Themaforum Beleid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019
Dit zou wel passen onder het kopje 'Suggesties', moet het topic toch ergens anders heen, graag!

Toen ik vandaag over GoT zat te neuzen realiseerde ik me dat iets van beleid ook wel een plek heeft hier.

Met beleid doel ik op zaken in de hoek van Bedrijfskundige Informatica. Een plek waar je kan discussieren over bijvoorbeeld:
  • Inrichting van een Servicedesk; hebben clusters wel zin in zo en zo'n omgeving.
  • Op welke KPI's (Key Performance Indicatoren) kan je een IT afdeling het beste beoordelen.
  • Hoe kan je het beste met accounts omgaan; welke rechten geef je die externe medewerker en voor hoe lang.
  • Wat is de logica achter de mededeling van hoger hand dat we voortaan ons werk zo en zo moeten doen.
  • IT standaarden zoals ITIL
  • enz...
Steeds meer IT-ers die zijn begonnen aan de technische kant gaan over naar de bepalende, bedrijfskundige kant van een IT organisatie of hebben beide zaken in het takenpakket. Ook IT-ers die 100% in aan de technische kant aan de slag zijn komen het ook dagelijks tegen in het werk.

Om de vragen, informatie en discussies mbt dit onderwerp een plaats te bieden lijkt een themaforum hier wel op zijn plaats.

thunderstruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En waarom zouden deze onderwerpen (dan wel verspreid) niet ergens anders op het forum terecht kunnen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

BI'ers :X
OMG, het enige waar die meestal goed voor zijn is het tikken van nutteloze rapporten 8)7
[/mening]
Voor de rest * moto-moi is with BtM909

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om de vragen, informatie en discussies mbt dit onderwerp een plaats te bieden lijkt een themaforum hier wel op zijn plaats.
Kan. Maar is hier überhaupt vraag naar? :) Het is geen tijdelijke thema en het is ook geen excessief groeiend onderwerp in bijvoorbeeld SG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Mooi idee toch, de vormgevers hebben Graphics /85, samen met de informatici Webdesign, Markup & Clientside Scripting /13. De informatici hebben dan ook nog Programming /14 en Software Engineering & Architecture /86 en de technische informatici hebben Internet & Netwerken /4 en Development Tools & Environments /87.
En voor Bi'ers is er eigenlijk geen "eigen" plekje. Of er vraag naar is denk ik wel, zeker als je in dit of Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2) topic kijkt en ziet hoeveel mensen er werkzaam zijn als BI'er.
Het zou misschien getest kunnen worden als themaforum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mr.S schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:54:
Het zou misschien getest kunnen worden als themaforum?
Getest kan er altijd natuurlijk, maar ook bij het testen moeten we al wel enige rechtvaardiging hebben dat een forum daarover interessant zal zijn. Zoals al eerder aangegeven: topics over echt specifieke BI-onderwerpen zijn er nu wel, maar dat zijn er niet vreselijk veel dat een speciaal forum gerechtvaardigd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Met als gevolg dat users in de toekomst voor een BI-onderwerp naar een ander forum zullen uitwijken terwijl het onder te brengen zou zijn binnen GoT. Het nodigt nu namelijk ook niet echt uit om een topic te starten over BI omdat je niet de indruk krijgt dat het speelt op GoT wat denk ik komt doordat het geen "eigen" plekje heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.S op 29-03-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mr.S schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:54:
Mooi idee toch, de vormgevers hebben Graphics /85, samen met de informatici Webdesign, Markup & Clientside Scripting /13. De informatici hebben dan ook nog Programming /14 en Software Engineering & Architecture /86 en de technische informatici hebben Internet & Netwerken /4 en Development Tools & Environments /87.
offtopic:
Als technisch informaticus kom ik zelden in I&N en in DT&E kijk ik alleen of er nog wat op slot moet. ;)

Waarom zou je een vraag over bijvoorbeeld ITIL niet kwijt kunnen in Stuffis Generalis? Andere dingen die genoemd worden in de topicstart passen prima in de Netwerken-categorie, danwel in Stuffis Generalis, en de frequentie waarin dergelijke topics voorkomen (zelden dus) lijkt me nou niet echt een themaforum te kunnen vullen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
-NMe- schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:03:
[...]
Waarom zou je een vraag over bijvoorbeeld ITIL niet kwijt kunnen in Stuffis Generalis[...]:)
Klopt, je kunt je vraag er prima kwijt maar de experts op het vakgebied nodig je niet uit, dus zul je ook een kleinere kans hebben op een gepast antwoord (waardoor er dus weinig topics over worden geopend). De frequentie is momenteel moeilijk te meten, omdat de users ook niet de indruk krijgen dat zij topics kunnen bezoeken en openen in SG tussen Bodybuild-topics en Koffiezetapparaat-in-de-auto-topics (met de topics zelf is niets mis) en als er geen materiaal is om te meten kan je dus ook je frequentie niet vast stellen.
Ik vind dat de users is het rood, blauw en groen verder wel gelijk hebben maar toch blijf ik erbij dat het een gemiste kans is om GoT naar een hoger niveau te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je houdt er een kip-ei-redenering op na, waarmee je elk onderwerp aan zou kunnen dragen voor een subforum. Geef eens één goede reden waarom 'beleid' een eigen subforum verdient, ondanks dat er nauwelijks topics over voorbijkomen, en andere onderwerpen die net zo onfrequent voorkomen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Chandler schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:47:
Steeds meer IT-ers die zijn begonnen aan de technische kant gaan over naar de bepalende, bedrijfskundige kant van een IT organisatie of hebben beide zaken in het takenpakket.
Een subforum oprichten om dat tegen te gaan lijkt me zinvoller voor de Nederlandse economie.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 06:37

zomertje

Barisax knorretje

Confusion schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:26:
[...]

Een subforum oprichten om dat tegen te gaan lijkt me zinvoller voor de Nederlandse economie.
Dat komt misschien wel omdat het hier soms lijkt dat je alleen maar meetelt als je manager bent (en het salaris van een techneut ook niet altijd om over naar huis te schrijven is). Daar zouden ze eens wat aan moeten doen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1