Canon IXUS 55 v.s. IXUS 65

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik wil een klein handzaam cameratje dat er goed uitziet en vooral snel reageert. Ik had voorheen een Sony P73 en die was tergend traag qua reactiesnelheid.
Nu is de keuze tussen de IXUS 55 & 65. De hoeveelheid MegaPixel is voor mij minder relevant want biede hebben erg veel. De IXUS 75 heeft echter een beeldstabilisator heb ik me laten vertellen, maar ik vindt dit niet in de specs en kan ook niet afleiden of de IXUS 65 ook heeft. Volgens mij is de togevoegde waarde van de 65 t.o.v. van de 55 klein en ik neig dan ook naar de IXUS 55.
Wie weet er meer over de beeldstablisator of zie ik iets anders over het hoofd?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je haalt een heleboel types door elkaar. Er bestaat geen Ixus 75, maar een Ixus 750. Deze heeft geen stabilisator, dat is namelijk de Ixus800IS. Toegevoegde waarde van de Ixus65 tov de Ixus55 is een enorm scherm (als je hem een keer ziet, dan ben je er verliefd op; hoewel DPreview bij de Ixus55 al meldde "poor battery life"), maar belangrijker een lager ruisniveau waardoor de camera mooiere plaatjes schiet en 's avonds beter bruikbaar wordt. De 800IS heeft naast IS ook gewoon een hogere kwaliteit (scherper lensje, sneller, minder ruis). Of dit je waard is, daar kan ik niet over oordelen. Feit blijft wel dat ik vaak vind dat mensen niet bereid blijken om in kwaliteit te investeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
je vergeet trouwens ook de ixus 60, wat meer vergelijkbaar is met de 55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees anders ook eens het topic over de Panasonic FX01 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
En ik dacht dat het lagere ruisniveau de 750 was ipv. de 65, omdat deze een grotere sensor heeft (en een betere lens trouwens).

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja de keuze tussen de Ixus65 en de 750 is op basis van de kwaliteit een no-brainer... (even los van het investeringsbedrag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:03:
Tsja de keuze tussen de Ixus65 en de 750 is op basis van de kwaliteit een no-brainer... (even los van het investeringsbedrag)
Is een 750 zoveel beter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua beeldkwaliteit en qua snelheid is het een veel betere camera. Logisch ook, want ze vallen niet bepaald in dezelfde klasse. Tot de komst van de Ixus800 was de 750 de beste Ixus ooit gemaakt. Of denken meerdere mensen dat je camera's uit verschillende klassen zo maar 1:1 kan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
De Panasonic DMC-TZ1 lijkt me ook erg leuk. Maar de kwaliteit is matig volgens het forum Panasonic DMC-TZ1: kleinste superzoom camera. Hoe verhouden de IXUS 55 & 65 zich t.o.v. deze? De 10X zoom van de Panasonic is wel erg mooi.
Ik wil eigenlijk een camera nemen bij een GSM-verlenging. GSMtrack.nl biedt de IXUS 55 & 65 aan op die manier en helaas niet de 750 of de panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ik ben op zoek naar een 'point & shoot' camera die ik hoofdzakelijk zal gebruiken voor kiekjes van vrienden en feestjes. Ik vindt het formaat van de camera en de afdruk/reactie snelheid dan ook zéér belangrijk. Maar als ik eenmaal een goede camera heb wil ik ook mogelijk meer met echte fotografie & photoshop gaan doen en dan is het leuk als de camera dat een beetje toelaat.

De IXUS 750 schijnt inderdaad véél beter te zijn dan de IXUS 55 & 65. Ik neig nu hiernaar want ook deze kan op GSMeasy.nl bij mijn abonnement krijgen. Ik betaal resprectievelijk €85 of €135 bij voor de 750 en 800Is. Verder is de Sony T9 ook erg compact en biedt meer 'foto's op volle batterij'. Alle genoemde modellen hebben echter last van rode ogen. Ik heb super compact modellen kunnen vinden die dit niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

koekeeghan schreef op zondag 02 april 2006 @ 17:26:
De IXUS 750 schijnt inderdaad véél beter te zijn dan de IXUS 65.
Heb je daar bronnen van? Of voorbeelden?
Ik heb eigenlijk nog niets negatiefs over de Ixus 65 maar ook niet veel positiefs ;) er zijn nog geen reviews :(

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ixus 65 :)

