Toon posts:

[ASP.NET] Aansturen hardware mbv .NET DLL en webpage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een stuk hardware die dmv een .NET dll kan worden aangestuurd. Ik heb nu C# applicaties die werken. Echter, volgens mij moet het toch ook mogelijk zijn om dmv ASP.NET een webpage te maken die met deze DLL communiceerd en ik dus de hardware via deze website gebruik.

Ik heb hier al behoorlijk zitten zoeken, en ik krijg de indruk dat het wel mogelijk moet zijn. Maar ben er nog niet helemaal uit. Dus klopt het dat het inderdaad mogelijk is wat ik in gedachte heb ?

Ten tweede, ik zoek naar informatie hoe dit kan worden gedaan. Ik vind wel vanalles over ASP.NET via google etc. Maar het zijn slechts kleine stukjes informatie. Weet iemand 1 of meerder goede links die hier meer over kunnen vertellen ?

Gr.
Jodocus.

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-01 09:10

giMoz

iets met meester...

je kan dan toch gewoon de dll in je webproject inladen en kijken wat ie dot??

Dus zo in eerste instantie zeg ik "Ja" dat moet mogleijk zijn...

echter: je stuurt dan wel de hardware op de webserver aan he?

Of niet natuurlijk...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik gok wel dat je eea aan extra rechten moet geven aan het aspnet_wp account.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
gorgi_19 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:38:
Ik gok wel dat je eea aan extra rechten moet geven aan het aspnet_wp account.
Of zorgen dat je een user impersonate die genoeg rechten heeft.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gorgi_19

gorgi_19

rwb schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:01:
[...]

Of zorgen dat je een user impersonate die genoeg rechten heeft.
Dat is wellicht nog een betere optie, als je die mogelijkheden hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Snelle reply _/-\o_ ;)

Thanks, ik ga het dan maar gewoon proberen...

enne, inderdaad die hardware wordt dan aangestuurd op de server. In iedergeval fijn om te weten dat ik niet de verkeerde weg ingeslagen ben. 'k ga dan gewoon maar eens ermee spelen.

Groetjes...

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, eindelijk even tijd gehad om wat te proberen...indeed E-I-T-J-E....

nou ja, ik heb 1 klein probleempje. Ik heb in mijn DLL een class die een lokaal een waarde onthoud (=dus private) ik gebruik in de methods die ik aanroep deze waarde om wat dingen te checken. Als ik gewoon een C# versie heb is dat geen probleem. Echter het lijkt dat deze waarde niet wordt onthouden als ik er gebruik van maak via ASP.NET.

Voor alle duidelijkheid:

TEST.DLL:
class xyz
{
private value1;

method1
<doe iets>
value1 = WAARDE;

method2(GETAL)
if GETAL > WAARDE then EXCEPTION

}

Vanuit mijn aspx applicatie roep ik nu eerst method1 aan daarna method2. En dat gaat nu dus fout. Blijkt dat de waarde van value1 verdwenen is. Is dit nu een eigenschap van aspx ???

Hopenlijk kan iemand hiermee helpen, 'k heb wel een workaround, maar heb liever een verklaring.

Gr.
Jodocus

Verwijderd

Dit komt doordat elke request in een eigen thread wordt afgehandeld (zit eigenlijk nog iets ingewikkelder, zo moet je ook rekening houden met agile threading etc). Als je een member "globaal" wilt gebruiken voor een klasse, dan kun je die declareren als private static member.

Je kunt beter de relevante functies even posten, want wellicht gaat het ergens anders fout.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 15:20 ]

• gorgi_19

gorgi_19

Weet je zeker dat het dezelfde class is?

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:19

Tuxie

En WeL nU!

Sowieso even een algemeen ' design ' vraagje voordat je met dit soort dingen (frustraties) gaat klooien: waarom wil je de hardware benaderen via http (stateless)?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dat van die static is inderdaad het probleem. Ik had iets anders verwacht, maar ik snap nu tenminste wat het probleem is.

Thanks.
Pagina: 1