Laatst heb ik via deze guide geprobeerd de laatste Nvidia drivers te installeren. Ik had al de usual glx driver die standaard werden meegeleverd, maar deze netjes verwijderd. Toen ik met de regel een foutmelding kreeg dat ik niet de juiste versie van gcc had (gcc-3.4) heb ik gezegd dat mijn versie wel klopte en heb ik dus geforceerd 'ja' gezegd. Daarna kreeg ik echter een andere foutmelding en het script werd afgebroken: ik zat met een corrupte X config.
Ik heb gewoon uitgevoerd in de hoop dat alles het weer deed. Daarna de Nvidia-glx driver weer geinstalleerd en ik dacht dat alles weer soepel verliep....
Echter krijg ik om de zoveel tijd dit te zien:
en ook zie ik bij de NVidia settings niets staan aan AA ed die ik eerst wel had (met de oude driver). Ook zie ik niet tijdens het inloggen het NVidia logo (terwijl ik de option "NoLogo" wel had verwijderd).
De driver zit dus niet goed, maar hoe los ik dit op. Met heb ik beide verwijderd, opnieuw X gestart, en beide weer geinstalleerd. Dit mocht ook niet baten. Op dit moment moet ik elke keer inloggen in de console en gdm restarten
Het moet toch te herstellen zijn
sudo sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-8178-pkg1.run
Ik heb gewoon
sudo cp /var/backups/xorg/xorg.conf.2006-03-28-11\:23\:37 /etc/X11/xorg.conf
Echter krijg ik om de zoveel tijd dit te zien:

De driver zit dus niet goed, maar hoe los ik dit op. Met
sudo apt-get remove --purge nvidia-glx nvidia-settings