[FLASH + XHTML] Base href: niet werkende flash files

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
Ik ben sinds kort wat met Flash bezig, na jaren met PHP/CSS/XHTML/JavaScript bezig te zijn geweest en stuitte op het volgende probleem:
Ik heb een slideshow gemaakt met flash: de flash file laadt een XML file in met wat data voor de slideshow. Maar de flash file wordt als <object> in een pagina gezet die weer een <base href...> heeft omdat ik mijn URL herschrijf met de apache mod_rewrite (ivm 'mooie' URL's) en op het moment dat die base href erin staat doet de flash file het niet meer.

Voorbeeld:
swf file, plaatjes en XML file staan in de directory http://www.bla.com/shabba/ en de de base href is dan dus http://www.bla.com/. Op dat moment doet de flash het dus niet meer: hij kan de plaatjes en de XML file niet vinden. Staan ze in dezelfde directory als de base href (dus in de root van www.bla.com in dit geval) dan werkt het weer wel, maar daar heb ik niets aan: ik ga niet wat losse files in de root gooien.

Zet ik de files in een directory en voeg de directory waar ze in staan toe bij de paden van de plaatjes en het pad van de xml file, dan werkt ook.

Ik kan het dus wel werkend krijgen, maar op een heel erg onhandige manier (paden in de swf file zelf en in de XML file). Is hier een handiger manier voor? Heeft niet iedereen die zijn URL's rewrite en flash files gebruikt last van?

Het makkelijkst zou zijn om de base href 'uit te schakelen' voor de swf file zelf, maar ik kon er niets over vinden in de manual en ik ben nog maar een week met flash bezig...

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar denk je dat BASE href voor bedoeld is :?

Je moet toch juist vanuit je base href gaan verwijzen naar je files?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Topicstarter
In je flash file? Hm, dat is niet zoals ik gedacht had dat het zou werken. Ik dacht dat Flash files meer zelfstandig waren.

Op zich wel logisch aangezien het een onderdeel van je pagina is, maar ik zou het practisch vinden als je het lokaal (binnen je flash file) zou kunnen uitschakelen.

Thanks voor de opheldering.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Je zou ervoor kunnen kiezen om aan de Flash file met FlashVars een soort van "root" parameter mee te geven en deze te gebruiken om je files te laden binnen Flash.

Of nog makkelijker; altijd vanuit de root werken in Flash (dus ipv "data.xml" "/data.xml" gebruiken, dan pakt hij altijd de server root). Je moet dan alleen wel even een truukje toepassen om in de Flash IDE het juiste path te gebruiken.

[ Voor 43% gewijzigd door McVirusS op 30-03-2006 10:51 ]