Toon posts:

Voltagemodding Abit KT7 werkt niet geheel goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn gemodde KT7 mainboard.

Volgens www.athlonoc.com moet je met die weerstand solderen op je spanningsregulator zeker ruim 2,1 tot 2,2Volt kunnen behalen!

Zoals ik begreep:
30KOhm voor ca. max. 2,0 tot 2,05Volt
15KOhm voor ca. max. 2,1 tot 2,2Volt
12KOhm te laag om te 'posten'

Nu mijn probleem is dat ik een weerstandje heb gebruikt van 15KOhm, maar ik toch maar een max. spanning krijg van 2,03Volt ipv. 2,2Volt... Daar begrijp ik nu niks van..

Ik heb wel meerdere malen die weerstand nagemeten en de kleurcodering gecheckt; deze is dus echt wel exact gemeten 14,98KOhm ; dus gewoon goed!

Moet ik nu toch maar eens proberen om er een lagere weerstand in te hangen om hogere voltages te krijgen? Of is er een andere mogelijkheid om de voltages nog extra op te krikken?

Welke max. voltage krijgen jullie dudes met die mod van 15KOhm?!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:59

Sharky

Skamn Dippy!

voltagemod...hmmm. ik hoorde al zoiets va mastermind. waar soldeer je dat ding?

This too shall pass

Verwijderd

Inderdaad vreemd, Ik heb het (net) nog niet zelf geprobeerd..

Hoe staat het met de 5volt lijn op jouw systeem? Daar haalt het circuit op het mobo de voeding uit voor de cpu met schakeltorren. Als die te ver inzakt wil het ook niet. Daar he'k zelf dus last van, en is de reden waarom ik nog even op m'n 400watt voeding wacht voor ik verder ga.

Bij 60 Watt opname en 2volt CPU voeding loopt er dus 30Ampere door die lijn...

Verwijderd

Topicstarter
Had gekunt, maarre ik denk dat dat toch niet aan de hand is met die lage uitgangsspanningen na modding.

Reden ik heb nog steeds bij max instellingen 4,98Volt beschikbaar vanaf mijn voeding, en zie daar helemaal geen beweging in; zelfs na 10 min. staren in MBM. Overigens, bij normale instelling op 1,7Volt staat deze waard op 5,01Volt; dus vrijwel te verwaarlozen verschil lijkt mij.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:06
Het probleem is dat met nieuwere Revisies de weerstandwaardes zijn verandert. Ik kreeg een A7V met 15 Ohm tot 2.8..

Verwijderd

Topicstarter
A7V??? Das dat Asus plankje. Ik heb een ABIT KT7 hoor!

Maarre, zou hier ook verschil in revisie zitten, zodat ik andere weerstandswaarden moet toepassen.

Het wordt steeds vreemder hier.....

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand met tips? En welke ervaringen hebben jullie na modding gehad wat betrefd behaalde voltages??

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Kijk even naar je andere vraag, daar staat mijn antwoord ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er anderen die andere voltages hebben gekregen als gemeld op www.athlonoc.com??

Post ze eens, en wat hebben jullie er aan gedaan om het max. uit je mainboard te halen?

Verwijderd

een variabel weerstandje kopen, .... kan je tussen de 10 en de 50 K Ohm varieren, dus zo kan je realtime aan het weerstandje schroeven en kijken in je bios of het voltage omhoog gaat of niet .... werkt best !

wat alleen het probleem is bij mij, is dat het lijkt alsof ik het voor niks heb gedaan, want ik krijg mijn proc niet hoger dan zonder die voltage mod :'(

laat ff weten wat je resultaten zijn....

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al van plan om er een ander weestanje aan te hangen die instelbaar is.

Het enige nadeel van instelbare weerstanden is, dat ze na verloop van tijd langzaam kunnen gaan verlopen, en dan kan dit problemen geven, bijv. dat mijn pc niet meer opstart ofzo... ;)
Pagina: 1