Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

n.a.w. gegevens -> autodealer

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik heb 3 weken geleden een mooie Toyota gekocht. Nu krijg ik van de plaatstelijke Toyotadealer een brief met gefeliciteerd... blablabla...garantie...blablabla...officiele dealer enz. enz. Nu is dit allemaal niet zo heel erg, ik vraag me alleen af hoe deze dealer te weten is gekomen dat ik een Toyota heb gekocht. Ik was namelijk in de veronderstelling dat de rdw wel een beetje zorgvuldig omging met mijn n.a.w. gegevens en dat die niet beschikbaar zijn voor spam doeleinden. Heb ik mij nou vergist in de rdw, is de dealer niet netjes, of zijn er nog andere mogelijkheden.

Oh ja ik heb me auto niet bij deze dealer gekocht, maar buiten mijn stad en omstreken.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

die informatie komt via het rdc (www.rdc.nl)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:39

TheDane

1.618

Ik heb vorig jaar ook een auto gekocht.

+/- 2 maanden geleden kreeg ik van maar liefst 8 dealers 't aanbod tot grote servicebeurt+APK :r

@ DDX . rdc? Ik dacht ook rdw

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
maar hoe zit het dan met privacy, als jouw n.a.w. gevens gewoon worden doorverkocht voor spamdoeleinden?

• TheDane
  • Laatst online: 12:39

TheDane

1.618

Dogooder schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:09:
maar hoe zit het dan met privacy, als jouw n.a.w. gevens gewoon worden doorverkocht voor spamdoeleinden?
Volgens mij is 't een opt-out constructie op 't moment dat je de koopovereenkomst tekent :X
Of 't staat in de algemene voorwaarden van de verkopende dealer ofzo.

Eigenlijk vind ik 't knap waardeloos, maar tot nog toe heeft 't me wel €25,- korting opgeleverd bij de garage waar ik toch al voor onderhoud heen ging, en een gratis abonnement op Audi magazine.

• a3konijn
  • Laatst online: 21-11 21:26
Heeft niets met de verkopende partij te maken. Toen ik van een particulier en oude BX kocht die nooit de garage heeft gezien kreeg ik ook post van Citroen garages, oproepen tot APK keuring e.d. Dus zodra je je auto op jouw naam zet worden deze gegevens algemeen bekend.

• DDX
  • Nu online

DDX

je krijgt van rdc ook een nette brief of je bezwaar hebt tegen opname in hun bestand

rdc heeft allemaal info bij hun in de database over wat voor auto je hebt
wanneer je apk verloopt (je merkt ook dat je rond die tijd allemaal 'spam' krijgt)

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Ze (één of andere garage) hebben mij zelfs al eens gebeld met de melding dat m'n APK ging verlopen.
Als je de APK vroeg doet (dus de maximale 2 maanden van tevoren) heb je er een stuk minder last van. De laatste keer kwam het echter op enkele dagen aan en dan weten ze je wel te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door MrSleeves op 29-03-2006 10:32 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Ik rij Volvo, en vind t eigenlijk wel relaxed al die post van Volvo. Iedere zoveel maanden weer wat uitnodigingen om wat proefritjes te komen maken. Al diverse keren gedaan, ze zijn er iedere keer niet ech blij mee. Want ben namelijk niet echt een potentiele koper. Maar ik vermaak me er prima mee. Even rond karren in een V70 of S80 en terug brengen.

Verwijderd

Gewoon een briefje sturen naar de RDW dat je niet wilt dat je adresgegevens worden verkocht. Zelf stop ik er nooit een postzegel op omdat ik dat onzin vind en meestal gaat het goed.

Je kunt je beroepen op de wet bescherming persoonsgegevens, waarin staat dat gegevens alleen mogen worden gebruikt voor het doel waarvoor ze beschikbaar zijn gesteld.

Verder helpt afmelden bij het infofilter (www.infofilter.nl) ook goed.

• DDX
  • Nu online

DDX

zie trouwens ook deze 2 links bij rdc :

https://www.rdc.nl/Portal...e+APK+mailing+van+RDC.htm
… iedereen kan de APK-mailing via RDC afnemen. Op basis van selectiecriteria die u bepaalt, levert RDC maandelijks de juiste adressen.
https://www.rdc.nl/Portal...ail/RDC+AdresSelector.htm

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:01
Hmmm, nooit wat ontvangen mbt de Alfa, misschien ook omdat die 12 jaar oud is? :?

