Dualscreen moet dualhead videokaart hebben?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07 13:19
Goedemiddag,

Ik heb zojuist 2 17" tfts gekocht, gewoon vga. In de veronderstelling dat videokaarten met dvi & vga makkelijk een dualscreen opstelling konden maken vroeg ik om een bijbehorende videokaart. Hier kreeg ik te horen dat ze die moesten bestellen, want het moest een dualhead (2xVGA) videokaart zijn. Klopt dit? Als argument gaf hij dat de dvi een digitaal signaal uitgaf, en als er iets aangesloten werd deze automatisch de vga afsluit. Want dan moet ik 2 tot 3 dagen wachten, en wil er graag gelijk mee aan de gang. Als er andere suggesties zijn, ik zoek een videokaart rond de 90 euro. Geen hogen eisen, wordt vrijwel niet gegamed alleen veel gebruik gemaakt van programmering e.d.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Een videokaart met 1x dvi en 1x vga gaat uitstekend.
Je hebt dus geen dure videokaart nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Rob op 29-03-2006 12:49 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Ga naar een andere winkel. Je verkoper weet overduidelijk van geen kanten waar hij het over heeft :X

Nagenoeg alle DVI aansluitingen op videokaarten zijn DVI-I en hebben zowel digitaal (DVI-D) als analoog (DVI-A) signalen. Met een simpele (meestal meegeleverde) verloopstuk kun je een analoge HD15 connector op de DVI zetten en beeld krijgen. Een kaart met HD15+DVI is dus gewoon een dualhead kaart.

Maar goed, bovenstaande kun je zelf makkelijk zat opmaken als je ook maar een willekeurig artikel over DVI gelezen hand (bijvoorbeeld http://en.wikipedia.org/wiki/Dvi ), verder horen "Welk ... moet ik kopen?" vragen niet op GoT omdat je die altijd met een beetje inzet (reviews/benchmarks lezen in het licht van je eigen eisen, vervolgens resultaten naast pricewatch leggen) zelf kunt oplossen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.