Even denken, de ixus55 kreeg als negatief commentaar "poor batterylife". De ixus65 heeft dezelfde accu en processor, maar een 3" scherm ipv 2.5". Ik ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor jongens, ik heb zelf de 750 gehad en de foto's waren niet scherp, ook problemen met de bewegingsmelder is het even te donker en je ging inzoomen kwam die weer. Terug gebracht en toevallig was net de 65 binnen, foto's superscherp, mooie lcd, softtouch bediening.
Een ixus 50 krijgt zelfs al een betere waardering dan de 750 op Letgodigi >:) tal

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een ixus 65 te kopen, maar twijfel over het geheugen. Is het nodig om een heel snel sd-kaartje te kopen of is een standaard sd (kingston) ook prima? Aangezien de filmpjes 1 mb p/s kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Ik ga morgen de Ixus 65 kopen :) ben erg benieuwd. Is een Algemeen IXUS topic geen idee? Er is nu wel wat maar dat gaat over de oude types.
Over het geheugen. Voor 30 euro heb je 1 gig van t traagste soort maar voor 10 euro meer (kingston)heb je al geheugen dat veel sneller is. Dat ene tientje is het imho zeker wel waard.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MCK schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:55:
Ik ga morgen de Ixus 65 kopen :) ben erg benieuwd. Is een Algemeen IXUS topic geen idee? Er is nu wel wat maar dat gaat over de oude types.
Over het geheugen. Voor 30 euro heb je 1 gig van t traagste soort maar voor 10 euro meer (kingston)heb je al geheugen dat veel sneller is. Dat ene tientje is het imho zeker wel waard.
Gewoon gezellig verdergaan in deze topic :)

Ik zelf wacht nog even op de 800 IS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ik ben nu zover dat eigenlijk alleen de IXUS 60 & 65 in aanmerking komen. De zoeker van de IXUS 60 is toch wel handig vooral als ik beginnende fotografie ermee wil gaan doen. Dat is eigenlijk de reden waarvoor ik twijfel tussen die modellen.

Ik heb verder nog één twijfelpunt. Ik wil een kleine camera en ga vooral point & shoot foto's maken. Maar ik wil straks een beetje fotografie gaan hobbyen en me ook gaan verdiepen in Photoshop. Ik vraag me af in hoeverre ik mezelf beperk met een IXUS 60/65 t.o.v. bijvoorbeeld een Canon Powershot S80? Die schijnt namelijk wel meer instelmogelijkheden te hebben, en is nét klein genoeg om acceptabel te zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Like the S70 before it, the S80's key selling points are the 28-100mm lens range (which is much wider than most zoom compacts), full photographic control and a build quality and design that oozes quality. The addition of dedicated ISO and AE-compensation buttons on the body make the photographic process a lot more fluid, and the results are superb. Most of the serious issues we had with the S70 - including purple fringing and focus problems - have been eliminated, and the result is a camera that seems perfect for the serious photographer itching for SLR - style control in a compact body.
Bron

Kortom als je van plan bent om meer te gaan doen met fotografie is het een veel betere keuze. Bedenk jezelf wel dat ie niet in je broekzak past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
heb gisteren de 60 en 65 in handen gehad. Ben er nog niet uit welke ik wil, want de knoppen op de 65 naast het scherm zijn wel akelig klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekeeghan schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:04:
Ik heb verder nog één twijfelpunt. Ik wil een kleine camera en ga vooral point & shoot foto's maken. Maar ik wil straks een beetje fotografie gaan hobbyen...
Ik heb al een paar Ixus'en versleten en meeste (eigenlijk alle) die ik heb gehad (en misschien zijn de nieuwere modellen wat uitgebreider) zijn voornamelijk point en shoot. Je kan een paar klein instellingen doen maar heel veel trucen zijn ze niet voor gemaakt (IMHO natuurlijk). Als je meer zelf wilt experimentern kan je beter voor een S80/70/60 gaan (al is die natuurlijk wel weer een stukje dikker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ik loop toch weer tegen een paar zaken aan bij de IXUS 65. Het gemis van batterij indicator, relatief weinig functies en de relatief lage batterijduur. De sony W70 en P200 zijn iets beter op die vlakken. Beide sony's kunnen extra lenzen en accesoires gebruiken om de mogelijkheden te vergroten en met name de P200 schijnt meer instelmogelijkheden te hebben.

