Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Xbox Emulator voor de PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 35.093 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het uiteraard al gezocht op het forum maar helaas vind ik alleen maar topics die zodanig oud zijn dat het antwoord niet relevant is nu.
Is er op dit moment een goede Xbox emulator waarmee ik gewoon een xbox game kan spelen op mijn pc?

Zoja hoe heet deze.
Bedankt vast.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:40
Die verkopen ze in dezelfde winkel waar ze ook ferrari-emulators voor een golf verkopen :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
StevenK schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:46:
Die verkopen ze in dezelfde winkel waar ze ook ferrari-emulators voor een golf verkopen :)
Zo raar vind ik de vraag niet :/

Verwijderd

Ik dacht dat Xeon zoiets deed (maar dan enkel voor Halo, en dan nog klote).

Of Cxbx, maar die emuleert niet echt, die converteert binaries naar native-x86.

Zoek maar es effe! :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij bestaan die inderdaad :)
Kijk eens hier: http://www.emulation64.com/files/category/26/

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11 20:27

lithiumangel

Tuurlijk !

De enige Xbox emulator is Cxbx .
Deze is al sinds 2004 niet meer ge-update, en er is tot op heden alleen Turuk op kunnen draaien volgens de site auteur en alsnog met missende textures / garbage etc tijdens gameplay .

Realistish gezien kan je goede emulatie van Consoles boven de N64 het echt schudden .
Dit houdt dus in PS2 Gamecube Xbox , Xbox 360 en zelfs Dreamcast
Op zijn hoogst , kan je een paar feature tech demo`s draaien voor x console maar daar ga je niet voor .

Waarom niet een beetje geld investeren in een daadwerkelijke Xbox ?
Gisteren zag ik ze nog bij de bartje smit voor 129 eurie inclusief game geloof ik .
En tweedehands zijn ze echt helemaal niks waard .

[ Voor 8% gewijzigd door lithiumangel op 29-03-2006 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
z03m schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:50:
[...]

Zo raar vind ik de vraag niet :/
Agh ja die mensen blijf je houden :)
Maar goed ontopic, cxbx is inderdaad al enige tijd niet meer geupdate helaas.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
Tikje naar SPV

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 22:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:40:
[...]

Agh ja die mensen blijf je houden :)
Maar goed ontopic, cxbx is inderdaad al enige tijd niet meer geupdate helaas.
Je blijft inderdaad altijd mensen houden die denken huidige consoles op hun PC te kunnen emuleren. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze het ooit wel eens door gaan krijgen :P

Verwijderd

lithiumangel schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:00:
Deze is al sinds 2004 niet meer ge-update, en er is tot op heden alleen Turuk op kunnen draaien volgens de site auteur en alsnog met missende textures / garbage etc tijdens gameplay .

Realistish gezien kan je goede emulatie van Consoles boven de N64 het echt schudden .
Op zijn hoogst , kan je een paar feature tech demo`s draaien voor x console maar daar ga je niet voor .

Gisteren zag ik ze nog bij de bartje smit voor 129 eurie inclusief game geloof ik .
true true je heb ze wel hoor emulators voor al deze consoles maar die draaien totaal niet.
zelfs op de hoogste en beste pcs zijn deze niet te runne je kan beter een xbox kopen
heb je meer plezier aan

Verwijderd

lithiumangel schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:00:

Toch draait de Dreamcast emulator chankast verrassend goed, hij speelt sommige spellen echt goed af, maar helaas wordt die ook niet echt meer geupdate.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:56

ThunderNet

Flits!

Over de opmerkingen dat de huidige pc's dit niet aankunnen...

een Xbox bevat een P3 733Mhz processor, 64MB geheugen, en een TNT2 like grafische chip.
Dit valt idd niet compleet te emuleren, maar wel te virtualiseren (techniek die o.a. VMWare en VirtualPC gebruiken).

Het is dus helemaal niet gek om dit te vragen. Het zou zelfs heel goed mogelijk zijn om hier een schil voor te maken zodat je xbox games op je pc kunt draaien. De grootste truuk die er moet gebeuren is het vertalen van de xbox specifieke commando's/functies naar versies die het ook op een PC doen. En het vertalen van de commando's/functies van de grafische chip.

Als je een team programmeurs kunt verzamelen die dit zouden kunnen, is het heel goed mogelijk om xbox games goed af te laten spelen op de PC.
De snelheid van een moderne pc is dus absoluut niet het probleem :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Voordeel van een emulator op pc is.
Weergave mogelijk op VGA scherm via DVI en ziet er ook vaak nog mooi uit.
Meer keuze in verschillende controllers.
Digitaal geluid,
sneller laadtijden,
Oneing veel memory blocks,
enz.

PS2 is trouwens wel moglijk te emuleren, wat met aardig wat games gewoon werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 23:55 ]

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:38
Los van de vraag of het technisch mogelijk is vraag ik me af of Microsoft er heel blij van wordt als je hun hardware gaat emuleren op je PC..of hebben ze hier geen bezwaren tegen?

