Toon posts:

[excel/word]

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een excel bestand waar zo'n 100 namen en adressen in staan en ik heb een brief(in Word).
Nu wil ik graag dat de adressen die in het excel bestand staan boven de brief worden afgedrukt.

Hoe doe ik dit snel en handig?
Om nou alle adressen te kopieren/plakken in Word, lijkt me niet de meest handige manier.

*oops* topictitel vergeten..kan deze niet aanpassen :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 10:46 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

vwb topictitel: moet je even op het handje links bovenin drukken Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif en aangeven dat je hem graag veranderd wilt hebben.
Heb ik inmiddels ook al even voor je gedaan, maar beter zelf even aangeven wat je er dan van gemaakt had willen hebben

Als antwoord op je vraag: nee alles overtikken hoeft niet :)

Je kunt mbv mailmerge keurig de adressen uit excel laten halen. Dit vind je in de engelse versie van word onder Tools / Letters & Mailings / Mailmerge, nederlandse equivalent zal je dus vinden onder Extra en dan iets met brieven etc :P Als je daar mailmerge kiest, dan krijg je een mooie wizard en kun je vervolgens eea aangeven.

In het kort komt het er op neer dat je een veld aanmaakt en die koppelt aan een bepaalde kolom in excel, maar kijk maar eens in de helpfunctie van word, daar wordt het prima uitgelegd.

[ Voor 32% gewijzigd door hufkes op 29-03-2006 10:53 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ok...Hufkes was sneller!

<edit: overbodige>

[ Voor 90% gewijzigd door sjolmers op 29-03-2006 10:53 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het ! Bedankt!

Wist niet dat deze functie in Word zat:D

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De volgende keer dat je je topictitel aangepast wil hebben mag je meteen een voorstel neerzetten; dat is een beetje het idee; niet dat wij jouw topictitel moeten gaan verzinnen. Daarnaast is het een kwestie van de juiste term weten; maar dan is dit ook heel erg eenvoudig zelf te vinden. Ik stel dus voor dat je in het vervolg zelf even zoek voor je post :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.