[Powerpoint] Slide als link gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik ben (voor m'n baas) bezig een "grote" presentatie te bouwen met daarin ongeveer 60 slides.
Nu wil ik sommige slides misschien wel en misschien niet gebruiken, afhankelijk van de tijd en reacties van het pubbliek :)

Nu wil ik mijn slides die ik gebruik als ondersteunende voorbeelden helemaal achteraan zetten en met een linkje ernaar toe gaan wanneer nodig. Dit gaat prima! Het probleem is alleen dat ik als ik in het voorbeeld zit weer terug wil naar de rest van de presentatie dit niet via een link wil doen maar gewoon met een muisklik alsof je naar de volgende slide gaat. (ik wil voorkomen dat m'n baas verdwaald in de presentatie) 8)7

Dus:
Slide 1-40 standaard presentatie
Slide 41-60 Voorbeelden ter ondersteuning van de standaard presentatie

Op slide 21 een link naar slide 44
Op slide 44 met een willekeurige klik terug naar 21 En niet naar 45!

Wie heeft een idee?

Ik heb al gezocht via google en hier op tweakers, maar het komt er steeds op neer dat je een link moet gebruiken en als je die niet gebruikt hij met de muisklik naar de volgende slide gaat.

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• RustyTank
kick

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

Croga

The Unreasonable Man

RustyTank schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:11:
Op slide 44 met een willekeurige klik terug naar 21 En niet naar 45!
Je zou natuurlijk van heel slide 44 een link kunnen maken, zodat het niet uitmaakt waar de muis rond hangt, er altijd op die link geklicked wordt.....?

Verwijderd

Hoe het met dat achterlijke powerpoint moet, weet ik niet, maar in Corel Presentations kan het wel.
Kan ook erg eenvoudig exporteren als executable, zodat het op elke pc werkt (waar dus bv. geen presentations op staat).

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/Resize%20of%20presentations.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 06:22 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 06:22:
Hoe het met dat achterlijke powerpoint moet, weet ik niet
offtopic:
Laat dat commentaar dan ajb achterwege. Start een onderbouwd topic over de verschillen als je je ei kwijt wilt. Zoals je het nu doet zeg je dat PPT te moejlek voor je is en dus maar Presentations gebruikt ;)

Hoe dan ook gaat die manier niet werken omdat je dan 40 keys moet gaan definieren en onthouden.

Anyway. In PPT: Invoegen -> Hyperlink -> Plaats in document.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 30-03-2006 08:56 . Reden: Presentation+s ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 08:55:
[...]

offtopic:
Laat dat commentaar dan ajb achterwege. Start een onderbouwd topic over de verschillen als je je ei kwijt wilt. Zoals je het nu doet zeg je dat PPT te moejlek voor je is en dus maar Presentations gebruikt ;)
Niet te moeilijk, alleen in de Corel office suite zitten alle knopjes ed. lekker op de plaats war je ze verwacht ipv op de plaats waar je hebt moeten leren dat ze zitten ;)

• RustyTank
Anyway. In PPT: Invoegen -> Hyperlink -> Plaats in document.
Ja, dit gebruik ik om te linken van slide 5 naar slide 40. Nu wil ik alleen terug van 40 naar 5 zonder op een link te klikken, maar gewoon anywhere in de slide.

Verwijderd

Je kunt ook een "custom show" aanmaken met als laatste de slide waar je naartoe terug wilt.

je zou dus een link op slide 21 kunnen maken naar "custom show 1". Deze definieer je als bijvoorbeeld << slide 44 - slide 45 - slide xx - slide 21 >>.

Wanneer er nu door de link geklikt wordt gaat de slideshow verder naar 44, 45 en dan terug naar 21. klik je niet op de link dan gaat hij verder naar 22.

De helpfile in Powerpoint legt dit overigens allemaal wat uitgebreider en redelijk helder uit.

succes.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Anywhere' klikken is wat lastiger (kan vast, maar dan met wat VBA dat je zelf mag gaan kloppen :P ), een knop mnet een hyperlink die verwijst naar 'Laatst weergegeven dia' is simpel te maken en dan te kopieren naar de andere slides.

edit:
custom volgorde is inderdaad ook een optie. Al is het in dat geval net zo makkelijk om te voorbeelden gewoon weer om en om met de hoofdslides te doen, ik neem aan dat je alleen in sommige gevallen de voorbeelden wilt zien.

[ Voor 34% gewijzigd door F_J_K op 30-03-2006 15:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:07
Je kan eenvoudigweg een rectangle (rechthoek in het nederlands) maken waaraan je een hyperlink terug plakt. (rechtermuis op rechthoek, action settings). Vervolgens maak je het beste ding transparant en net zo groot als de sheet.

• RustyTank
onkl schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:34:
Je kan eenvoudigweg een rectangle (rechthoek in het nederlands) maken waaraan je een hyperlink terug plakt. (rechtermuis op rechthoek, action settings). Vervolgens maak je het beste ding transparant en net zo groot als de sheet.
Ja, dit werkt zoals ik het hebben wil!!
Thanks!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10

Klippy

Still Game

RustyTank schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 05:14:
[...]

Ja, dit werkt zoals ik het hebben wil!!
Thanks!
Apart, hier dacht ik gister ook al aan, maar dat werkte bij mij niet.
En darnaast is het ook lastig als je opeens besluit om op de spatiebalk te drukken voor de volgende sheet.

Maar 't zal wel de beste oplossing zijn denk ik. Toch vreemd dat je aan een dia niet de volgende dia kan koppelen nu ik er zo over denk...

[edit]
Is het niet beter om die extra slides al op de goede plek te zetten, maar dan rechtsklikken op de dia en "Dia verbergen".
Dan zie je de dia niet tijdens de normale presentatie.

Vervolgens maak je in je vorige sheet een hyperlink naar een macro die de verborgen sheet weer laat zien.

Stel ik heb dia 1-2-3-4-5, waarbij 4 verborgen is.
Dus normaal gaat de presentatie 1-2-3-5.
Ben ik bij 3 aangekomen en ik wil 4 toch laten zien, dan klik ik in 3 op een hyperlink.

Die hyperlink ziet er als volgt uit:
Selecteer een item of tekst die je als link wil gebruiken; klik Diavoorstelling -> actie-instellingen..
Selecteer Macro uitvoeren en kies de macro.

Maar dan moet je natuurlijk eerst die macro hebben, die maak je bij Extra -> Macro -> Macro's...
Vul een naam in en klik op Maken.

Daar vul je in
Visual Basic .NET:
1
ActivePresentation.Slides.Item(4).SlideShowTransition.Hidden = msoFalse

Waarbij de je die 4 dus vervangt door het nummer van de dia die je wil laten zien.
Bij meer dia's doe je die regel natuurlijk meerdere keren.

Lijkt mij een betere oplossing dan gokken dat je toevallig op dat verborgen vierkant gaat klikken...

[ Voor 55% gewijzigd door Klippy op 31-03-2006 05:42 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1