Toon posts:

PEAP MsChapV2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat dit een Nerderlands forum is heb ik geprobeerd mijn post te vertalen, was hier en daar wat moeilijk omdat server 2003 ook alles engels is op kantoor maar ik denk dat het wel te begrijpen is :)

Hallo mannen;

Ik heb de volgende situatie:

Server 2003 domain (enkel)

In active directory:
-DC geconfigureerd als Certivicate Server en IAS server.
-Groep "wireless acess" waar de gebruikers en computers lid van zijn die op het wireless IIE802.1x beveiligde netwerk mogen komen.
-Een policy op de IAS server die deze groep toegang geeft als deze proberen te connecten.
-Een policy in mn active direcory die deze group de IIE802.1x netwerk settings geeft.

802.1x peap mschapv2 Authenticatie WPA encryptie TKIP, en valideren van server certivicate.

Zodra ik de client opstart met een netwerkkabel terwijl hij in de "wireless access" groep in mn active directory zit krijgt hij alle certivicates en connect hij vanzelf. Connectie verzoek policy op IAS: gebruik windows authenticatie voor alle cleints.

Na een tijdje (soms een minuut of 10 soms een half uur of 3 kwartier) verliest de client opeens zijn ip address maar blijft wel verbonden met het access point.
"The connection has limited or no connectivity. You might not be able to access the Internet or some network resources"

Misschien dat er mensen zijn die een zelfde probleem hebben of hebben gehad en die suggesties hebben omtrend dit alles.

Wat ik al geprobeerd heb is het volgende:

-Alles opnieuw lezen en nalopen wat erover geschreven is. http://www.microsoft.com/...yptographyetc/peap_0.mspx (geweldig artiekel trouwens)
-Drivers wireless kaart en accesspoint.
-Hele setup eraf gesloopt en opnieuw gedaan op andere server.
-3com bellen om advies te vragen.

Vg Larsdemo

Network admin for worldwide freight forwarders company.
mcp mcsa\: Messaging mcse -2003

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag, hier nog een aanvulling op mijn bevindingen;

Ik heb vandaag Network monitor op mn xp machine geinstalleerd en zie dat als ik mijn wireless kaart uitschakel en weer aanzet de DHCP discovery de ene keer minutenlang doorgaat en er geen DHCP server gevonden wordt. Als ik de netwerk kaart achterelkaar aan en uitschakel vind hij de ene keer wel en de andere keer geen DHCP server. Ik heb echt geen idee meer wat ik hieraan kan doen. Ik werk hier nu twee weken aan met verschillende hardware. Op verschillende fora heb ik het probleem geschreven met niet 1 reactie. Het enige positieve is dat als een client eenmaal connected is hij vanmorgen 14 uur connected was zonder 1 fout in event viewer (voor de nederlanders gebeurtenissen logboek)

Vg Lars

Verwijderd

Misschien heel dom, maar wat als je de binding order van je nic's aanpast?
Zet bvb je Wifi-kaart eens helemaal vanboven.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:33:
Als ik de netwerk kaart achterelkaar aan en uitschakel vind hij de ene keer wel en de andere keer geen DHCP server.
Wat bedoel je precies met "vind geen DHCP-server"? DHCP discovery broadcasts van de client worden wel beantwoord door de DHCP-server? DHCP-request wordt (na een evt. discovery) wel verstuurd, etc...

Je zegt in je TS dat na een gegeven moment de client zijn ip-adres verliest en wel connectivity houd. Wat is de grootte van je DHCP-lease time. DHCP leases worden wel op de juiste momenten door de clients gerefreshed (halverwege de leasetime, mocht dit niet lukken dan zal de client dit na 1/4 leasetime proberen, etc.).

Geef ook even de ip-instellingen van je servers (DHCP en IAS) en een 'probleemclient'.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B