[XP] Tooltip verdwijnt niet

Pagina: 1
Acties:

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 08:12
Ik heb de laatste tijd een bijzonder irritant probleempje. Als ik de pc opstart en mijn desktop komt tevoorschijn, dan ga ik onmiddellijk in het startmenu voor mijn adsl-internetverbinding op te starten. Echter de pc is dan nog niet helemaal opgestart en laadt nog een zooi in (zonealarm en dergelijke). Nu heb ik regelmatig voor dat er een tooltip die te voorschijn komt als ik in mijn startmenu beweeg niet meer weg gaat. Bijzonder irritant, vooral als het een tooltip van drie regels betreft die pal in het midden van het scherm blijft staan en de behaviour 'always on top' heeft.

Ik heb even zitten zoeken in de search maar kan niet dadelijk iets vinden.
Refreshen helpt niet, de tooltip rechts of links aanklikken werkt niet, switchen naar een andere gebruiker en dan terug naar de huidige gebruiker werkt niet, enkel uitloggen of rebooten.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen/voorkomen?

BOE

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Weet je toevallig van welk programma de tooltip is? En schakel eens automatisch je ADSL verbinding in, zodat je niet meer direct je startmenu hoeft te openen. Normaal zou ik ook wachten met iets opstarten als mijn Windows nog niet compleet is opgestart.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Iets meer geduld misschien? Verder kan het idd handig zijn om je ADSL automatisch te laten connecten bij het opstarten.

En is het misschien niet mogelijk om met TweakUI de tool-tips uit te schakelen? (Of waren dat nou de ballonnetjes in je system tray)

• cman
welk programma: windows => het zijn de tooltips die te voorschijn komen als je iets aanduidt in je startmenu
Geduld: ja ik weet het, het is een schone deugd :) Maar dat de tooltip blijft staan is sowieso toch niet de bedoeling? Niemand een idee hoe dat zou kunnen komen?

ADSL automatisch: ja kan ik natuurlijk doen, maar daarmee los ik het eigenlijke probleem niet echt mee op.

TweakUI: mja ik zou ze wel willen uitschakelen, maar het is een pc die gebruikt wordt door mij en een paar andere collega's en die vinden de tooltips wel handig (sigh)

BOE

Verwijderd

mja je kan de tooltips of balloontips disablen in gpedit.msc ff zoeken daar dus..

ik hoop dat ik tooltips en balloontips niet door elkaar haal

succes :)

• cman
zoals gezegd, uitschakelen van tooltips is dus NIET de bedoeling.

BOE

Verwijderd

:X Ja dan weet ik het ook niet

misschien valt het je collegas niet eens op als je ze uitschakeld

probeer het gewoon eens een weekje uit je kan het altijd weer enablen

• cman
Niemand een idee?

BOE

Pagina: 1