XXXVI

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
ik heb een peugeotje uit 1992 ingevoerd uit duitsland, en kreeg daarna ook een boekje van peugeot nederland en aanbod van garages voor APK enz... denk dus dat het via de rdw is gegaan.

No worries m8

Verwijderd

ephymerous schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:13:
Hmmm, nooit wat ontvangen mbt de Alfa, misschien ook omdat die 12 jaar oud is? :?
dan juist lijkt me.

mja maakt allemaal toch niet uit, kan je ze opbellen en vragen naar tarieven en dan pak je de goedkoopste van allemaal.

• Rejgun
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Ik kan me hier echt helemaal niet druk om maken.

Voorheen kreeg ik eens per zoveel maaden het opel magazine, nu 4 keer per jaar het Audi-magazine. En fijn toch dat je af en toe op aanbiedingen en keuringen/onderhoud wordt geattendeerd. Ik denk dat veel mensen niet aan de APK zouden denken als ze geen herinnering hiervan kregen van de dealer!

Audi: Vorsprung durch Technik

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik vond het ook al raar. Sinds ik mijn auto heb (toevalligerwijs ook een Toyota :P) heb ik natuurlijk de belastingdienst en de RDW op mijn dak, maar daarnaast ook de importeur (vanwege terugroepacties, right, nu nog? :P) en onlangs nog een exportbedrijf naar afrika die naar mijn type Corolla op zoek waren. Bij die laatste stond ik ook raar van te kijken.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04

Wimo.

Shake and Bake!

Ik ken het .. ik heb voorheen een renault en een honda gehad. Ondertussen krijg ik post van renault,alfa,honda en kawasaki ..

• Rejgun
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Das wel vreemd, meestal stoppen de merken er mee als je eenmaal een ander merk bent gaan rijden.

Audi: Vorsprung durch Technik

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:30
Ik geef dit topic even een schop omdat ik de laatste dagen ook belaagd wordt met spam die betrekking heeft op mijn auto. Ik heb dus even op internet rondgeneusd en ben tot de volgende conclusies gekomen:
  • RDW verstrekt jouw NAW gegevens via het RDC aan "auto belangen organisaties". Deze mogen de gegevens dan weer doorverkopen aan autodealers, garages etc.
  • Je kunt bezwaar aantekenen tegen de verstrekking van je gegevens.

Let op: je zult vanaf dan ook geen herinneringsbrief meer ontvangen dat je auto aan APK keuring toe is!
    Je kunt bij bezwaar gebruik maken van deze modelbrief:
    http://www.cbpweb.nl/down...f?refer=true&theme=purple
  • per 1 maart 2007 mag de RDW sowieso geen gegevens meer verstrekken aan "belangenbehartigers".
Voor verdere info kun je een en ander nog nalezen op de volgende pagina:
http://www.cbpweb.nl/vv/v...l&refer=true&theme=purple

Verwijderd

Ik krijg alleen Volvo post, en dat vind ik wel relaxed eigenlijk. Zo af en toe een uitnodiging voor een test ritje, en daar maak ik dan gretig gebruik van. Totaal geen interesse in een nieuve auto, maar even in een S80 of V70 rijden is wel een pretje :*)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:59:
Ik krijg alleen Volvo post, en dat vind ik wel relaxed eigenlijk. Zo af en toe een uitnodiging voor een test ritje, en daar maak ik dan gretig gebruik van. Totaal geen interesse in een nieuve auto, maar even in een S80 of V70 rijden is wel een pretje :*)
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:33:
Ik rij Volvo, en vind t eigenlijk wel relaxed al die post van Volvo. Iedere zoveel maanden weer wat uitnodigingen om wat proefritjes te komen maken. Al diverse keren gedaan, ze zijn er iedere keer niet ech blij mee. Want ben namelijk niet echt een potentiele koper. Maar ik vermaak me er prima mee. Even rond karren in een V70 of S80 en terug brengen.
Zozo alweer ;)

* TwoR krijgt inderdaad ook post, maar omdat ik een peugeot bij een renault dealer heb gekocht krijg ik ook Renault post. En alles gaat direcht richting de papier bak :D

