[Exchange of Outlook 2003] "SPAM" toevoeging in onderwerp

Pagina: 1
Acties:

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 10:46

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Tweakertjes,

Ons bedrijf stuur 1 x in de zoveel tijd een nieuwsbrief van een website die extern gehost staat. Deze nieuwsbrief komt bij ons binnen met als toevoeging in het onderwerp : SPAM:
Normaal zou de titel dus zijn: Niewsbrief maart maar wordt dus vervolgens: SPAM: Nieuwsbrief maart
Wel vreemd... want in de policy staat de ongewenste email filter uitgeschakeld van outlook 2003(en zijn ook daadwerkelijk uitgeschakeld) en in Exchange 2003 kan ik niets vinden over SPAm afhandelingen.

Echter hebben we wel nog een Spam filter vanTrend Mico. Deze filter voegt alleen NOOIT het woordje SPAM toe, maar zet het bericht altijd in een database in quarantine. Toch heb ik voor de zekerheid het desbetreffende email adres toegevoegd aan de Approved emaillijst.

Wat misschien ook nog belangrijk is om te weten is dat het emailadres van de afzender wel staat op afzender"ad"bveraad.nl, maar het via die website nooit verstuurt kan worden met een echt bveraad email adres omdat deze server extern gehost staat. Misschien denkt er dus EEN programma van... ja hey.. dit is niet jou echte emailadres maar is handmatig gekoppeld... jij bent SPAM...

Ik kan alleen NIETS vinden.. onze mail wordt ge-relayed door KPN, maar hun zeggen niet aan SPAM filters te doen... dus daar kan het ook niet aan liggen.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 10:46

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Whaaa ik word gek van dit probleem haha. Ik heb net op de trendmicro website gezocht en hierin stond dat je in het register het woord Spam kon veranderen zodat er iets anders in het onderwerpveld komt te staan. Dit hielp dus niet en dat betekend dat hij dat woordje "Spam" toch ergens anders vandaan haalt....

*Zucht* ik weet het niet meer :/

Het enige waar ik nog aan kan denken is Exchange 2003.... maar doet die aan Tag en Deliver?

[ Voor 14% gewijzigd door JanW23 op 05-04-2006 16:41 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Intelligent Message Filter aan staan toevallig?

En een HTML nieuwsbrief is garant voor een hoge score op bijna elk anti-spam systeem dus zo vreemd is het niet hoor ;)

[ Voor 57% gewijzigd door alt-92 op 05-04-2006 19:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device