Toon posts:

Backup maken/terugzetten static server.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb een beetje rare, en misschien domme vraag.

Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om een OC Comworks (Printer) Server 1 malig te backuppen, en zodra het noodlot toeslaat het weer zo snel mogelijk aan de gang te krijgen.

Deze server heeft geen dataverkeer/veranderingen met het domein. Alle data die erop staat zal ten alle tijde hetzelfde zijn.
Het terug zetten moet per voorkeur gaan per bootcd/bootflop, en de image moet op een share binnen het domein staan.
De vervelende bijkomstigheid is, dat deze server met een RAID5 omgeving werkt en draaid op Windows 2000 Server ( wat eigenlijk geen vervelende bijkomstigheid is)

We hebben wat getest met de laatste versie van Norton Ghost, maar die kan niet goed overweg met de raid config.
Ik ben dus eens wat gaan spitten en rondvragen.
Een goed alternatief is Altiris.
Eigenlijk alle mogelijkheden die we nodig hebben, word ondersteunt door dit pakket. En ook het gebruiksgemak is een plus punt.
Aangezien dit project een opdracht van een klant is, ben ik dus opzoek naar alternatieven voor Altiris. Puur om de klant te kunnen laten kiezen, en voor en nadelen naast elkaar te leggen.

Is er iemand die ervaring heeft met soortgelijke software?

Verwijderd

Gebruik je hiervoor Norton Ghost (consumentenversie) of Symantec Ghost (bedrijfsversie)? Wij halen dit soort grappen regelmatig uit met servers, en dit werkt via Symantec Ghost prachtig via Multicast Server. In combinatie met IBM ServeRAID adapters moeten er wel een paar aanpassingen gemaakt worden aan de bootflop, om goed te werken hebben deze namelijk Himem en EMM386 nodig...