[AD] "Template" account uit Exchange-mailgroep halen

Pagina: 1
Acties:

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:07

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
(ik twijfel erg tussen SA en WOS, maar ik denk dat dit toch de beste plek is)

In onze Active Directory hebben we een basis-gebruiker, een user die telkens als er een nieuwe gebruiker word aangemaakt, gekopieerd wordt. Deze user kan nergens inloggen, z'n account is expired, er zit geen mailbox aan gekoppeld, etc.
Maar, het vervelende is: Hij is wel lid van een bepaalde groep. Dat hebben we zo gedaan omdat hij anders onder "Users" verdwijnt, en dat we hem kwijtraken.

Anyway, als iemand nu een mailtje wil sturen naar het hele bedrijf, dan kiest hij in Outlook voor de medewerkers-groep. Maar nu komt het vervelende: Zodra het mailtje verstuurd is krijgt hij een melding dat de gebruiker: "basis-gebruiker" niet gevonden kan worden :/

Ik heb wat rondgezocht naar echte Template Accounts, dus geen echte account maar een template, maar dat schijnt niet mogelijk te wezen zonder overdreven dure software.

Mijn vraag is dus: Kan ik deze gebruiker toch op deze plek laten staan zonder dat hij in Outlook bij de mailgroep "Medewerkers" verschijnt?

edit: Ik vergat te melden dat het vinkje "Hide from Exchange Adress Lists" niets uitmaakt...

[ Voor 7% gewijzigd door Hmail op 29-03-2006 14:41 ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarom haal je hem niet gewoon uit die groep dan? Ik snap niet precies wat de reden is dat je hem per se in een groep moet laten staan? :)

Verder - welke Windows versie ging het hier om? :)

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03 11:16
Anders maak je toch een custom query aan naar die user, opdrachten blijven gewoon staan elke keer dat je in je AD users &computers aanlogt, gebruiker kan uit groep en je kan hem altijd vinden.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”