Het precieze verschil tussen de W70 en de P200 is mij niet helemaal helder. Vreemde series. De W70 is nieuwer en heeft een groter scherm. Maar verder kom ik er niet goed uit. IXUS 65 of Sony T9, W70 of P200 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekeeghan schreef op zondag 23 april 2006 @ 23:47:
Ik loop toch weer tegen een paar zaken aan bij de IXUS 65. Het gemis van batterij indicator, relatief weinig functies en de relatief lage batterijduur. De sony W70 en P200 zijn iets beter op die vlakken. Beide sony's kunnen extra lenzen en accesoires gebruiken om de mogelijkheden te vergroten en met name de P200 schijnt meer instelmogelijkheden te hebben.

Het precieze verschil tussen de W70 en de P200 is mij niet helemaal helder. Vreemde series. De W70 is nieuwer en heeft een groter scherm. Maar verder kom ik er niet goed uit. IXUS 65 of Sony T9, W70 of P200 8)7
De T30 :P
Die wordt binnen twee weken al verwacht, en heeft 7MP, 3inch scherm, lange batterijduur(420foto's volgens CIPA-standaard), image-stabilizer en hij ziet er nog es gelikt uit :9~
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Leuk, maar hier kan ik niks mee. Ongefundeerd commentaar. De T30 is duurder voor een 0.5" groter scherm en 1MP erbij. T9 is prima voor uit de T serie. Maar die T serie is écht kaal point & shoot en ik wil graag iets meer.

De W70 of P200 lijken me geschikter. Die hebben meer functies en zijn een fractie mider point & shoot en kunnen accesoires gebruiken. Maar welke van de twee? En hoe verhouden ze zicht t.o.v. de IXUS 65?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is eerder hoe de Ixus65 zich tot deze camera's verhoudt. Met name van de P200 zijn al vele review bekend. De bekendste is denk ik die van DPreview die de P200 classifiseert als highly recommended. De Ixus55 brengt het tot een recommended.

Voor zover ik kan nakijken is de Ixus 400 de laatste Ixus die het predicaat Highly recommended kreeg (3 jaar geleden op 28-4-2003). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ja de P200 wordt goed getest. Over de W70 vindt ik weinig, laat staan hoe die zich verhoudt tot de P200. De P200 is wat ouder, en ik ben geneigd te zeggen dat de W70 die nieuwer is en een Carl Zeiss lens, meer Mp's en een groter scherm heeft dan ook bete zou moeten zijn. Maar zoek de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 02:15
Ik zou zelf ook voor de W70 gaan, hoewel de W100 er goed uitziet (qua specs dan). Het grootste probleem met deze camera's is momenteel de verkijgbaarheid, ze zijn namelijk pas 'net' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Nou het wordt toch de Panasonic FX01. De groothoeklens, batterijduur en batterijindicator (nooit op een IXUS?) zijn me het iets minder strakke uiterlijk en kleinere scherm wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:04
Het scherm van de Panasonic heeft wel een hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

koekeeghan schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:34:
Nou het wordt toch de Panasonic FX01. De groothoeklens, batterijduur en batterijindicator (nooit op een IXUS?) zijn me het iets minder strakke uiterlijk en kleinere scherm wel waard.
als je in de review van dpreview kijkt zie je trouwens wel dat de canon betere fotos maakt.

nog een vraagje, kan de ixus 65 in raw schieten? nee zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Jo-hannes schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:33:
[...]

als je in de review van dpreview kijkt zie je trouwens wel dat de canon betere fotos maakt.
Hmmm, dat moet ik je nageven. Maar dit wordt een 'feest & happening kiekjes camera'. Ik ga niet elke pixel tsjekken. Het gemis van een batterij indicator is iets waar ik me zeker mateloos aan ga ergeren, vooral i.c.m. de relatief lage batterijduur. Dan heeft de FX01 brede kijkhoek én beter scherm ook mee. Ondanks dat ik de IXUS veel strakker vindt qua design gaat het'm niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
  • Laatst online: 27-07 12:25
Ik heb ook overwogen om de Canon Ixus65 te nemen, maar toch voor de Panasonic fx01 gegaan toen ik in de winkel aan het spelen was. Veel scherpere LCD, groothoeklens, batterij-indicator, gaat veel langer mee op een acculading en ik heb betere ervaringen met Panasonic qua levensduur van hun producten. Dan neem ik de iets mindere beeldkwaliteit voor lief, want ik ga hem als kiekjes camera gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Morre op 05-05-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
zit zo te kijken en de ixus 65 en de ixus 750 zijn ongeveer gelijk kwa prijs. Welke zouden jullie kiezen? de 750 heeft fysisch een grotere CCD sensor (1/1.8), de 65 heeft weleens waar een kleinere sensor maar volgens canon minder ruis op hogere ISOs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 08:00

cue

Zit met hetzelfde dilemma.

