Toon posts:

Wie weet ECHT veel van HD's? Ik heb zeldzaam prob.

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HD 4,3 gig met win2000 en als slave een cd-rom
Ik heb als Sec. Master een 20,4 gig HD en als slave niets... Ik heb hier vandaag als Master (stom) een 550mb schijf op gedaan.. Ik zag nu alleen (D:) de inhoud (oude mp3's)van de 550 schijf... Ik heb deze 550 schijf geformateerd>>>en weer uit de comp gehaald...
Nu ziet windows mijn 20.4 schijf echter als een 550 MB schijf... het lijkt wel of de eerste 550MB van de 20,4 gig geformateerd zijn... Partition Magic zegt dat 19,5Gig NOT ALLOCATED is...

Mijn vraag: kan ik dit nog terugdraaien of alleen de 19,5 gig??? Staan nl belangrijke bestanden op...

Het lijkt erop dat windows dus de 550 en de 20,4 (alleen eerste 550MB) heeft geformateerd...

Ik hoop...

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Dag data.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Met zeer geavanceerde technieken is er misschien nogwel wat te redden. Maar je bent in ieder geval je oude partitie kwijt.

Verwijderd

idd,
hoewel ik betwijfel of je iets kan terughalen, zelfs met "geavanceerde" technieken: de data kan er nog wel opstaan, maar zonder de info over welke data waar staat, ben je wel lekker verneukt.

Verwijderd

Probeer eens of je wat met Lost & Found van PowerQuest of je je gegevens kan terug halen.
Moet je wel een ander HDD voor hebben. Waar je de data heen kan schrijven.

edit:

ik had een 4GB partion geformateerd en kon gewoon mijn gegevens terug halen;)
Denk wel aan het batch bestandje aan het eind die je long-file-names weer goedzet L&F is een DOS proggie;)

Verwijderd

Staat je BIOS wel goed ?

of staat staat er nu bij Sec.Slave een Hdd van 540MB...

Hoop voor je dat je geen wijzigingen met partition magic hebt aangebracht.

Verwijderd

Tja het is mischien erg lullig ofzo maar staat je BIOS wel goed?
Oke mischien moet ik je niet zo onderschatten maar elke mogelijke oplossing is meegenomen en dit is nog altijd beter dan dag dag data...

Het kan dus zijn dat in de bios en 550 mb nog als master staat ofzo...
check dit eerst ff

Edit: te sloom damnit |:(

Verwijderd

Hee Fallen Angel , wij 2 zitten denk ik op de goede weg om zijn probleempje op te lossen

Verwijderd

Hehehe ja best wel Thornado...
Ik spreek uit ervaring :'( het heeft me namelijk iets van 3 dagen gekost om erachter te komen dat dat het was damnit

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mocht alles mislukken dan is er altijd nog Tiramisu, een data-recovery progje dat je hele HD uitleest en een nieuwe FAT "maakt". Duurt wel een dagje of misschien wel langer maar dan heb je wel kans dat je je data terug kan krijgen.
Roep maar als het zo ver is, dan zoek ik de link nog wel ff op.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Jezzz

viel me meteen op, heb ooit ook zoiets gehad, maar toen ondersteunde mobo geen lba en dat voor een (schrik niet) pentium mobo.:?

Verwijderd

Een mobo dat geen LBA ondersteunt??
weird dude...
Volgens mij is LBA toch al wel een tijdje in de omloop???

maar goed in ieder geval laten we voor em hopen dat dit het dan is dan is er weer een tweaker gelukkig....

Verwijderd

was wel een p60. dus toch al de nodige jaren oud. Maar laten we inderdaad hopen dat we weer een probleem hebben opgelosten en dat we weer iemand hebben blijgemaakt, het zou leuk zijn als hij ons een grote taart komt bezorgen met een bosje bloemen (leuk voor mijn wijfje, krijgt ze nooit meer van me, die bloem dan) en dat hij nu dolgelukkig is met zijn 20G hdd... die werkt:):):)

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Is geloof ik al eerder gezegd, maar probeer PowerQuest Lost&Found maar... Bij mijn (met gdisk opnieuw gepartitioneerd en snel-geformatteerde) schijf kon ik bijna alle data nog terughalen. Inclusief lange bestandsnamen. 2.5 G in maar een uurtje of 8 :)
ja ik weet het, het duurt ff maar dan heb je ook wat! Lang leve PowerQuest!!!

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Wat te denken van 15Gb over 6 partities
kwijt :( door een windows98 die geen NTFS C-partitie van 2Gb aankon en dacht dat de HELE 30 Gieg voor hem/haar was. :(
Maar gelukkig haalde Lost&Found 98% terug van de data, duurde wel een nachtje kon dus gewoon :Z en volgende dag weer :)

? weet jij wat.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik sluit me aan bij Thornado en Fallen_angel, check je bios instellingen!

PS. Is die 20G niet sneller dan die 4,3G? Kan je daar niet beter W2000 van draaien???

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 21:35

Crusader

Arc Nature

Niet om het een of ander, maar als ik de tekst goed lees dan begrijp ik daaruit dat de formatteeractie op de 550 MB schijf heeft plaatsgevonden en niet op de 20 GB schijf.
Na het terugplaatsen van de 20 GB schijf lijkt het er op dat Win2000 ergens iets gecached heeft in de zin van "hee, die eerder geformatteerde 550 MB schijf heeft er nu ineens 19,5 GB bij gekregen, laten we dat dan maar rapporteren aan Partition Magic".
Ik denk namelijk dat je Partition Magic onder Windows 2000 gebruikt.
Wat rapporteert Partition Magic als je met een Plain-Old-DOS flop opstart en vanaf daar Partition Magic (DOS editie dus) start?
Of ik heb het helemaal verkeerd begrepen natuurlijk :?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1