Toon posts:

Thunderbird restore

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eergisteren mijn comp opnieuw geinstalleerd en dus alles goed gebackupped van te voren. Mijn mail zelfs twee keer, 1 keer via Mozbackup en 1 keer door de map Profiles te kopieren.
Alleen Mozbackup plant mijn mail niet terug, de rest wel, en als ik de map profiles terugkopieer begint Thunderbird over een defaultuser, die ik vervolgens aanklik maar waarvan hij dan zegt dat deze in gebruik is en dat ik een nieuwe aan moet maken. Dat doe ik dan en verwijs naar de map met de vreemde naam waar alles staat, 8g9j1xz9.default, maar vervolgens plant hij geen mailtjes terug. De inbox ervan zit aardig wat in, zo'n 106.182 kb, dus hij zou het gewoon terug moeten zetten zou je zeggen. wat doe ik fout?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

SA --> OFF :)

Mailtjes zijn trouwens gewoon in mbox formaat en de files zou je ook met de hand terug kunnen zetten naar een nieuw profiel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou het volgende eens proberen:

- Verwijder alle profielen
- De-installeer Thunderbird
- Verwijder de thunderbird map uit je profile directory (%userprofile%\Application Data\Thunderbird)
- Installeer Thunderbird, maar voer hem nog niet uit!
- Kopier de thunderbird profile directory uit je backup naar je profile directory (zie stap 3)
- Start thunderbird.

offtopic:
Fijne posthistory heb jij! Kom jij alleen maar om te halen? Normaal help ik types als jij niet, maar omdat dit belangrijke een knowledgebase/info-thread zou kunnen worden, heb ik toch maar geantwoord. Sorry voor deze flaim

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 30-03-2006 00:23 ]

Koop al mijn ads!

Verwijderd

Topicstarter
Niet iedereen heeft de hele dag de tijd om behulpzaam te zijn op verschillende fora, sorry hoor. Ik heb hier in het verleden wel wat dingen gedaan, maar heb er nu simpelweg de tijd niet meer voor.

Maargoed, weer nuttige dingen.... Dat heb ik gedaan, precies in die volgorde. Maar bij openen van Thunderbird vraagt hij gewoon weer om een account aan te maken en maakt hij een nieuwe map met weer zo'n andere combinatie letters en cijfers. Vervolgens alleen de inbox map kopieren in die nieuwe map werkt helaas ook niet.

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:51
hmm ik heb geen informatie atm.
maar mss handig als je de versie van thunderbird verteld?.

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
volgens mij kan je thunderbird opstarten met -P (let op hoofdletter) en dan kan je een nieuw profiel aanmaken.. deze moet je dan laten wijzen naar waar je je oude profiel hebt staan.. en dan zou het weer goed moeten gaan

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas, je kunt daar dan alleen de map aangeven waar hij in de toekomst al je instellingen, mail etc op gaat slaan. :)
Pagina: 1