Toon posts:

Hallo medetweakers,Vreemd Wireless probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Sinds een tijdje heb ik een vreemd probleem met mn draadloos netwerk.
Ik heb hier de volgende opstelling:
Wireless SMC Barricade 2804WBR
1 pc Windows XP Pro x64 - Conceptronic USB wireless stick
2 pc Windows XP Pro SP2 - Sweex USB Wireless stick
3 Compaq Pesario notebook - ingebouwd wireless adapter

Eigenlijk heeft alles tot volle tevredenheid gewerkt, met WEP beveiliging aan.
Sinds een maand had ik rare kuren. Na willekeurige intervallen was ik met de X64 (1) pc verbinding kwijt.
Vervolgens ook op de xp pro sp2 (2) machine. De notebook (3) bleef goed werken.

Daarna de beveiliging op WPA gezet. Dit is helemaal drama. De beide pc's verliezen continue hun verbinding. Ook met een pci-wireless kaart ipv usb. De notebook blijft werken.

Nu heb ik de beveiliging helemaal uitstaan en houdt alles verbinding. Zodra ik wpa aanzet, verlies ik om de minuut verbinding. Zet ik wep aan, dan krijg ik uberhaupt geen verbinding meer met het netwerk :S

In de router staat nu alles uit (firewall, wep, wpa.) De router heeft de nieuwste firmware.
Mijn netwerk is nu dus volledig onbeveiligd.

Iemand suggesties hoe ik het probleem kan verhelpen of suggesties voor een andere beveiliging?

Tnx!

Verwijderd

zet het automatisch kanaal wisselen es uit, volgens mij lost dat je probleem op.. anders ff googlen, er zijn zat mensen met zelfde prob..

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb je long-preamble al aanstaan in je Router, en heb je al een andere kanaal geprobeerd?
Voor die Sweex USB Wireless stick zou ik drivers van een andere fabrikant zoeken. Even je nagels tussen het hoesje en kijken welke chip er in zit en dan opzoeken op i-net. (Grote kans dat het de ZyDas ZD1211 is)

Je kan natuurlijk ook beveiligen op mac-adres ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat uit. Tenminste, ik heb in de router het kanaal vastgezet op kanaal 10. Op de pc kan ik dit verder niet regelen....

Verwijderd

Topicstarter
long-preamble is dat het zelfde als long range?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:05:
long-preamble is dat het zelfde als long range?
Mischien ik ken jou router niet..., long-preamble heeft te maken met dat voor de data eerst een lange(header) komt voor dat de echte data binnen komt. Geeft een stabielere verbinding.
Q03: What is “Preamble Type”?

PLCP is Physical layer convergence protocol and PPDU is PLCP protocol data unit

During transmission, the PSDU shall be appended to a PLCP preamble and header to create the PPDU. Two different preambles and headers are defined as the mandatory supported long preamble and header which interoperates with the current 1 and 2 Mbit/s DSSS specification as described in IEEE Std 802.11-1999, and an optional short preamble and header. At the receiver, the PLCP preamble and header are processed to aid in demodulation and delivery of the PSDU. The optional short preamble and header is intended for application where maximum throughput is desired and interoperability with legacy and non-short -preamble capable equipment is not consideration. That is, it is expected to be used only in networks of like equipment that can all handle the optional mode. (IEEE 802.11b standard) PSDU ? PLCP service data unit.

[ Voor 59% gewijzigd door djexplo op 29-03-2006 12:57 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij staat er niets in die trend in mijn routerconfig. Ik heb hem nu op long-range staan, maar dat zorgt alleen voor een sterker signaal...

Omdat de notebook wel goed werkt, denk ik eerlijk gezegd ook niet dat het aan de router ligt?!

Verwijderd

Topicstarter
Is er inmiddels iemand die me kan helpen?

Mijn netwerk is nu volledig onbeveiligd en dat is niet helemaal de bedoeling...
Pagina: 1