Toon posts:

[FLASH] Skinning van UI componenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een slider component uit een Flash UI Component Set geskind en dat is na wat uitzoekwerk aardig gelukt, maar één ding krijg ik niet voor elkaar. Als ik het geskinde component op mijn workspace drop dan krijg ik de oude look and feel te zien, maar zodra ik de movie test of exporteer krijg ik mijn skinning effecten wel te zien :?

Op zich werkt het dus allemaal wel, maar ik zou het fijner vinden als ik gelijk al de juiste versie te zien krijg. Dat werkt wat makkelijker :D

De vraag is dus of dat mogelijk is en zo ja hoe?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt zeer waarschijnlijk je componenten geskinned middels ActionScript, right? Als je je componenten skinned via je library (wat in oudere versies alleen maar kon), dan zou het wel direct zichtbaar moeten zijn. Op het moment dat je ActionScript gebruikt dan ga je nl. bijv. door middel van initObject je componenten skinnen. Het voordeel hiervan is meer flexibiliteit en de mogelijkheid om elke instance apart te kunnen skinnen. Het nadeel is dat je het pas runtime ziet :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb het component geskind via de library, dat is het vreemde. Ik zou inderdaad verwachten dat daardoor de effecten gelijk zichtbaar zouden moeten zijn, maar dat is niet het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien nog wat extra info: zodra ik een instance op de workspace sleep, dan zie ik de 'oude versie'. Zodra ik rechtsklik en op edit klik, dan zie ik wel de skin effecten. Zelfde geldt als ik de slide selecteer in de library (dan krijg ik in de preview van de library wel de juiste versie).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, volgens mij heb ik het gevonden. Ik heb Enable Live Preview aanstaan. Zodra ik dat uitzet, krijg ik wel de skinning, maar bijvoorbeeld niet de pointer van de slider te zien. Ik denk dat ik er dus mee moet leren leven :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

3x posten hoeft echt niet hoor. We hebben niet voor niets deze knop uitgevonden: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1