[Ubuntu/python] ImportError: No module named _core

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 11:03
Ik gebruik Ubuntu Breezy, en ik wil graag wxPython werkend krijgen. Ik heb python-wxgtk-2.4 al geinstalleerd, maar als ik dat probeer te runnen krijg ik deze foutmelding:

NameError: name 'wxFrame' is not defined

Als ik dan python-wxgtk2.6 installeer, en het probeer te runnen, krijg ik de volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    import wx
  File "/home/yorian/documenten/dev/py/wx.py", line 1, in ?
    from wxPython.wx import *
  File "/usr/lib/python2.4/site-packages/wx-2.6-gtk2-unicode/wxPython/__init__.py", line 10, in ?
    import _wx
  File "/usr/lib/python2.4/site-packages/wx-2.6-gtk2-unicode/wxPython/_wx.py", line 3, in ?
    from _core import *
  File "/usr/lib/python2.4/site-packages/wx-2.6-gtk2-unicode/wxPython/_core.py", line 15, in ?
    import wx._core
ImportError: No module named _core

In de map /usr/lib/python2.4/site-packages/wx-2.6-gtk2-unicode/wxPython zit echt wel degelijk _core.py

Ik heb dit bij elk wxPython script wat ik tot nu heb uitgevoerd. Python werkt wel gewoon. Heeft iemand een idee? Ik heb ook al geprobeerd van alle ste installeren, niks werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de directory waar je python opstart heb je een file 'wx.py'. Volgens mij kijkt python eerst in de huidige dir of een module bestaat en probeert deze te importeren.
Als je naar je home directory gaat, moet het volgens mij goed gaan.

Groeten Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:23:
In de directory waar je python opstart heb je een file 'wx.py'. Volgens mij kijkt python eerst in de huidige dir of een module bestaat en probeert deze te importeren.
Als je naar je home directory gaat, moet het volgens mij goed gaan.

Groeten Arjen
Is het heel erg als ik dit niet snap? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
Niemand?