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 22:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:55:
Voordeel van een emulator op pc is.
Weergave mogelijk op VGA scherm via DVI en ziet er ook vaak nog mooi uit.
Meer keuze in verschillende controllers.
Digitaal geluid,
sneller laadtijden,
Oneing veel memory blocks,
Zoiets noemen we nou een Xbox360.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

keldon schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 00:46:
[...]

Zoiets noemen we nou een Xbox360.
Op een PC heb je altijd nog meer keuze in controllers, heb je nogsteeds snellere laadtijd (ook boven een X360) en bij een X360 loop je altijd nog tegen een limiet in opslagcapaciteit aan (de memoryblocks). een PC kan je uitbreiden als het niet genoeg is.
Daarnaast kan je met je PC ook nog videocapturen (voor de peeps die skills willen showen) en via memorymanipulatie cheaten (ok tis lame, maar sommige lui vinden dat een sport)

Oh en op een X360 kan je lang niet alle Xbox games spelen. alleen de games waar emulatie voor is op de X360.

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 30-03-2006 00:56 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Inderdaad, een race games speelt gewoon lekkerder met een racestuur achter een vga / lcd scherm. (Tja waneer er tv staat bij een lcd scherm dan is die opeens twee keer zo duus :S ).
Donaldinho schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:55:
Los van de vraag of het technisch mogelijk is vraag ik me af of Microsoft er heel blij van wordt als je hun hardware gaat emuleren op je PC..of hebben ze hier geen bezwaren tegen?
Als je hoort dat ze de X-boxen verkopen met verlies dan lijkt mij dat microsoft er erg blij mij zal zijn. De verkoop van de Xbox games zullen er zeker beter door verkopen, alleen waar microsoft niet blij is dat je de beveiligingen op een computer veel makelijker te kraken is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 15:02 ]

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
ThunderNet schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:53:
een Xbox bevat een P3 733Mhz processor, 64MB geheugen, en een TNT2 like grafische chip.
Dit valt idd niet compleet te emuleren, maar wel te virtualiseren (techniek die o.a. VMWare en VirtualPC gebruiken).
Die TNT like chip is meer een geforce 3 met een extra vertex en pixel shader pipeline.

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

Verwijderd

:o waarom koop je niet gewoon een Xbox. en als je die niet al hebt. waarom laat je em niet ombouwen :o kost je ene paar tientjes maar vervolgens graties spellen spelen :Y)

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 15:20
Aangezien dit het meest recente topic is voor een xbox emulator, ga ik hier maar even een reply doen ipv een new topic.

Ik zie dit topic eigenlijk overgaan in een discussie, maar is er nu wel of niet een goede xbox emulator voor de pc?
Ik heb er 2 gevonden, Xeon en Cxbx, maar deze zijn beide al jaren niet geupdate.
Is er misschien nog een andere emulator die wel werkt met de meeste spellen?

iRacing Profiel

• jc_hans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04 21:11
Ik verwachte zowiezo dat Microsoft Games Studio met de komst van een XBOX of een XBOX 360 de games automatisch zou poorten naar PC... FORZA MOTORSPORT ANYONE !?

• jc_hans
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:44:
:o waarom koop je niet gewoon een Xbox. en als je die niet al hebt. waarom laat je em niet ombouwen :o kost je ene paar tientjes maar vervolgens graties spellen spelen :Y)
Dit heeft meestal meerdere redenen dude... je gaat geen hele console aanschaffen voor een of twee games dan kan je beter emuleren. Anderen hebben er geen geld voor of voor over !!! En/of men heeft geen ruimte voor dat ding... Niet iedereen is rich and famous toch ?

• jc_hans
Game-Freak schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:52:
Aangezien dit het meest recente topic is voor een xbox emulator, ga ik hier maar even een reply doen ipv een new topic.

Ik zie dit topic eigenlijk overgaan in een discussie, maar is er nu wel of niet een goede xbox emulator voor de pc?
Ik heb er 2 gevonden, Xeon en Cxbx, maar deze zijn beide al jaren niet geupdate.
Is er misschien nog een andere emulator die wel werkt met de meeste spellen?
Niet dat ik weet en ook ik kwam hier eigenlijk om te weten of daar al wat meer over bekend was.

• sven93
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 10:51
bestaat er zo geen emulator die gwn de cd (of dvd ) van de xbox zelf kan spelen ?
( of van gamecube )

Verwijderd

en een voordeel van een emulator op je pc (als je een laptop hebt zoals ik) dat je hem overal mee naar toe kan nemen. voor de ps2 is een emulator die ik gebruik pcsx2 0.9.6 heb 50 cent bulletproof en gran turismo 4 werkende en een 360 controller!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:01

mvz

muziek verslaafde

lekker nieuw topic ;p

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

En op deze manier het topic nog 's kicken is ook niet echt zinvol.

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.