Toon posts:

grote pixels en schaduwen probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is een beetje ingewikkeld om uit te leggen dus hier zijn de screnshots uit ES Oblivion.

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/8434/screenshot74at.th.jpg

Dat de bergen hier heel vaag zijn is wel normaal, maar de manier waarop ze vaag zijn is niet. Ik zie duidelijke vierhoeken. Hetzelfde zie ik op de muren in de spel als ik goed kijk. In de stenen zie ik pixels (niet zo groot maar wel duidelijk). Ik zie ook dezelfde vierhoeken als het gaat om de schaduwen in Battlefield 2. Daar lijkt dus een schaduw van een rechte plank op een schaduw van een ladder (ik zal nog daarvan nog een screenshot maken als het nodig is). Al deze spellen speelde ik op maximum settings.

Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/2513/screenshot60be.th.jpg

Zoals jullie zien heeft de man een vreemd schaduw, de lijn waarvan dwars door midden van zijn gezicht loopt. Dit verdwijnt als ik in de optie "Self shadow" uitschakel (dus de schaduwen die jouw eigen lichaamsdelen maken).

Ben ik paranoid of heeft dit echt iets met mijn settings te maken? Mijn kaart is Leadtek GeF 7800 GT. PC is 3.4 GHz P4 op een Asus P5GDC Pro board.

PS sorry voor spellingsfouten, geen Word op deze PC.

Verwijderd

De schaduw in Battlefield vind ik niet zó raar, zou best kunnen dat het zo hoort.

Wat betreft ES Oblivion: heb je al geprobeerd deze game te spelen op iets mindere settings? Hoe warm wordt je 7800GT tijdens het gamen? Verder geen last van artifacts?

Het is vaag, maar aangezien je een leuke videokaart hebt, hoort het misschien ook wel zo ook al is het in ES Oblivion wel vaag.

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 11:14

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Dat probleem met self shadow hebben heel veel mensen. Heb ik ook, moet je gewoon uitzetten.
Dat met die bergen en pixel gedoe heb ik niet.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij werkt Oblivion ook met HDR. Als je dat eens aan/uit zet, gaat het er dan anders uit zien?

Wauw, een sig!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

ErikRedbeard heeft gelijk wat betreft die schaduw in Oblivion. Dat is Selfshadow. Een probleem waar veel mensen mee kampen. Dat van die bergen lijkt me een gevalletje van uGridsToLoad in je ini-file of misschien viewdistance, maar ik denk dat je de laatstgenoemde al wel vol hebt staan aangezien je op maximum settings speelt.
Zo'n screenshot van zo'n plank met ladderschaduw zou ik trouwens wel eens willen zien. Net als die grote muurpixels. :)

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 29-03-2006 11:27 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb HDR geprobeerd uit te zetten, geen verschil.

Mijn kaart blijft best koud.....hmmmmmmmm

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:27:
Ik heb HDR geprobeerd uit te zetten, geen verschil.

Mijn kaart blijft best koud.....hmmmmmmmm
Heb je dit altijd al gehad btw? Of valt het je nu pas op?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) GoT is geen helpdesk :o Probeer zelf eerst eea voor je een topic opent
2) het is volstrekt onduidelijk wat dit met Processors, Moederborden of Geheugen te maken heeft.
3) kijk eens naar aspell - je hoeft niet een textverwerker te gebruiken om een spellchecker te draaien - maar zo hinderlijk is het niet hoor :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.