal iets van 200 a 300 connecties max.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• ToFast
  • Laatst online: 22-02 15:08
En in utorrent staat global max of connections op 600. Geen probleem. Wat doet MIRC dan dat mijn router vastloopt. Heb een SMC 7904WBRA

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Luuk1983 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:16:
[...]

LOL!!! Oneindig! Jah dan zou ik als router er ook mee kappen :P
Ik heb meestal iets van 200 a 300 connecties max.
Inderdaad, bij mij stond het automatisch op 300 connecties. Ik zit hier wel met een redelijk serieuze router. Ik denk dat je wat zal moeten testen. Probeer eens met 300 en als het niet beter wordt per 50 connecties naar beneden gaan.

Verder kan 'oneindig' eigenlijk niet, want ook windows heeft een limiet staan op het aantal connecties.

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Planet ADW 4300(router/modem/wifi) doet precies hetzelfde.

Heb nu aantal connecties gelimiteerd en probleem opgelost. Firmware-upgrade heeft dit helaas niet opgelost

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:10:
[...]

Ik denk dat mn cache vol zit :Y)

Maargoed,SITECOM xDSL & Cable Broadband Router PRO, DC-201
serial nr: 9103DY019495

Modem is Acatel Speedtouch home, 3EC18604BCAA03

Ja ik weet cker da tik mezelf wil quoten:P

Goed...ondertussen al 4 keer uitgevallen omdat ik wil proberen welke waarden werken. Hij stond stnd op 300max, en 70 per torent. Ik heb maar 1 torrent lopen, dus is 70 al overkill voor mn router...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Tis overduidelijk je routertje dat problemen geeft -
Windows Operating Systems >> Netwerken
Pagina: 1