Toon posts:

PCI USB hub, werkt dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al tijden gezeik met mijn USB poorten op mijn MSI K8N Neo Platinum, crashes voornamelijk. Nu heb ik net mijn Nokia N70 binnen, en wil ik deze via bluetooth kunnen updaten e.d. Hiervoor heb ik bij de mediamarkt een belkin USB-stick gehaald die een bluetooth-signaal verzorgd. Maar het fijne hiervan is dat de pc constant crasht met deze USB stick in de USB poort achterop het moederbord. Deze crashes lijken verdacht veel op problemen die ik al eerder had, nl compleet hangende pc, zonder blauwe schermen of auto-reboots ofzo. Na het verwijderen van de USB stick is het probleem verhopen en doet mijn pc het zonder problemen. Heb inmiddels de BIOS geupdate omdat er in de history hiervan een update van de USB stuurprogrammas stond ofzo, maar dat helpt helemaal niks!

Nu zit ik te denken om maar een USB PCI hub ding te kopen, en daar al mijn usb rommel op aan te sluiten (printer/scanner/bluetooth/digicam), maar ik wil graag weten, wordt er dan nog gebruik gemaakt van shit op het moederbord wat te maken heeft met USB, de onboard usb controller dus? Want als dit het geval is is het zinloos en zal met die kaart ook de pc blijven crashen. Of kan ik ervan uitgaan dat als ik een PCI USB hub koop dat ik geen last meer heb van deze onzin?

BvD :+

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 16:43

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Bij zo'n kaarten word er geen gebruik gemaakt van je onboard dingen, die heeft namelijk z'n eigen usb-controller.

Maar met je probleem van je crashende pc zou ik eens kijken of je niet teveel apparaten aangesloten hebt die hun stroom uit de usb-poort halen.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bedoel je met PCI USB hub gewoon een pci USB kaartje? Dat is dan een losse controller die totaal losstaaat van je onboard USB spul, dus daar zou je het probleem niet meer mee moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:25:
bedoel je met PCI USB hub gewoon een pci USB kaartje? Dat is dan een losse controller die totaal losstaaat van je onboard USB spul, dus daar zou je het probleem niet meer mee moeten hebben.
Ja precies, zo een ding. Dus als ik een PCI USB kaartje koop, en al mijn USB zooi daar op aansluit, i.p.v. direct op het moederbord, zou ik het probleem onder controle moeten hebben?
Bij zo'n kaarten word er geen gebruik gemaakt van je onboard dingen, die heeft namelijk z'n eigen usb-controller.

Maar met je probleem van je crashende pc zou ik eens kijken of je niet teveel apparaten aangesloten hebt die hun stroom uit de usb-poort halen..
De printer en de scanner staan practisch altijd uit. Zijn wel beide USB 1.x denk ik, maar dat zou niet moeten uitmaken (de USB bluetooth stick is USB2.0)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 00:29 ]

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 16:43

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:28:
[...]

Ja precies, zo een ding. Dus als ik een PCI USB kaartje koop, en al mijn USB zooi daar op aansluit, i.p.v. direct op het moederbord, zou ik het probleem onder controle moeten hebben?

[...]

De printer en de scanner staan practisch altijd uit. Zijn wel beide USB 1.x denk ik, maar dat zou niet moeten uitmaken (de USB bluetooth stick is USB2.0)
Normaal zouden je problemen opgelost moeten zijn. En een printer en scanner gebruiken geen stroom uit de usb-poort.

Goeie tip voor je bluetooth-stick: eerst de software installeren.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:28:
[...]

Als het probleem idd ligt bij de USB controllers op je mobo dan zou dat idd een oplossing moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
W3lta schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:31:
[...]

Normaal zouden je problemen opgelost moeten zijn. En een printer en scanner gebruiken geen stroom uit de usb-poort.

Goeie tip voor je bluetooth-stick: eerst de software installeren.
Software heb ik keurig geinstalleerd ;)
Pagina: 1