Zit te twijfelen tussen een 65 en een 750.

Heb al verschillende topics doorgelezen maar kan maar moeilijk achter HET grote verschil komen.

Ben benieuwd of hier mensen nog ervaringen met alletwee de toestellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
ben zelf uiteindelijk voor de 750 gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mijn mening waar ik de 55 en 65 op zou beoordelen
55 2,5 inch scherm en optische zoeker
65 3 inch scherm mega hoog glans succes met de zon in je rug geen optische zoeker

ik heb zelf een camera met optische zoeker gehad en eentje zonder
en ik wil er nooit meer eentje zonder zomers zie je niks door het scherm
en geen enkel persoon die een beetje nadenkt maakt een foto tegen de zon in.

verder als je gaat uitvergroten mischien de ixus 60 een idee ? is zo goed als hetzelfde
als de 65 alleen kleiner scherm en optische zoeker.

verder ben ik bang dat een 3 inch scherm ook de accu aardig leegtrekt wat je dus weer kan voorkomen
met het gebruiken van de optische zoeker

(kom ik nou een beetje flamend over op displays ? :P)

just my 2 cents geen ixus 65 kopen maar iedereen zijn eigen mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, opzich heb je wel gelijk als je zegt dat een zoeker essentieel is. Nadeel is vaak alleen dat de zoeker zo verschrikkelijk klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 08:00

cue

Ja dat is ook mijn ervaring. Die zoeker is zoiezo erg slecht te gebruiken en je kan beter de zon beetje weghalen met je hand.

ondanks dat ga ik toch voor de 750. Dit aangezien deze alles heeft wat de 65 heeft en dan nog 1 megapixeltje meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katjang
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 18:15
Ik heb een IXUS 40 en ben van plan om een 2GB SD kaartje te kopen. Nu heb ik wel eens gehoord dat sommige camera's niet met zo'n grote geheugen overweg kunnen. Hoe zit dit met de IXUS-serie en vooral met de IXUS 40?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxman
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 14:08
Van Sandisk http://www.sandisk.com/Co...Canon-IXY_Digital_40.aspx

Ga maar voor de 2 Gieg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:02:
Toegevoegde waarde van de Ixus65 tov de Ixus55 is een enorm scherm (als je hem een keer ziet, dan ben je er verliefd op; hoewel DPreview bij de Ixus55 al meldde "poor battery life"), maar belangrijker een lager ruisniveau waardoor de camera mooiere plaatjes schiet en 's avonds beter bruikbaar wordt.
Wat voor scherm heeft de ixus 65 dan wel niet? Een 55 heeft al 2,5". Oh, laat maar. Niet goed gelezen. 3", dat is inderdaad wel erg groot. Lijkt wel de nieuwe seller na megapixels. De ixus 50 met 2", de 55 met 2,5" en de 65 alweer met 3".

[ Voor 17% gewijzigd door jvo op 13-06-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is duidelijk dat Canon vergeet de resolutie van het schermpje op te krikken. Alle andere fabrikanten met 3" LCDs hebben meer dan 220k pixels. Canon doet het met circa 150k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENGOBL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2024
Heeft de Ixus 65 ook een dubbele flits functie. De meeste camara's hebben als anti rode ogen een dubbele flits. Ik vroeg me af of de Ixus 65 dit ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok even een vraagje over de IXUS 65. Mijn camera kan tijdens het opnemen van een film niet meer inzoomen. Ik kan mij herinneren dat het eerst wel deed. Waar kan dit aan liggen? Is er trouwens voor digitale fotocamera's ook firmware updates mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:23
misschien aan de soort modes? 65 kan normaal inderdaad gewoon zooomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpcatcher schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:46:
misschien aan de soort modes? 65 kan normaal inderdaad gewoon zooomen. :)
Uhm er is toch maar 1 filmmode? Ik heb het op 30beelden en 640x480 staan. Voor de rest niks anders. Is er trouwens een firmware update mogelijk voor de ixus65?
Pagina: 1