Toon posts:

Problemen met .htaccess en .htpasswd

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om een map te beveiligen met usernae en password heb ik gebruik gemaakt van de .htaccess en .htpasswd bestanden. Deze zijn in de te beveiligen map op de server gezet.

Er wordt keurig een login venster getoond, maar wanneer ik een juiste loginnaam + password invoer, verschijnt het venster gewoon opnieuw. Kan dus niet inloggen. Bestandnamen zijn goed en ook de login en passwords.

Ook raar is dat de twee bestanden in mijn FTP progje niet in de bestandenlijst worden getoond, of is dit normaal?

Ten slotte: hoe krijg ik die twee bestanden weer verwijderd? Ik zie ze niet in de lijst en wanneer ik dan maar de hele directory weg wil gooien, krijg ik geen toegang.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

We kunnen moeilijk gokken wat er mis is, misschien slim om de htaccess hier te posten.

Verder zijn die bestanden hidden door de . ervoor. Stel je FTP client zo in dat je ook hidden files ziet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Hoe heb je die .htpasswd file gemaakt dan? Het wachtwoord dient encrypted te zijn he.

Je zou kunnen overwegen om te SSH-en met Putty naar je server, dan krijg je een soort DOS-prompt voor je. Daarmee kan je die files wel verwijderen. Met ls zie je file listing :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:31:
Ten slotte: hoe krijg ik die twee bestanden weer verwijderd? Ik zie ze niet in de lijst en wanneer ik dan maar de hele directory weg wil gooien, krijg ik geen toegang.
RNFR .htaccess
RNTO htaccess.txt

en dan htaccess.txt deleten. Werkt andersom ook. De meeste ftp programma's kunnen zoiets wel.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 14:23 ]

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In je .httpaswd moet een return (enter) na het wachtwoord. Daar struikelde ik een keer over.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, de bestanden heb ik inmiddels zichtbaar kunnen maken. Het .htpasswd bestand bevat momenteel 1 regel, te weten:

username:password

waarbij het password encrypted is en een return erachter

Ik krijg keurig een loginvenster, maar wanneer ik de juiste username en password invul, krijg ik nog een paar keer het venster en dan een foutmelding. Blijft vreemd.
Pagina: 1