Lokale programma's en bestanden openen met FireFox

Pagina: 1
Acties:

• dybe
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-12-2023
Hoi,

Ik heb voor mezelf een online zoeksysteem gemaakt om bestanden van mijn fileserver makkelijk te vinden.
Nu wil ik echter nog dat ik deze bestanden direct uit mijn (firefox) browser kan starten.

Firefox wijgert locale bestanden te openen als deze via een weblink aangeklikt worden (eigenlijk wel logisch natuurlijk). Bij MSIE werkt dit wel omdat je deze in de veilige zone kan zetten (of hij detecteert direct dat het een netwerk server betreft).

Ik weet dat dit wel mogelijk is, google desktop search heeft bijvoorbeeld een locale server draaien waar het request naar gestuurd wordt, en deze launcht vervolgens het bestand.

Googlen heeft me niet veel opgeleverd, behalve naar expert-exchange, maar hiervoor moet je betalen, en kan ik dus niet achter het antwoord komen.
(Mocht iemand een account hebben, het betreft deze url : www.experts-exchange.com/...ages/HTML/Q_21768949.html )

Wat op dit moment mijn enige oplossing lijkt te zijn, is het google systeem imiteren (Of iemand moet hier een hack/extension voor weten, ik heb ze helaas niet gevonden).

Wat ik dus wil doen is een lokale applicatie maken (zowel voor windows als linux) die op een bepaalde poort draait, en bij een bepaald request (via de browser) dus het betreffende bestand met zijn (in het os) aangegeven programma opstart.

Nu kan ik best wel mijn weg vinden in het php gebeuren (hier heb ik het zoeksysteem mee gemaakt), maar van echt programmeren heb ik geen koek gegeten.
Mijn vraag is dus wat mij nu te doen staat.
Onder Windows kan ik het waarschijnlijk nog wel voor elkaar krijgen (of een huisgenoot van me), maar waar moet ik beginnen om dit onder linux werkend te krijgen ?

Heeft iemand goede tips voor me ?

Bedankt

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat je zal moeten gaan denken aan een Java-applet. In dat Experts Exchange-topic wordt verder overigens ook geen antwoord gegeven. Ze noemen er ActiveX (heb je niks aan buiten IE), Flash (werkt niet, blijkbaar) en een Javascript-oplossing die ook niet werkt.

Overigens kun je bij Experts Exchange vaak gewoon antwoorden lezen door naar onder te scrollen en de discussie te lezen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

-NMe- schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 01:21:

Overigens kun je bij Experts Exchange vaak gewoon antwoorden lezen door naar onder te scrollen en de discussie te lezen. ;)
Precies en als je die optie niet hebt. Gewoon even naar google gaan, opnieuw die URI plakken in je adresbar en voila: see solution linkje zichtbaar ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• dybe
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-12-2023
Hmm dat is wel fijn dat de reacties gewoon zichtbaar zijn :-)

Zelf gebruik ik linux, veel van mijn huisgenoten gebruiken windows.
Ik zit er aan te denken om dat development pakket van trolltech te downloaden om een QT (de Linux gebruikers gebruiken allemaal KDE) programma te maken. Volgens mij kan ik daar wle uitkomen.

Ik zal in elk geval van de week wat gaan surfen om voorbeelden van poorten openzetten en 'open with' windows te maken. Mocht het lukken plaats ik hier dan wel de code, voor als iemand dat ooit nog een kan hergebruiken.

Windows is waarschijnlijk een heel ander verhaal. En ik denk dat code voorbeelden hiervan wat eenvoudiger te vinden zijn.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

offtopic:
Na een keer de site bezocht te hebben wordt er een cookie geplaatst, waardoor je dus alleen maar de antwoorden kunt zien als je geregistreerd hebt. Cookie trashen en je kunt het weer zien. ;)

Hoe dan ook, de accepted answer van Experts Exchange:
Accepted Answer from Ten90Group
Date: 03/10/2006 06:06PM PST
Grade: A
Accepted Answer

I have seen the below JavaScript function work in IE, but I am not sure if it would work in Firefox. In fact, I really hope it doesn't work in Firefox, if you catch my meaning. Anyways, don't know how useful that is to you, but here it is:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
function run() {
     // Instantiate the Shell object and invoke its execute method.
     var oShell = new ActiveXObject("Shell.Application");
     var commandtoRun = "C:\\Windows\\System32\\sndrec32.exe";
     // Invoke the execute method.
     oShell.ShellExecute(commandtoRun, "",
     "", "open", "1");
}
Iets verder kom je ook nog een assisted answer tegen. :)
Assisted Answer from julianmatz
Date: 03/10/2006 08:29PM PST
Grade: A
Assisted Answer

No, I just tried it in Firefox and Firefox won't allow you to open the link... It works in IE though...

Here's what I used if it's any use to you:
http://netlink.ie/temp/test.swf

Besides that you would have to link to a filetype that's associated with the program you want to open... Opening the actual executable won't work because a browser would just prompt for download... So it wouldn't be that elegant anyway...
To be honest, het is idd een securityrisico wat je hiermee loopt. Technisch gezien zou je namelijk ook 'shutdown -s' kunnen uitvoeren op deze manier, of erger. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door pasta op 29-03-2006 01:43 ]

Signature

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Beide oplossingen die pasta noemt werken alleen in IE. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

files benaderen op lokaal bestandssysteem met Firefox:

security.checkloaduri op false zetten in about:config
Pagina: 1