[XP] Systeem start niet op na bootvis*

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-11-2025

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Topicstarter
Eerst even snel mijn specs:

Windows xp pro met Service pack 2
Asus A7V600 moederbord
AMD Athlon XP 3000+ processor
Ati Radeon 9600 XT 128 mb videokaart
Asus Dvd writer
Cardreader

Mijn verhaal:

Ik had van iemand het programma bootvis gekregen wat mijn pc sneller zou moeten laten opstarten. Allemaal leuk en aardig dus ik run bootvis en na een reboot kreeg ik een melding dat het niet gelukt was dus ik denk laat dan maar zitten. De volgende ochtend voor school wil ik dus mijn pc gewoon aanzetten maar dat ging dus mooi niet. Hij start in de normale modus op tot voorbij het windows logo. Als je een tijdje dat logo hebt gezien (en dus dat hij windows aan het laden is) word het beeld zwart, valt de pc uit en start opnieuw op. Hetzelfde gebeurt in veilige modus, daar sluit hij af als ik dat blauwe scherm te zien krijg dat hij aan het laden is (dus niet dat account scherm). Ik kan dus op geen enkele manier een systeemherstel ofzo uitvoeren.

Wat ik al heb gedaan:

-In de bios alles op default gezet
-Batterij uit mijn mobo gehaalt en enkele uren eruit gelaten zodat alles nog een keer op default stond
-Proberen vanaf de windows cd te booten (om de een of andere reden start hij dan gewoon windows op vanaf de harde schijf zodat hij weer vastloopt etc.)
- Alle modussen geprobeert (VGA etc.)
- Als ik starten met foutopsporing doe blijft mijn beeld zwart...

Alsjeblieft help mij :P ik wil weer battlefielden

Verwijderd

Om van Cd te kunnen booten moet je dat in de bios aangeven, en daar zal hij momenteel niet op staan 'of je drukt niet op tijd op een toets. Ik raadt je aan om windows opnieuw te installeren.

Denk dat je pagefile niet in orde is, na het gebruik van bootvis (misschien tijdens een belangrijke operatie het systeem uitgezet ?)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 23:57 . Reden: typfoutje ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:57:
Ik raadt je aan om windows opnieuw te installeren.
Onzin. :(

Van de XP CD een reparatie uitvoeren lijkt me het makkelijkst.

Overigens, bootvis.exe doet daadwerkelijk niets aan optimalisatie behalve dingen detecteren.

[ Voor 36% gewijzigd door Guardian Angel op 28-03-2006 23:59 ]

ARME AOW’er

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-03 14:46

Monkii0110

This is Sparta!!!

Guardian Angel schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:57:
[...]

Onzin. :(

Van de XP CD een reparatie uitvoeren lijkt me het makkelijkst.

Overigens, bootvis.exe doet daadwerkelijk niets aan optimalisatie behalve dingen detecteren.
Was het niet dat het systeem wel daadwerkelijk geoptimaliseerd wordt?
Hetgeen wat zeg maar in het "systeem" gedeelte staat welke je bij defraggen bijvoorbeeld ook te zien krijgt maar niet kunt defragmenteren.

Heb dit probleem ook wel eens gehad.
Altijd eerst: Trace Next boot. Als dat al fout gaat niet verder gaan.
Als dat lukt: Dan optimize system.

Iig geval dat is mijn ervaring.

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Topicstarter
Ik kan nergens in de bios aangeven: boot from cd, ik heb wel mijn cdrom station als primary master gezet, maar nog doet hij het niet. Het is nu al laat dus ik kijk e rmorgen weer naar, maar een vriend van me heeft me net verteld dat ik 6 opstartdiskettes moet maken en dat ik daarmee de cd kan opstarten. Dat zal ik morgen uittesten en dan post ik hier wel het resultaat.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

@ThaPizza
Nee, bootvis dus absoluut NIETS. http://www.google.nl/sear...LG:nl&q=what+does+bootvis

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 29-03-2006 00:07 ]

ARME AOW’er

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-03 11:42
Ik heb hetzelfde soort probleem gehad, alleen iets eerder in het "detectie" proces van bootvis.

Als ik bootvis gebruik dan lijkt het allemaal goed te gaan, maar de pc start niet door nadat bootvis is geinitialiseerd. Met als gevolg dat heel windows niet meer opstart. --> reinstall van windows is het enige dat dan weer helpt.

Waar het aan ligt is onduidelijk (hardware kan het niet zijn en de bios is ook goed ingesteld), maar ik gebruik het programma'tje niet weer.

[ Voor 10% gewijzigd door brutalbasterd op 29-03-2006 00:13 ]

This message was deleted

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

brutalbasterd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:11:
Waar het aan ligt is onduidelijk (hardware kan het niet zijn en de bios is ook goed ingesteld), maar ik gebruik het programma'tje niet weer.
BootVis wordt ook niet meer supported door MS wegens teveel problemen sinds sp2.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Topicstarter
Ik heb nu 6 opstartdiskettes gebruikt waarna ik het setup scherm van xp in beeld krijg. Ik kies herstellen waarna er een scherm komt met:

1. C\Windows

welke wilt u herstellen (oid):_

ik kies dus 1

Geef administrator password:

Die heb ik niet en wil ik ook niet dus ik druk op enter waarna ik dit krijg:

C:\WINDOWS\ en hier kan ik typen maar wat moet ik daar dan invullen? kan hij niet gewoon automatisch herstellen?

[ Voor 88% gewijzigd door fuzzyeyebrows1 op 29-03-2006 16:33 ]

• fuzzyeyebrows1

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

Topicstarter
Hmm kan opeens niet meer mijn post editen.

Edit: nu op eens wel, maar niet verwijderen :P

Ik heb chkdsk /r /p gedaan waarna ik het bercht kreeg dat enkele bestanden onherstelbaa beschadigd zijn. Ik weet niet of dat de oorzaak is van mijn probleem aangezien ik nooit scan op fouten (stom stom stom) Alsjeblieft help mij!!! ik ben er ook eindelijk achter dat ik bestanden van een ander medium kan kopieren naar mijn schijf, dus als iemand weet aan welk bestand het ligt kan ik deze misschien kopieren vanaf een floppy zodat het weer een goedwerkend bestand is

Is het misschien mogelijk om een systeemherstel uit te voeren naar een paar dagen voor de "crash" via die dos commando's?

Edit: Oke , ik heb nu mijn schijf in mijn broers pc gehangen, is het mogelijk om op deze manier windows te fixen?

[ Voor 27% gewijzigd door fuzzyeyebrows1 op 29-03-2006 22:39 ]

Pagina: 1