Linux op een 486 ?

Pagina: 1
Acties:

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ik heb een 486DX266 met 20mb geheugen, een sony cdrom (nog op de geluidskaart) een 431 MB hd en een 250 MB hd. Ik heb de mandrake distro voor i486 gedownload en op cd gebrand. Ik krijg mijn systeem opgestart met een bootdisk, ik krijg dan ook de cdrom aan de gang. Tijdens de installatie zet ik de swapdisk (133MB) op de tweede schijf. ook maak ik de rest van de tweede schijf een linux part. de 431 MB harddisk is de bootdisk, echter heb ik steeds te weinig ruimte om LINUX te installeren. Nu krijg ik alleen KDE en systeem conf erop. Wat nu ?.
Ik heb ook nog een 850 MB disk liggen echter het bios ziet wel 811 MB, dos ziet er maar 504 MB en Linux ziet weer die 811 maar loopt vast (te oud moederbord denk ik).

Do as I say, don't do as I do.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Eehh..

- grotere hd?
- minder zooi installeren?

"Lijkt me logisch toch?" "ieder voordeel heeft zn nadeel"

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

250 MB eruit halen en de 850 er bij inzetten

dan heb je dus 800+400=1200 MB is genoeg om mandrake te installeren. (Niet volledig want daarvoor heb je 2.5 gig nodig)

[edit]
loopt vast?
misschien bad sectors op de hd?

Verwijderd

esmith erop. kan op 250 mb makkelijk. Heb je alleen een server natuurlijk en gaan x-windows. zie

www.hanscees.com/esmith.html

• Bart-01
Nee ik denk dat het moederbord niet meer aan kan dan 504 mb grote schijven.

Verwijderd

ondersteunt bios LBA?

Je zult btw iig zo min mogelijk moeten installeren. Gnome/enlightment/afterstep etc.. heb je niet nodig als je al KDE hebt.

En als je linux als server wilt installeren heb je X helemaal niet nodig.

Heb je minimal install of mandrake als server (dus zonder X) al geprobeerd?

• Bart-01
Moederbord ondersteund geen lba. Tijdens de install van linux kun je maar weinig kiezen. Ik installeer nu alleen KDE en configuratie? . Ik zie echter onnodige zut voorbij komen zoals themes voor kde (jammer dat je geen gedetaileerdere keuzes kunt maken).

Verwijderd

je kunt denk ik wel een gedetaileerde keuze maken, maar da's wel veel werk.

Je kunt ook aangeven hoeveel % je wilt installeren (pakketjes). Als je dat gewoon laag instelt :)

De resterende ruimte op je 2e HD zou je ook nog kunnen benutten (weet niet welk mount point je daar het beste aan kunt koppelen)

Verwijderd

Tijdens de install kun je veel kiezen..

• Bart-01
Kon alleen maar kruisjes zetten voor de hoofdgroepen (custom install) of had ik beter voor expert kunnen kiezen in het begin ?.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met expert kan je veel meer, dan kan je gewoon per onderdeel selecteren wat je wel en niet wilt.
Pagina: 1