EDIT @ mods: Topic naam vergeten kan ik niet aanpassen.. pardon: [PHP/MySQL] If/else bij lege tabel
Yo
ik heb een probleem, en ik weet niet op welke trefwoorden ik moet googlen dus wees niet te streng..
Vraag: hoe kun je dit maken
if "deze kenteken komt niet voor in de database" dan echo 'geen'; else echo kenteken gegevens
dus als er geen tabel is in de database, hoe kun je dit verwerken met if/else
dit is wat ik heb geprobeerd maar dit werkt niet, misschien kan het met een Err functie of iets dergelijks.. ik kom er niet uit met google
Yo
ik heb een probleem, en ik weet niet op welke trefwoorden ik moet googlen dus wees niet te streng..
Vraag: hoe kun je dit maken
if "deze kenteken komt niet voor in de database" dan echo 'geen'; else echo kenteken gegevens
dus als er geen tabel is in de database, hoe kun je dit verwerken met if/else
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? $kenteken = @$_GET['kenteken']; dbconnect(); $sql = "SELECT kenteken,achternaam,naam,adres,postcode,woonplaats FROM klant WHERE kenteken = '$kenteken'"; $geg = dbquery($sql); while($dat = mysql_fetch_array($geg)) { ?> <table><tr><td>Achternaam: </td> <td><? if ($dat['achternaam']==''){echo 'geen';} else {echo $dat['achternaam'];} ?></td> </tr></table> |
dit is wat ik heb geprobeerd maar dit werkt niet, misschien kan het met een Err functie of iets dergelijks.. ik kom er niet uit met google
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 15:04 ]