Wireless drama

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Ten einde raad hoop ik dat jullie medetweakers mij kunnen helpen. Het volgende is het geval;

Sinds kort hebben wij een pc beneden staan waarbij het uiterst onhandig was om kabels te trekken, dus was het logische gevolg om een wireless netwerk op te zetten. De eerste problemen die ik ondervond waren het werkend krijgen van een sitecom wireless pci kaart icm een Speedtouch 570. Helaas kreeg ik dit met geen mogelijkheid werkend, dus toen maar een speedtouch 121g usb adapter voor die vaste pc aangeschaft. Dit werkte vrij goed alleen vond ik soms het bereik van de Speedtouch 570 een beetje tegenvallen :/

Na wat wikken en wegen toch maar besloten om het met een Linksys wireless router te proberen, namelijk de BEFW11S4. Helaas werkt ook hier het Sitecom kaartje niet op, maar ach de speedtouch 121g heeft in ieder geval merkbaar beter bereik.

Daacuso helemaal blij natuurlijk :) totdat ie vanavond besloot om wat te gaan laptoppen. Surfen gaat duidelijk trager en ook een speedtest toont aan dat mijn verbinding ruim de helft trager is dan het geval zou moeten wezen :( De laptop is uitgerust met een Speedtouch 110 pcmcia kaart.

Na wat testen en doen blijkt dat het echt ligt aan de combi Speedtouch 110 en Linksys. De usb adapter werkt namelijk gewoon met de laptop op volle snelheid, en ook de combi Speedtouch 570 en pcmcia 110 werkt prima.

Wie heeft een idee waar dit aan zou kunnen liggen, de Linksys router heb ik al een keer gereset en ook de kanalen heb ik al een keer veranderd. Overigens zijn ideeën om de de Sitecom WL-016 werkend te maken ook welkom :P

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Post eens exacte snelheden.. "helft trager"... dan wat? theoretische maximumsnelheid? dat is niet zo heel vreemd hoor.. =) maargoed- post dus eens wat je exact aan snelheid haalt...

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Speedtest:

Speedtouch 570 icm Speedtouch 110 pcmcia kaart - download gemiddeld 305 kb/s

Speedtouch 570 icm Speedtouch 121G - download gemiddeld 305 kb/s

Linksys BEFW11S4 icm Speedtouch 121G - download gemiddeld 305 kb/s. Dit geldt zowel voor gebruik van de adapter op de laptop en vaste pc.

Linksys BEFW11S4 icm Speedtouch 110 - download schommelend tussen de 100 en 150 kb/s. Daarbij gaat het surefen merkbaar trager, soms zelfs time-outs.

De combi Linksys router en Speedtouch pcmcia kaart werkt dus duidelijk niet naar behoren. Verbinding is overigens in alle gevallen uitstekend.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!