Toon posts:

[PS CS2] Van kleurenembleem naar alleen de contouren: hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende embleem:
Afbeeldingslocatie: http://www.cecilia-online.nl/images/embleemkleur.jpg

Hieruit wil ik het volgende resultaat krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://www.cecilia-online.nl/images/log_770.jpg

Dit is echter een oud plaatje, die iemand anders ooit gemaakt heeft.
Ik wil zelf een nieuwe maken, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan aanpakken!
Ik heb al een aantal filters geprobeerd, maar daarmee haal ik het gewenste effect niet...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Met een plaatje waarin zoveel detail zit op zo'n lage resolutie blijft er niets anders over dan overtrekken in een programma als Illustrator. Hier gaat geen filter je mee helpen.

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 01:59:
Met een plaatje waarin zoveel detail zit op zo'n lage resolutie blijft er niets anders over dan overtrekken in een programma als Illustrator. Hier gaat geen filter je mee helpen.
Het origineel wat ik hier heb is natuurlijk wel wat groter... En ik kan me niet voorstellen dat de vorige dit zo perfect heeft overgetrokken :/

Verwijderd

Het is inderdaad het beste om een poging te wagen met een programma als bijvoorbeeld Illustrator. Niet alleen kun je daarmee de afbeelding over trekken, ook heb je wat meer vrijheid in het versimpelen van de afbeelding. Als je hetzelfde logo wilt gebruiken, maar dan met contouren bevat het gewoon teveel detail om het duidelijk, helder en daarmee communiceerbaar te laten ogen. Dus: overtrekken met Illustrator en versimpelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 02:03:
Het is inderdaad het beste om een poging te wagen met een programma als bijvoorbeeld Illustrator. Niet alleen kun je daarmee de afbeelding over trekken, ook heb je wat meer vrijheid in het versimpelen van de afbeelding. Als je hetzelfde logo wilt gebruiken, maar dan met contouren bevat het gewoon teveel detail om het duidelijk, helder en daarmee communiceerbaar te laten ogen. Dus: overtrekken met Illustrator en versimpelen.
Hm oke ik ga toch eens aan de slag met illustrator dan ;)

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 20:44
Aan de details die ik zie in het 2e plaatje is er waarschijnlijk redelijk lomp een zwart-wit versie van gemaakt door in Photoshop iets als detect edges te doen. Dit word nooit zo mooi als overtrekken in Illustrator. Voordeel van overtrekken is dat je zelf het niveau van detail kan kiezen (bv. wil je alleen de omtrek van de blaadjes onderaan of teken je ook een nerf?)

[ Voor 27% gewijzigd door Savantas op 29-03-2006 08:48 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-10-2025

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Als je op die blauwe banner helemaal links kijkt, dan zie je dat je voorganger het ook ranzig heeft gedaan, ws. toch echt detect edges (oid), maar dan op jouw grotere origineel. Hoe dan ook, de mensen hierboven hebben gelijk wat betreft illustrator. Zorg er dan ook meteen voor dat de juiste mensen op die club (waar ze normaal zouden komen voor het andere plaatje) die vector versie ook hebben, zodat jij de laatste bent die het overgetrokken heeft.

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Je kunt in Photoshop een ranzige versie maken (zoals de voorganger ook heeft gedaan) om het overtrekken in Illustrator wat makkelijker te maken:

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/7863/ding5ht.jpg
Pagina: 1