[ Voor 9% gewijzigd door TwoR op 07-09-2006 12:06 ]

Verwijderd

:D

oeps dacht dat t een nieuw topic was, maarja je moet iets als je er geen kunt hebben :7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 12:09 ]

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

LOL, ik heb pas mijn ford verkocht, krijg ik net te laat een mooie brief van een ford dealer binnen met een aanbod voor een gratis APK... ik heb nog een oude 20 jaar oude charade staan, dus die bon ga ik daarvoor gebruiken >:)

Beste film ooit

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:08

SmartDoDo

Woeptiedoe

Tegenwoordig een VV onderwerp -> VV

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik vind het sowieso schandalig dat de RDW (overheid nota bene) geld verdiend met het verkopen van mijn persoonlijke gegevens. Opt-out zou hier niet de juiste methode voor zijn.

Hetzelfde geval voor die @$#% van de kamer van koophandel. Zelfs na een opt-out direct bij inschrijving omtvang ik spam via mijn KvK inschrijving. Echt belachelijk.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

ephymerous schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:13:
Ik wel.
Heb me toen via email afgemeld geloof ik. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:52
Boss schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:33:
Ik vind het sowieso schandalig dat de RDW (overheid nota bene) geld verdiend met het verkopen van mijn persoonlijke gegevens. Opt-out zou hier niet de juiste methode voor zijn.
Niet het RDW, maar RDC. Daar zijn een heleboel autobedrijven bij aangesloten, maar ook de KwikFit. Dus als je daar iets laat doen, is de kans groot dat je later direct mailing ontvangt. Ik krijg altijd rond de APK aanbiedingen voor inruilen en goedkope beurten. Op zich wel handig, want volgende week moet m'n auto voor APK en dankzij die mailing krijg ik korting :P

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb een auto gekocht bij een particulier en deze is tijdens mijn bezit nooit bij een dealer geweest. Toch krijg ik opeens post van Audi. Lijkt mij dat alleen de RDW die gegevens verstrekt zal hebben. Hierboven is ook te lezen dat ze dat daadwerkelijk doen.

Maar RDC is ook lekker bezig zo op hun site te lezen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:52
Boss schreef op donderdag 07 september 2006 @ 13:50:
Ik heb een auto gekocht bij een particulier en deze is tijdens mijn bezit nooit bij een dealer geweest. Toch krijg ik opeens post van Audi. Lijkt mij dat alleen de RDW die gegevens verstrekt zal hebben. Hierboven is ook te lezen dat ze dat daadwerkelijk doen.

Maar RDC is ook lekker bezig zo op hun site te lezen.
Ik zie inderdaad dat er mogelijkheden zijn om te koppelen met de RDW database. Mooi is dat: een overheidsinstelling die samenwerkt met de autobranch op het gebied van direct marketing :(

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik krijg ook laatst van een Mazda dealer in mijn woonplaats terwijl ik mijn Mazda bij de Mazda dealer in een omliggende streek had gekocht (betere service en ga zo maar door) en ik heb gezegd tegen de plaatselijke dealer dat ik na hun onbeschofte streken die brieven in hun r**t kunnen steken en deze heb ik ook meteen met een groot kruis retour gestuurd. Eerst me oplichten met mijn oude auto voor een inruil (scheelde gewoon € 1250 op een bedrag onder de € 10000) en dan dit. Ik vind het ok om brieven te krijgen maar wel van de GOEDE dealer en niet van een of andere amateur dealer in de buurt. Was er 3 keer geweest en steeds een andere verkoper gehad dus ik praat hierover niet 1 verkoper.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Flake schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:13:
... en onlangs nog een exportbedrijf naar afrika die naar mijn type Corolla op zoek waren. Bij die laatste stond ik ook raar van te kijken.
Komt vaak voor. Is eigenlijk hetzelfde idee als die 419-scammails alleen behalve geld nu ook een auto.

Ik krijg ook post van een Suzuki Dealer hier om de hoek, maar die is van dezelfde eigenaar als de Seatdealer waar ik hem gekocht had dus ik dacht dat ze zo aan mijn gegevens kwamen. Hoeft dus niet eens per se zo gegaan te zijn aan de andere reacties te zien hier :)

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 08-09-2006 18:37 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1