[Sacred] cd protection fails

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben een actiefe Sacred-Underworld speler. Maar nou ging me writer gister dood. In deze writer stopte ik altijd me Sacred CD.

Dus ik heb geprobeerd de cd in me lezer te doen, maar nou kwam de game niet door zijn cd-check. Is heel vervelend, aangezien ik nou weinig te doen heb op me vrije dag!

Wat ik al geprobeerd heb:
reinstall van sacred
drive letter dvd-lezer naar drive letter van writer veranderd.
reinstall van windows, sacred dir weg gooien en opnieuw sacred installeren
proberen met een image van gamecopyworld
flashen van dvd reader
installeren nieuwste nforce drivers

Ik kom er niet uit! De cd protection begeeft het nog steeds!

De service afdeling van ascron geeft geen andwoord, en op het officiele forum van sacred kunnen ze me niet helpen (url post)

en me laatste DXDiag

Ik hoop dat een van u mij kan helpen / een workaround kan bieden

[ Voor 4% gewijzigd door Four op 29-03-2006 10:59 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 15:09
Als je denkt dat de defecte brander de cd heeft beschadigd, dan moet je bellen met Ascron en vragen of je de cd mag omruilen voor een nieuwe.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Denk niet dat de cd defect is. Denk dat die copy protection gewoon gaar is, en zoek een workaround / oplossing

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 09:15
Hulde aan starforce.

Wissel de drive letter van die drive eens naar de drive die defect is gegaan?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
sorry, was ook al gebeurd! dit hielp niet, en dus heb ik toen reinstall van windows gedaan.

<edit>
startpost aan gepast :)
</edit>

[ Voor 20% gewijzigd door Four op 29-03-2006 10:59 ]

• paknaald
Hoe zie je het voor je dat de copy protection gaar is? Zo gaar dat hij op een vers systeem niet werkt?

Nu zoek je een workaround dat je gewoon online kan spelen, want je hebt immers het legale spel...... :+

[ Voor 15% gewijzigd door paknaald op 29-03-2006 11:03 ]

• Sluuut
Maar heb je ook echt de oude Windows installatie weggegooit? Niet dat je Program Files of het register hebt laten staan of gewoon een nieuwe installatie over de oude heen hebt gedaan?

Heb je daemon tools/alcohol 120% geinstalleerd?
Ik kom er niet uit! De cd protection begeeft het nog steeds!
Wat voor foutmelding krijg je precies als je de game opstart?

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
paknaald schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:02:
Nu zoek je een workaround dat je gewoon online kan spelen, want je hebt immers het legale spel...... :+
Vriend, kom lang!

Ik zou je er tevens op willen weizen dat je voor sacred 2 cd keys nodig hebt alsvorens je een account kan maken :) Dus ik denk dat ik met grote zekerheid kan zeggen dat ik deze mogelijkheid wel uit gesloten heb.

Ik denk dat er een probleem met de door starforce geinstalleerde driver en mijn DVD reader bestaat.

Ik zoek eigelijk een workaround (dus geen crack) Tevens zou ik het waarderen als je me in het vervolg niet meer onterecht incrimineert.
Sluuut schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:06:
Maar heb je ook echt de oude Windows installatie weggegooit?

Heb je daemon tools/alcohol 120% geinstalleerd?

Wat voor foutmelding krijg je precies als je de game opstart?
Ik heb de hele partitie (C: games staan op D:) weg gegooit, en windows opnieuw geinstalled. Dus dit kan het niet zijn. Tevens heb ik op mijn schone install, om alle mogelijkheden uit te sluiten, nog geen Daemon tools / alchol/andere virt cd software geinstalleerd. Ik heb zelfs geen Nero geinstalled om te zorgen dat al me drivers en system files schoon zijn.

De exacte error luid:
Disc verification error: The disc could not be verified to be a valid original. Please insert the original disk and try again.

Het is dus wel mogelijk dat de disk beschadigt is, maar ik zou toch zeggen dat je dat kan zien als je naar de schijf kijkt. Het spel installeerde gewoon wel van me CD af. Dus ik denk niet dat dat de cd beschadigt is.

[ Voor 44% gewijzigd door Four op 29-03-2006 11:14 ]

Verwijderd

Een workarount is de Reloaded versie nemen (Serieus).

Of een compleet nieuwe OS install maar ook dan heb je nog de kans dat het niet lukt, het kan zijn dat starforce niet wekt met jou drive. Dit is een bekent probleem met Starforce en daar doen de heren niets aan. Daar kan jij het mee doen. |:(

Hier een topic over Starforce, daar kan je de problemen daarmee lezen en wat ze eraan doen. NIETS :(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 11:18 ]

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Sluuut schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:56:
Hulde aan starforce.

Wissel de drive letter van die drive eens naar de drive die defect is gegaan?
als het echt starforce betreft zou je nog wel eens kunnen proberen om starforce compleet te verwijderen:
lees hier meer over hoe dat te doen en installeer daarna het spel weer eens.

edit:
en is het dan ook niet starforce die de brander gemold heeft
For example, here's one of the common problems brought by Starforce: under Windows XP, if packets are lost during the reading or writing of a disk, XP interprets this as an error and steps the IDE speed down. Eventually it will revert to 16bit compatibility mode rendering a CD/DVD writer virtually unusable. In some circumstances certain drives cannot cope with this mode and it results in physical hardware failure (Most commonly in multiformat CD/DVD writer drives). A sure sign of this step down occurring is that the burn speeds will get slower and slower (no matter what speed you select to burn at). Starforce, on a regular basis, triggers this silent step down. Until it reaches the latter stages most people do not even realise it is happening.

