quattrovox I wil niet meer uitgaand bellen

Pagina: 1
Acties:

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 19:33
Wist niet zo goed waar ik het neer moest zetten maar omdat ik in de search meer topics zie over quattrovox in dit forum daarom maar hier. Mocht hij toch ergens anders komen zet hem er maar neer.

We zitten met het volgende probleem.

We hebben hier een quattrovox I met op poort 1 de fax en op poort 3 een analoge lijn voor modem van laptop.

Nu is vorige week dinsdag laptop gejat en hebben we vrijdag nieuwe gehaald. Prima werken, alleen als we analoge lijntje inpluggen en willen telebankieren hebben we dat de fax begint te bellen. Stop ik de analoge lijn in poort 1 dan doet hij het helemaal niet meer. Voordat de laptop gejat was hadden we geen problemen. Hangen we de laptop in een ander gedeelte van het pand aan een analoge lijn dan doet die het weer wel. Modem is dus goed, en de kabel is ook doorgemeten. Iemand een idee waar het kan aan kan liggen.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-02 15:52

ralpje

Deugpopje

En heb je een voorloopnul voor je nummer staan? 't Klinkt alsof je een voorloopnul nodig hebt, maar die niet meestuurd. Zit je op poort 2 dan bel je poort 1 (intern dus), zit je op poort 1, dan bel je poort 1 en doet 'ie het niet :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
plaats een normaal tel. toestel op poort 1 en reset de q.vox, programmeer alles op nieuw en dan moet het werken.

Het helpt ook wel als je de q.vox 10 sec spanningsloos maakt, dat is ook een optie.

Succes

• MeneerKrab
ralpje schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:33:
En heb je een voorloopnul voor je nummer staan? 't Klinkt alsof je een voorloopnul nodig hebt, maar die niet meestuurd. Zit je op poort 2 dan bel je poort 1 (intern dus), zit je op poort 1, dan bel je poort 1 en doet 'ie het niet :)
op poort 1 zit de fax en die kan nog wel gewoon faxen versturen en ontvangen. Als ik dus bel vanaf poort 3 dan hoor ik de fax rattelen en verder niets. Het lijkt erop alsof er gebeld wordt poort 3 naar poort 1 naar buitenlijn.

We gaan dat ding wel ff resetten en opnieuw programmeren

• MeneerKrab
standaard instellingen gedaan. Alle poorten geprogrammeerd. Er hoeft geen nul meer worden gedraaid voor een buitenlijn. Nog kunnen we met het modem op geen enkele manier naar buiten komen. Hang ik de telefoon op de poorten dan kan ik vrolijk elk nummer bellen wat maar bestaat.

iemand nog een idee?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-02 15:52

ralpje

Deugpopje

Staat je modem op pulse of op toonkiezen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• MeneerKrab
ralpje schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:22:
Staat je modem op pulse of op toonkiezen?
toon

Ondertussen hebben we er een duovox neergehangen, hier kregen we wel weer het modem op aan de praat. Toen hebben we laptop gelijk op de qvox gehangen en toen werkte hij ook weer. Nu probeerden we hem net weer op kantoor en wonder boven wonder werkte het ook weer. We zien wel hoelang hij het uithangt anders ff nieuwe kabel trekken naar kantoor.

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
je kanin de quatrovox ook aangeven wat voor type toestel er aan komt te hangen, dus een fax, modem e.d. mischien dat je op deze manier het wel voor elkaar kan krijgen.

En hoe is de instellingen van de modem????

suc6
Pagina: 1