Toon posts:

Windows 2003 Server Edition / Win Xp op gewone Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren, dames,

Is het mogelijk om Windows 2003 Server Edition te installeren op een standalone normale WinXP-laptop (Siemens laptop, 2,0 ghz, 256 mb oid)?
Performance is niet het grootste issue, als het maar werkt zonder dagenlang configureren.
Dus eigenlijk normale pc-hardware met server-software.

Zo ja; is het dan ook nog mogelijk om een dualboot te maken op de laptop met WIN2003 en WinXP? Heb je dan verschillende partities nodig?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Natuurlijk kan je wel een dualboot maken op een machine met die specs. Als je nu al XP draait gewoon de cd van win2k3 er in doen in windows en setup draaien.

Setup zal dan zelf zien dat er niet geupgrade kan worden en een dualboot voorstellen en zelf alles regelen met boot menu enzo

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:59
Ik heb op m'n asus 1.7ghz mobile /1gb ram windows 2003 server gedraait maar het was aanzienlijk trager dan windows xp prof.

256 is het grootste probleem bij jouw laptop met dit o.s.

ze zeggen dat het server o.s. niet is gemaakt voor desktop pc's maar ik vind dat onzin.. audio is standaard disabled, directdraw/direct3d is disabled maar dit kan je allemaal zeer makkelijk aanzetten.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
hmm ik heb ook win2003 op mijn laptop gedraaid en ik vond het aanmerkelijk sneller dan windows xp. dus dat is tegengesteld aan jou bevindingen? ik had ook slechts 256, met shared video ram.

er wordt hier net gezegd dat je geluid en direct draw en zo aan kunt zetten, hoe doe je dat dan? want ik ergerde me l dood aan dat er geen fatsoenlijk geluid uit te krijgen was met windows 2003...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

engelbertus schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:45:
er wordt hier net gezegd dat je geluid en direct draw en zo aan kunt zetten, hoe doe je dat dan? want ik ergerde me l dood aan dat er geen fatsoenlijk geluid uit te krijgen was met windows 2003...
Dat is ook helemaal niet interessant! Geen enkele profi server heeft standaard een geluidskaart en dat is het doel van het OS ook helemaal niet! :o

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:27
Gunner schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:46:
[...]

Dat is ook helemaal niet interessant! Geen enkele profi server heeft standaard een geluidskaart en dat is het doel van het OS ook helemaal niet! :o
KLopt,
Alleen ze willen het hier als std OS gebruiken dus reageer niet zo fel en help gewoon als het kan.

Dit probleem is al vaker langsgekomen en kan je makkelijk via google of GoT vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is mooi dan :)

Performance maakt niet echt uit. Ben bezig met een ERP-app maar handig binnen de implementatie is om het een poosje op een laptop te draaien zodat je er thuis wat mee kunt klooien voordat je de echte implementatie in gaat (klinkt als een volstrekt idiote implementatiemethodiek of niet ;) maar geloof me, er is over nagedacht..)

Zal wel eens even kijken dan. Bedankt voor de reacties!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor dat soort dingen kan je beter naar VMware e.d. kijken denk ik :)

Verwijderd

[...]

Wanneer je de laptop puur gaat gebruiken als een server, dan is dat idd niet interessant. Maar dan rijst de vraag waarom iemand een laptop zou gebruiken als permanente webserver o.i.d. Klinkt niet erg logisch... ;)

Ik zelf draai ook windows 2003 server op mijn laptop, omdat ik websites ontwikkel en mijn server gebruikt dit OS, dan is het wel zo makkelijk om hetzelfde OS te gebruiken als ontwikkelplatform. En een muziekje tijdens het ontwikkelen kan ook geen kwaad.

Geluid zet je aan bij start>configuratiescherm>geluid en audioapparaten

DirectX zet je aan bij start>uitvoeren en dan dxdiag in te tikken en op ok klikken. Dat opent directx diagnostic tool, bij het tabje display kun je bij directX features Directdraw aanzetten.

Let er wel op dat bij start>configuratiescherm>beeldscherm>tabje instellingen>geavanceerd>tabje troubleshoot de hardware acceleratie slider helemaal rechts staat anders werkt het enablen van directdraw niet.

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 10:33
[...]

Hoezo zou dat niet intressant zijn?
Ik heb bijvoorbeeld een radio server draaien en daarvoor is het wel makkelijk om even fatsoenlijk op de server de radio te configureren en beluisteren.

Maar in principe zou win 2003 sneller moeten draaien als xp. Omdat het meer naar de achtergrond services is gericht en alleen de belangrijke dingen draaien.

Natuurlijk moeten wel alle drivers geinstalleerd worden enzo..

Aangezien het alleen maar voor het testen is, is het makkelijker om een virtual machine aan te maken met bijvoorbeeld VMware.

[ Voor 9% gewijzigd door sanderdw op 29-03-2006 11:40 ]

Verwijderd

elevator schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:58:
Voor dat soort dingen kan je beter naar VMware e.d. kijken denk ik :)
Dit zou ik niet 123 doen aangeizen je niet veel geheugen heb kan dat de performace zo vertragen dat je er niet fatsoenlijk mee kan werken.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:24
How to convert your Windows Server 2003 to a Workstation!

http://www.msfn.org/comments.php?shownews=16390
Pagina: 1