Ik heb een database met onder andere volgende dingen:
* tabel met daarin klanten (tblKlant). Dit is een gekoppelde tabel.
* selectiequery op deze tabel die één klant oplevert (qryHuidigeKlant).
* formulier met een klantenkaart (frmKlant). Dit formulier gebruikt qryHuidigeKlant als bron.
Nu heb ik het volgende probleem:
Op het formulier is een zoekvenster waarin ik naar een andere klant wil springen. Ik zou daarvoor de query willen aanpassen. Dit dacth ik zo te doen:
Dit werkt niet helemaal goed: de query wordt netjes gewijzigd, het formulier wordt opnieuw ge-queried, maar de gegevens die op het formulier staan, veranderen niet.
Als ik het formulier sluit en opnieuw open, dan wel.
Het lijkt alsof de gegevens ergens worden gecached.
Een oplossing zou zijn om de brongegevens van mijn formulier te wijzigen, maar dit wil ik om redenen liever niet.
* tabel met daarin klanten (tblKlant). Dit is een gekoppelde tabel.
* selectiequery op deze tabel die één klant oplevert (qryHuidigeKlant).
* formulier met een klantenkaart (frmKlant). Dit formulier gebruikt qryHuidigeKlant als bron.
Nu heb ik het volgende probleem:
Op het formulier is een zoekvenster waarin ik naar een andere klant wil springen. Ik zou daarvoor de query willen aanpassen. Dit dacth ik zo te doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Dim db As Database, qry As QueryDef
Set db = CurrentDb
Set qry = db.QueryDefs("qryHuidigeKlant")
qry.SQL = "SELECT * FROM tblKlant WHERE klantref = " & zoekklant
qry.Close
db.Close
Me.Requery |
Dit werkt niet helemaal goed: de query wordt netjes gewijzigd, het formulier wordt opnieuw ge-queried, maar de gegevens die op het formulier staan, veranderen niet.
Als ik het formulier sluit en opnieuw open, dan wel.
Het lijkt alsof de gegevens ergens worden gecached.
Een oplossing zou zijn om de brongegevens van mijn formulier te wijzigen, maar dit wil ik om redenen liever niet.
Houdoe