[ Voor 49% gewijzigd door Tweeker op 29-03-2006 11:18 ]

1 + 1 = 3

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
sorry, wat bedoel je precies met Reloaded versie :)

Ik heb Sacred Gold (dus de nieuwste)

<edit>
1+1=3 _/-\o_
</edit>

[ Voor 16% gewijzigd door Four op 29-03-2006 11:15 ]

• paknaald
Ok, dan probeer je geen hack te vinden :>

Als je de DVD in een andere pc steekt, wordt hij dan herkend? Zo niet, dan zou ik toch aan een defecte DVD denken.

Verwijderd

Four schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:15:
sorry, wat bedoel je precies met Reloaded versie :)

Ik heb Sacred Gold (dus de nieuwste)

<edit>
1+1=3 _/-\o_
</edit>
Reloaded = cracked versie zonder Starforce

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
paknaald schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:15:
Als je de DVD in een andere pc steekt, wordt hij dan herkend? Zo niet, dan zou ik toch aan een defecte DVD denken.
Zal zo ff thuis me pa's pc gaan "stelen" dan weet ik of hij het op andere pc wel doet. Maar ik denk stiekem toch aan die gare cd protectie (al weet ik niet eens zeker of er wel starforce gebruikt wordt door ascaron)

<edit>
voor reinstall van windows heb ik idd al geprobeert om met een cracked versie van gamecopyworld te werken. Deze starte het spel niet op, en helaas heb ik geen verstand van game cracking om dit op te lossen, ik ben zo'n zeldzaame eerlijke koper ;)
</edit>

[ Voor 25% gewijzigd door Four op 29-03-2006 11:19 ]

Verwijderd

Je weet niet half hoe gaar Starforce is, het is eerder een virus dan protection. :X

• Sluuut
Ik zei in een eerdere post dat het om StarForce ging, maar dat is niet zo.. deze DVD heeft VOB5 of VOB6 protection ..:
VOB InstantCD-DVD6 is a very powerful mastering program with the capacity to make working backups of almost every protection if you have a supported burner.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Sluuut schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:19:
Ik zei in een eerdere post dat het om StarForce ging, maar dat is niet zo.. deze DVD heeft VOB5 of VOB6 protection ..:

[...]
Hoe kan ik kijken wele protectie er gebruikt wordt? Op deze manier kunnen we direct uit sluitsel vinden.

• paknaald
Heb even een beetje die linkjes rondgelezen en misschien was ik wat voorbarig in mijn conclusies. Dat Starforce echt viraal is, had ik nog niet begrepen. Ben misschien nog een beetje ouderwets :P

Verwijderd

Sacred-Underworld gebruikt Starforce V3 kijk maar op gamecopyworld
Hier genoeg leesvoer over StarForce

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 11:27 ]

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
ik gebruik gold edition, sacred en underworld in 1, zal dan idd wel zelfde protectie zijn

crack wederom (dus nu in schone install) geprobeert. Doet het ook niet :( ik moet er dan wel bij zeggen dat ik de ballen vertand van no cd spul heb ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Four op 29-03-2006 11:34 ]

• Sluuut
Hoe NOCD/DVD spul werkt staat altijd wel in de .NFO vermeld...

Maar misschien heb je een nieuwe update geinstalleerd, dat heb je kans dat een oude NOCD crack niet werkt..

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
heb idd enkel een german versie kunnen vinden voor sacred gold, en aangezien het een duids bedrijf is welk de game uit geeft, zal dit wel een andere versie zijn.

Kortom, ik als legale game koper zit weer eens met de gebakken peren.

waar o waar haal ik een dvd lezer vandaan ;) Ik ga ff bij me ouders sacred installen, kijken of de cd protect daar wel goed loopt.

[ Voor 23% gewijzigd door Four op 29-03-2006 11:43 ]

• Sluuut
Heb je geen gmail? ;)

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
niet voor me msn :)
ben nu ook niet op msn. Zal ik zo wel weer zijn.

<edit>
Bij mijn ouders geen probleem met CD protection. Dus het ligt echt aan mijn DVD lezer, ondanks de vernieuwde firmware van reader, wil ie niet :(
</edit>

[ Voor 34% gewijzigd door Four op 29-03-2006 12:13 ]

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Andere DVD reader/writer er in gezet (even van me pa gestolen ;)) en deze werkt wel!

Heeft iemand suggesties hoe ik mijn oude speler toch zou kunnen laten werken?

P.s. kut spel :) Mag ik van dat spel een account gaan maken met me huidige key :) Gebruikersnaam in use en als je die veranderd key in use :) Wat bestaat dit spel uit een kut programatuur!

[ Voor 37% gewijzigd door Four op 29-03-2006 13:00 ]

Verwijderd

Ik denk dat SF niet met jou drive overweg kan. Weinig aan te doen maar je kan het volgende proberen.

Je kan proberen om de Starforce van je pc te halen met een of andere tooltje, OS opnieuw installeren (geen garantie of hij het dan wel doet) en een andere drive kopen en hopen dat starforce daar wel mee overweg kan. En je zou de drive van jou kunnen wisselen met die van je pa ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 12:46 ]

Verwijderd

Mag ik iedereen er nog even op wijzen dat cracks, ook al gaat het hier om een legale versie, niet thuis horen op GoT.

Mailadressen uitwisselen, URLs geven naar cracksites etc. is dan ook niet toegestaan.

Verwijderd

Modbreaks aub niet in het topic zelf bespreken, maar via mail.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 12:48 ]

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
^^^ :|

[ Voor 102% gewijzigd door Crash op 29-03-2006 20:37 ]

Pagina: 1