K7 Triton 400 Geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 13:20
Hoi,
Ik heb hier een K7 Triton 400 liggen, ingebouwd in de pc. Alles werkt. Behalve het geluid. Als ik een liedje speel dan zegt hij dat de geluidskaart niet goed is geinstaleerd. Ik de drivers bijgewerkt. Geen verandering. Nu kijk ik in de hardware wat verder en zie dat er geen power op staat. Dus ik kijken in de kast voor de chip van de ac97(geluidschip op dit mobo). Geen aansluiting te vinden. Niet eens de chip. Waar kan ik deze chip weer inschakelen of stroom geven. In de BIOS staat die gewoon als enabled.

Wie kan me helpen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik snap niet dat er geen stroom op zou staan? Als het moederbord stroom heeft, heeft de onboard geluidskaart ook stroom. Althans dat zou de logische beredenering zijn. Zou het echt zo wezen dat hij geen stroom zou krijgen dan zou het moederbord kapot moeten wezen. Althans een probleem van Moederbord <-> geluidschip.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 13:20
Dat ben ik me dus ook aan het afvragen. Mij lijkt het sterk dat dan alleen de stroom connectie naar de knoppen is. Maar hem wel gewoon blijft zien.
Imand anders nog oplossingen of opmerkingen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijder die onboardgeluidskaart eens bij je apparaatbeheer (als dat kan, ik weet niet wat voor OS je draait). Reboot je pc en installeer hem overnieuw.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, een geluidschip is geen processor, moederbord of geheugen ;)
Processors, Mobo's & Geheugen » Overige Hardware

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-02 18:19
Ik heb wel eens ergens gelezen dat de -5 V lijn van een voeding meestal voor de on-board geluidschip word gebruikt, en dat er voedingen zijn die die voltlijn niet hebben. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar het kan het probleem zijn.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17
Gebruijk je de front audio aansluiting op het mb, en zoniet heb je de jumpers erop zitten ?
Pagina: 1